Registracija: 2006.11.19 Amžius: 39 Pranešimai: 288 Miestas: Klaipėda
|
Tema galbūt naudinga ne tik 3er turėtojams, bet ir visiems vairuotojams, bet bėda susijusi su mano auto, tad patalpinau 3er savininkų kampelyje... Taigi: tvarkiau savo auto aušinimo sistemą, nes antifrizą leido ir pro radiatorių, ir pro termostato tarpinę, ir pro plastikinį antgalį (jo tarpinę) ant kurio maunasi iš radiatoriaus ateinanti žarna (2 foto)... nuėmęs tas tarpines variklio galvutėje pamačiau lyg išėstas duobutes (toje srityje, kur priglunda tarpinė) (2 foto). Pačios tarpinės taip pat buvo pažeistos, lyg išsilydžiusios, apkalkėjusios (3 foto). Pasidomėjau internete ir radau tokį straipsnį: One failure mode associated with dirty coolant is known as electrolysis. Electrolysis occurs when stray electrical current routes itself through the engine coolant. The electricity is attempting to find the shortest path, and impurities in the coolant often generate a path of least resistance that the electricity travels across. The source of this stray electricity is often from electrical engine accessories which have not been properly grounded. A missing engine or transmission ground strap can also cause the coolant to become electrified. Sometimes the path of least resistance becomes a radiator, a heater hose, or even the heater core. These components are often well grounded, and offer a ground path from the engine to the chassis by means of the semi-conductive path of the coolant. Electrolysis can destroy your engine quickly. Although it's semi-normal to have very small amounts of voltage potential in your coolant system, values greater than about a tenth of a volt can start reactions between the coolant and the metal in your engine. In particular, electrolysis affects primarily aluminum engine components, resulting in pitting and scaring of the aluminum surface. This eating away of the metal can cause coolant system leaks, and in particular, radiator leaks around aluminum welds. Cast-iron components are also vulnerable, but typically the aluminum metal parts fail first. On BMWs in particular, electrolysis can be easily seen attacking aluminum cylinder heads. Figure 1 shows a picture of the thermostat area of a cylinder head that has been partially damaged by electrolysis. Notice how the aluminum has been eaten away, and eroded by the chemical/electrical reactions.
The process works somewhat like electrical discharge machines (EDM). These machines work by passing a large electrical current through metal, literally zapping away bits of material until nothing remains. Unfortunately, the electrolysis process works in a similar way, zapping bits of metal in proportion to the amount of electrical current passing through the coolant. A poorly grounded starter can literally destroy a radiator or head within a matter of weeks, depending upon how often the car is started. A smaller current drain, like an electric cooling fan, may slowing erode components over many months.
How can you test for electrolysis? Other than actually seeing visible signs of erosion, you can perform a current flow test. Connect the negative terminal of a voltmeter to the chassis ground. Test for adequate continuity by touching another point on the chassis - the resistance should be near to zero. With the engine cold and running, submerge the positive probe into the coolant tank, making sure that the probe does not touch any metal parts. The voltage should be less than .10 volts. If not, methodically turn off or unplug each electrical accessory until the reading reads below .10 volts. Have an assistant switch accessories (like the A/C compressor, heater blower, etc.) while you measure the voltage.
If an accessory doesn't have an on/off switch, test it by temporarily running a ground from the housing of the accessory to the chassis. Ground each component and check the volt meter. If the wire restores a missing ground connection to the accessory, then you've found a component with a faulty ground.
During this test, be sure to check the starter. Not only will a poorly grounded starter struggle to turn over the engine, it will also zap away tremendous amounts of metal in your cooling system. Watch the meter carefully when starting the engine. Any voltage spike will indicate a faulty ground connection. [www.pelicanparts.com]Vertimas:Viena iš priežasčių, dėl kurios gali sutrikti variklio eksploatacija, yra susijusi su nešvariu/užterštu aušinimo skysčiu arba elektrolize. Ji vyksta tada, kai elektros energijos magistralės (laidai) „susijungia“ su variklio aušinimo skysčiu. Elektros energija tuomet mėgina surasti trumpiausią kelią, o priemaišos (kuriose taip pat yra metalo dalelių) aušinimo skystyje dažnai atstoja mažiausio pralaidumo kelią, kuriuo ir „keliauja“ elektra. Šios „paklydusios“ elektros energijos šaltinis dažnai slypi variklio elektros įrenginiuose, kurie buvo netinkamai įžeminti. Neuždėtas variklio ar pavarų dėžės įžeminimo laidas taip pat gali įtakoti aušinimo skysčio įsielektrinimą. Kartais mažiausio pralaidumo keliu tampa radiatorius, aušinimo žarna ar netgi pats branduolys – variklyje esantys aušinimo skysčio kanalai. Paprastai šie komponentai yra gana gerai įžeminti laidu, kuris eina nuo variklio iki automobilio šasi – visa tai reiškia, jog toks įžeminimas yra pusiau laidus kelias aušinimo skysčiui.
Elektrolizė variklį gali sugadinti labai greitai. Kita vertus tai pusiau normalu, kad aušinimo sistemoje yra labai mažas voltažo potencialas, tačiau jeigu šis potencialas didesnis nei vieno volto dešimtadalis – gali prasidėti reakcija tarp aušinimo skysčio ir variklyje esančio metalo. Visų pirma elektrolizės paveikiami aliumininiai variklio komponentai – metalo paviršiuje atsiranda duobutės ir kiti nelygumai. Dėl tokių metalo apgadinimų gali atsirasti aušinimo sistemoje skysčio pratekėjimas ir būtent tai įvyksta radiatoriuje, kur jungiasi aliuminio vamzdeliai su korpusu. Dalys, pagamintos iš ketaus, taip pat yra pažeidžiamos, tačiau beveik visada pirmiausiai sugadinamas aliuminio metalas. BMW automobiliuose elektrolizės padariniai gali būti lengvai pastebėti nuėmus aliumininę cilindrų galvutę (Figure 1). Nuotraukoje pavaizduota pažeista vieta, kur montuojasi termostatas cilindrų galvutėje – ji buvo dalinai apgadinta elektrolizės. Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip buvo nugraužtas ir išėstas aliuminis vykstant cheminėms/elektrinėms reakcijoms.
Korozijos procesas vyksta lyg elektros iškrovimo mašinos (ang. EDM). Šios mašinos veikia leidžiant didelę elektros srovę per metalą tiesiog numušant metalo daleles tol, kol nieko nebelieka. Deja, elektrolizė vyksta panašiai – numušant tokį metalo dalelių kiekį, kuris proporcingas elektros energijos stovės stiprumui aušinimo skystyje. Menkai įžemintas starteris gali tiesiog sugadinti radiatorių arba cilindrų galvutę, tai priklauso kiek dažnai automobilis yra naudojamas (užvedamas). Mažesnis elektros energijos naudotojas, priešingai nei starteris, pavyzdžiui elektroninis aušinimo ventiliatorius gali lėčiau įtakoti elektrolizės procesą.
Kaip patikrinti ar vyksta variklyje elektrolizė? Priešingai, nei žiūrint matomus elektrolizės padarinius, galima padaryti laidumo testą. Visų pirma prijungiamas neigiamas voltmetro gnybtas prie šasi įžeminimo. Tikrinkite atitinkamai liesdami kitus šasi taškus – laidumas turėtų būti ~ 0. Esant šaltam varikliui ir jam veikiant panardinamas teigiamas gnybtas į aušinimo skysčio rezervuarą (įsitikinkite, kad gnybtas nesiliečia prie jokios metalinės dalies). Voltmetras turėtų rodyti mažiau nei 10 voltų. Jeigu taip nėra, išjunkite arba atjunkite kiekvieną variklio elektros įrenginį tol, kol parodymai bus žemiau 10 voltų. Reikalingas pagalbininkas, nes vienas junginės įrenginius, o kitas atliks voltažo matavimus.
Jeigu įrenginys neturi įjungimo/išjungimo jungiklio, tuomet tikrinkite jį laikinai paleidžiant masę nuo įrenginio tvirtinimo iki šasi. Įžeminkite kiekvieną įrenginį ir stebėkite voltmetrą. Jeigu radote sujungimo vietą, kurioje nėra įžeminimo sujungimo laido, tuomet greičiausiai radote priežastį – neįžemintą variklio elektros įrenginį.
Šio testo eigoje būtinai patikrinkite starterį. Ne tik prastai įžemintas starteris stengiasi užvesti variklį, jis taip pat „priplėšo“ nemažus kiekius metalo dalelių, kurios patenka į aušinimo sistemą. Prieš užvesdami variklį atidžiai stebėkite voltmetrą. Kiekvienas voltažo svyravimas parodys įžeminimo sujungimo defektą.Spėju, kad pats ir radau priežastį, dėl kurios mano variklio aušinimo sistema prarado sandarumą... Ar kasnors yra susidūręs su tokia problema? Prastas įžeminimas - ar įžeminimo laido nebuvimas kažkur, ar to laido kontaktų (o gal pačio laido) nekontaktavimas su kėbulu/šasi? Kur reikėtų ieškoti sliekų? Ar gali būti galvutėje didesnių pažeidimų, kurių neišardžius nesimato? Na ir galbūt kasnors tvarko tokius dalykus? Esu girdėjęs, kad kažkas užsiima galvučių restauravimu t.y. "prikepina" metalo ant pažeistų vietų ir paskui šlifuoja. Tikiuosi ši tema bus naudinga ne tik man, bet ir kitiems
Prikabinti failai: |
Failo aprašymas: Figure 1
1.jpg [ 64.93 KiB | Peržiūrėta 10609 kartus(ų) ]
|
Failo aprašymas: 2 foto
2.jpg [ 105.89 KiB | Peržiūrėta 10601 kartus(ų) ]
|
Failo aprašymas: 3 foto
3.jpg [ 70.45 KiB | Peržiūrėta 10595 kartus(ų) ]
|
_________________ BMW - Qualität aus Deutschland.
|
|