Žiema toks metas, kai šalta
Dauguma vairuojame komfortinės klasės automobilius, ir štai žiemą kaikuriems to komforto pritruksta: šalta povelnių!
Į VW audi renault ir turbut daugiau markių auto, buvo/yra montuojami antifrizo pašildytojai.
Pašildytojas tėra vamzdukas į kurį yra įsrėgtos pakaitinimo žvakės, ir įjungtos jos šildo antifrizą, esant tam tikroms sąlygoms. Tokį daikčiuką nesunku įsidėti pačiam jeigu rankos teisingose vietose.
Priežastis kodėl montavau pašildytoją, tai tam kad dujos greičiau įsijungtų, nes net lėtai važiuojant esant šaltam varikliui, benziną srebia kibirais.
Procesas toks: viską susipirkti. Randame patį pašildytoją, ir tikrinam ar sveikos žvakės. Griebiam į rankas multimetrą, statom rodyklytę prie ohm'ų (20) ir matuojame žvakės viršų ir apačią. Turime gauti apie 3 ohm'us jeigu žvakė sveika. Kiekviena sveika žvakė sutaupo minimum 12 litų. Valio. Toliau reikia elektros komponentų, ir kokių konkrečiai reikės priklausys nuo žvakių kiekio. Dažniausiai būna 3 arba 4. Jeigu toks variantas kaip pas mane (pašildytojas nuo lagūnos 1,9dTi), tai su keturiom žvakėm, jūsų laidams reikės atlaikyti net 100 amperų srovę, kas nėra vaikų žaidimai.
Elektronikos komponentai: 1 arba 2 rėlės po 70/80Amperų(12V); Storas 10mm^2 laidas "Pliusui" ir įžeminimui (bent 2 metrus minimum, jeigu 'pliusą' imsim nuo variklio. Kur virš kolektoriaus varžtas). Bent 2,50mm^2 storio laido vesti iš rėlės į žvakes (užteks apie metro ar pusantro, priklausant kur bus rėlės). 3 didesnės kilpos storam laidui, 4 mažesnės kilputės laidam tvirtinti prie žvakių, 6 arba 8 mažesnius lizdukus smulkesniems laidams tvirtint į rėlę, ir 6 stambesnius lizdukus tvirtint į rėlę bei didelį saugiklį, jeigu nerasit lizdo saugikliui. Saugiklis 75 arba 100 amperų, priklausomai nuo žvakių kiekio.
Atitinkamai nuo gauto pašildytojo reikės kažkaip jį įmontuoti į esamą sistemą. Raskit vietą kur montuosit ir pamatavę žarnos diametrą bei atmetę keletą milimetrų nuo išorinio diametro, gavę vidinį begam į senukus ir perkam susiaurėjimus abiems galams. Dar paranku turėti karščiui atsparaus hermetiko, kad gerai susukt varinius susiaurėjimus. Nepamirštam kilpinių savaržų (chamutų), taipogi atitinkamo diametro (man prireikė 12-22mm bei vienu dydžiu didesnio regis 18-32mm. Man iš viso reikėjo 6 savaržų. Dar reikės apie litro antifrizo iš naujo nuorint sistemą.
Iš įrankių mums reikės laidų kirpėjo ir suspaudėjo (vienas daiktas), replių, britvinio peilio pjaut šlangom, atsuktuvų, galvų rinkinio su triščialka bei prailginimais, izoliacijos ir reguliuojamo visrakčio.
PRIEŠ DIRBANT PRIE AUTMOBILIO ELEKTROS INSTALIACIJOS BŪTINA ATJUNGTI AKUMULIATORIŲ/S IR IŠTRAUKTI RAKTELĮ IŠ UŽDEGIMO SPYNOS.Parankiausia montuoti pašildytoją yra prieš salono pečiuką, arba kaip mano atveju, prieš dujų reduktorių kad greičiau persijungtų kuras. Nukirpus žarnos gabalo bei įstačius pašildytoją belieka surinkti elektros instaliaciją. Pradžiai reikia išsirinkti kur bus įžeminimas ir kur stovės rėlė/s. Atsimatavus laidų ilgius telieka tvarkingai ant galų uždėti, atitinkamai, kilpas ir lizdukus. Prieš jungiant baigtus tvarkyti laidus į rėles, reiks prasivest jungiklio laidą iš salono prie rėlių. Aš pravedžiau laidą pro skylutę skirtą variklio dangčio atrakinimo trosui ir jungiklį palikau kabėti panelės kišenėje po vairu. Jungiklio pliusą ėmiau iš tos pačios vietos kaip ir rėlėms, ir po saugiklio. Nepamirštam saugiklio instaliuot! Nenorim sudeginti automobilio.
Rėlę/rėles jungiam taip:
[img]http://ipix.lt/di/S98A/0-727-71-durite-12v-70a-mini-heavy-duty-make-and-break-relay-with-resistor-2164-p[2].jpg[/img]
Viską pritvirtinam kad nesimaskatuotų, kad nesiliestų laidai prie kaistančių vietų. Mano pašiltintojas stovi prie išmetimo kolektoriaus, todėl laidus apvyniojau aliuminio juostele, kad atspindėtų radijuojamą karštį.
Netvarkinga laidų raizgalynė bet viskas aišku kur yra ir veikia tvarkingai.
Man dujos per 6min isijunge. Lauko temperatura buvo -2 ar -3. Nuvaziaves 5km, ir po 3 valandu stovejimo, dujos persijunge per pusantros minutes.
Nors ir benzininiai auto neturi problemu su sildymu, visgi norisi kad viskas greiciau vyktu. Manau uz 130lt susimontuotas toks daiktas tikrai vertas tu pinigu, kai tuo tarbu webasta yra nuo keliu iki keliasdesimt kartu brangesne ir dar daugiau vietos uzima.