Simon rašė:
Šiandien išgirdau nuomonę, kad šitie e60 BMW triptronic automatai apskritai netaisytini, kadangi Lietuvoje nėra nei vieno tai sugebančio tinkamai atlikti meistro, o didžioji dauguma nemoka net tinkamai automato nuimti ir vėliau vėl uždėti bei galimai pašalinę vieną gedimą, tie patys taisytojai čia pat sukelia kitą. Todėl didžiajai daliai nelaimingųjų, kuriems pasitaiko vienokių ar kitokių problemų ir jos servisuose šalinamos, anksčiau ar vėliau tos problemos vėl pasireiškia ir vėl kišami pinigai.
Aš suprantu, kad kiek žmonių, tiek ir nuomonių, tačiau kadangi man vienas remontas problemos (kodas 4F8A) neišsprendė, o atsirado ir dar viena problema dėl dėžės smūgiavimo sustojus (mechatronikas turbūt), iškilo klausimas, kiek apskritai gali būti patikimi tokie lietuviški remontai.
Galbūt kas nors esate susidūręs su automatų taisymu ir galite pasidalinti, kiek po remonto tos dėžės dar tarnavo ar tebetarnauja?
Man po taisymo smūgiavimas atsirado pirmą savaitę, o tie patys 4 ir 5 pavarų perjungimo klaidos simptomai pasireiškė nuvažiavus apie 4000 km ir dažnėja.
Pagaliau nuvažiavau pas braliukus latvius. Įsikūrę jie Cesyje, nuo mano gimtųjų Šiaulių nutolę 217 km, teoriškai - arčiau, negu Vilniuje, praktiškai - kelionė nuo Šiaulių iki ten trunka apie 3,5 h dėl tragiško kelio nuo sienos iki Jelgavos. O ir kiti keliai neturi pakelės stulpelių, tai orientuotis prietemoje ar tamsoje reikia kaip šikšnosparnių būrio atstovui. Be to, navigacija vedė per patį Rygos centrą, tai vien per miestą pravažiuoti buvo nors ir smagu, bet ilgoka.
Nepaisant to, kad braliukai žada sutaisyti automatą per dieną ar kartais pusantros, su manuoju jie vargo pilnas dvi darbo dienas - atidaviau auto ketvirtadienio ryte, 8 val., o paėmiau penktadienio vakare, apie 17 val. Apsistojau viešbutyje Kolonna hotel Cesis, už parą su viena nakvyne, pusryčiais ir keliom ekstra valandom prieš išsiregistravimą dviem žmonėm sumokėjau 50 Eur. Brangu žinant, kad Rygoje nakvynė kur kas geresniam viešbutyje dviem principe kainuoja tą patį. Bet viešbutis geroje vietoje, galima susipažinti su jaukiu senamiesčiu, darbo valandomis veikia labai nebloga kepykla-kavinė, yra vakare įspūdingai atrodantį bažnyčia ir visai netoli yra įspūdingi Cesio pilies griuvėsiai su muziejumi. Už 5 Eur vienam asmeniui gausite senovines lempas su žvakėmis (liktarnas) ir galėsite paslampinėti po tamsius pilies bokšto užkaborius bei pilies muziejuje susipažinti su Cesio istorija, kuria apie 18000 gyv. turintis miestelis labai didžiuojasi ir pasižvalgyti iš muziejaus bokšto, pamatyti senamiestį iš aukštai. Viešbučio kavinė niekam tikusi ir brangi, o restoranas - labai neblogas. Už pirmą ir antrą patiekalą bei desertą su gėrimu jie prašo tik 6.40 Eur.
Remonto rezultatai kol kas neblogi. Išnyko visi simptomai, būdingi mechatroniko gedimui (smūgiavimas iš 2 į 1 pavaras ir atvirkščiai), nebėra ir smūgiavimo bei klaidų jungime iš 4 į 5 pavarą. Taip pat nebėra netvarkingo pavarų jungimo lėtai bėgėjantis prie 2,5 - 3 tūkst. apsukų. Kadangi nutrintos adaptacijos, iš pradžių labai gerai jutau visus pavarų perjungimus, vėliau ramiai važiuojant jų nebejutau, o prie galingo įsibėgėjimo atskyriau tik iš variklio garso. Apsukų plaukiojimo nėra, auto nesitampo, nestuksi ir nebėra dunksėjimo po kojom įsibėgėjant.
Sakė, kad pakeite visus mechatroniko solenoidus, ir kai kurias mechanines detales, karterį su filtru ir tepalus. Matė, kad buvo tvarkyta, bet liko nustebę, kaip ir kodėl prieš tai meistrai pakeitė tik maždaug pusę iš visų reikalingų pakeisti detalių. Atrodo, automatas kol kas veikia gerai.
Garantija 100000 km arba 2 metam pilna įdomių sąlygų ir nelabai norėtųsi bandyti ja pasinaudoti. Galioja, kol nuvažiuoji tuos 100 k arba kol praeina du metai po remonto dienos. Garantija negalioja mechatroniko ECU detalėms. Klientas privalo:
1. Nuolat tikrinti dėžės vizualinę būklę ir tepalo lygį joje;
2. Pastebėjus, kad dėžė veikia keistai ar kad yra tepalo bėgimas, iš karto pranešti jiems;
3. Bet kokius automato aptarnavimo darbus atlikti tik pas juos;
4. Tinkamai naudoti transmisiją (nors ir niekinis, bet labai leidžiantis jiems piktnaudžiauti punktas);
5. Palaikyti vėdinimo sistemą geros būklės;
6. Transmisija negali turėti mechaninių defektų;
7. Visi remonto darbai, susiję su dėžės atskyrimu nuo automobilio, privalo būti derinami su latviais;
8. Latviai nepadegs automobilio transportavimo išlaidų garantiniu laikotarpiu;
9. Keičiant tepalus, privalu parodyti garantijos lapą;
10. Sekantis tepalų keitimas po 60000 km;
11. Jei garantiniu laikotarpiu, tepalas būtinai keistinas pas latvius;
12. Keičiant pilamas tik sintetinis DuraDrive tepalas;
13. Pardavus auto, jos naujasis savininkas privalo per 7 dienas atvykti auto patikrai.
Tik laikantis visų sąlygų garantija galios ir jie tvarkys auto nemokamai.
Patikros ar apsipratimo dėžė po remonto nereikalauja kažkokio, bet važiavimai kickais nuo kiekvienos sankryžos su garantijos 4 punktu nesuderinami. Kaip ir bet koks kitas nesankcionuotas naudojimas. Tai manau visi suprantam, kad padarius chiptuning, garantija nebegaliotų.
Geriau jau netektų man garantija pasinaudoti, nes visos tos automato bėdos galutinai pakyrėjo.
Kadangi brangiai pasimokiau iš anksčiau, nepulsiu rekomenduoti ar girti šių meistrų.
Suprantu, kad tokiom garantijos sąlygom jie ginasi nuo galimo piktnaudžiavimo.
Dabar kita istorijos pusė.
Automatas dirba gerai, bet grįžus namo, kieme pradėjo kalatotis variklis, atsirado pašalinis barškėjimas ir labai negražus bildesys užgesinant. Tikiuosi, kad čia ne automato remonto pasekmė ir atsitiktinumas. Pirmadienio vakare žinosime, kas nutiko.
Nežinau, turėjo tam įtakos ar ne, bet Lietuvos pasienyje iš latvių pusės kažkas ant kelio buvo palikęs gulintį medį, kurį pastebėjau paskutiniu momentu ir literaliai peršokau, nes nebuvo daugiau kur dėtis.
Garantijoj mano auto rida nurodyta 30 k mažesnė, nei yra iš tikrųjų, taip išeitų, kad iš 100 k liko tik 70 k. Aišku, pastebėjau tik grįžęs, nes temo ir skubėjau išvažiuoti. Parašiau jiems e-mailu, kad perrašytų ir atsiųstų. Todėl jei ten važiuosite, tikrinkit visus dokus prie vietos. Aš, kažkaip, palikęs jiem 1200 Eur, pernelyg pasitikėjau. Bet manau bėda čia maža ir lengviausiai sprendžiama.
Išvadų istorijoje kol kas nėra, nes nesudėlioti visi taškai ant ''i''. Pranešiu, kaip seksis toliau.