Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 23 Lap 2024, 06:42

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Forumo taisyklės


Čia aptariamos tik E30 modelių problemos, visa kita informacija bus be perspėjimo trinama.
Kuriant temas būtina nurodytį kėbulo koda laužtiniuose skliaustuose [], bei aiškiai įvardinti problemą temos pavadinime.



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 47 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 30 Lap 2005, 16:44 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.11.17
Amžius:
43
Pranešimai:
116
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E36 325 92' Coupe
Man su E30 2.0 buvo, kad varikliui dirbant mazdaug apie 4000-4500 aps/min staiga apsukos krito ir pasileido is duslintuvo daug tirstu baltu dumu o motoras po kokiu 10 sec. uzgeso. Masina pasieme vienas entuziastas remontuoti, kadangi pats neturiu garazo kad galeciau tokiu remontu uzsiimti :oops: :roll:
Nuemus galva radome, kad voztuvas buvo ismiges i galva :)
Beje, masina pasiemes bicas maladiec, gerai paieskojes susirado galvute uz 40Lt ir sportini BMW vaira uz 5Lt. Na pasikeite ausinimo skysti, tepalus, 2 voztuvus, paslifavo ta gauta galvute ir masina vel gyva, vaziuoja :) :) :)

_________________
E30 320 M20 '86 ex
E36 320 M50 '92 ex
E39 540 M62 MT6 '98 ex


StandartinėParašytas: 30 Lap 2005, 17:07 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.11.17
Amžius:
43
Pranešimai:
116
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E36 325 92' Coupe
Kai pats galvos ieskojau tai pigiau 300-400Lt neradau :? :roll:
Lietuva - giminiu ir pazistamu krastas, be ju sunkiai ka nors papigiai nerasi :wink:

_________________
E30 320 M20 '86 ex
E36 320 M50 '92 ex
E39 540 M62 MT6 '98 ex


StandartinėParašytas: 30 Lap 2005, 23:15 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.01.13
Amžius:
41
Pranešimai:
297
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E30 325i 24v Turbo 700AG
E46 330cd 2004 M-Technic
Skype:
laimisbmw
Kurgine, truputi numesiu info del 2.7 darymo kad aiskiau butu.
Originali BMW 325e versija yra 122/129 ag ir 230 nm, cia priklausomai nuo pagaminimo metu, redline 5000rpm, galva su mazesniais voztuvais ir kanalais, del to variklis yra ekonomiskas ir del 2.7 litr turio turi daugiau sukimo momento ant zemu apsuku, o del mazo redline ir nepralaidzios galvos turi mazai AG.
Blokas 325e ir 325i yra tas pats, todel ju tvirtumas yra vienodas, maciau tu abejojai del tvirtumo :)
325e turi 2.7ltr del didesnes alkunio eigos kaip ir sake AndriuxaBmw.
325i alkuninio eiga - 75 mm, svaistikliai - 135mm.
325e eiga - 81 mm, svaistikliai 130mm (320i/323i/325e svaistikliai yra tie patys).
325e ir 324d/dt alkuniniai yra vienodi, tik pas dyzeli jis yra kaltinis (forged), o ir siaip M20 svaistikliai kiek zinau irgi yra kaltiniai...
Geriausias ir galingiausias variantas yra imti 325e bloka, dyzelio alkunini, 130mm svaistiklius, 325i stumoklius ir galva. Kodel eta blokas, jei 325i irgi toks pat? Eta yra tik 5000 rpm redline, del to blokai dazniausiai buna nesudrozti ir svaistikliai ten iskarto bus tokie kokiu reikia, teoriskai galima ir i 325i bloka viska sudeti, bet tada ziedai dirbs ten kur anksciau jie nebuvo dirbe, o jei gilzes truputi padilusios tai buna kantelis darbines zonos galuose, negerai taip.
Kaip pavyzdi duosiu 327i daryma is 325i variklio butu kad lengviau suprast.
Kas gausis jei idet eta/dyzelio alkunini i 325i varikli? Stumokliai iskils 3 mm virs bloko (nes alkuninio eiga 6 mm didesne), idejus 130mm svaistiklius stumai bus 2 mm per zemai bloke (tada visa darbine zona nusileis 5 mm giliau i bloka). Del to suspaudimo laipsnis bus per zemas atmosferiniui varikliui, reikes slifuoti bloka, priklausomai nuo naudojamu stumokliu.
Jei stumai yra placiastopio 325i ('87-90m, 8,8:1) bloka slifuoti 2,4mm.
Jei siaurastopio 325i be katalizo ('85-87m, 9,7:1), slifuoti 1,5mm.
Tada suspaudimo laipsnis bus jau normalus ~9,8:1.
Beje, jei naudoti siaurastopio stumoklius reikes ju apacia nufrezuoti ~10 mm, nes kitaip lies alkunini velena. Tas 10 mm gali buti truputi +-, priklauso nuo stumokliu gamintojo ar Mahle ar Karl Schmidt. Tuo paciu reiketu visus stumus pasvert ir sulyginti, kad svertu vienodai.
Nuslifavus bloka uzsivelina degimas, kad teisingai paankstinti, neuzteks permesti dirza per 1 ar 2 dantis, tiksliai neatsimenu, AndriuxaBMW daresi galetu pasakyti kiek ten reikia ar puse ar pusantro dantuko, ko su originalia BMW velenelio zvaigzde neina padaryt, reguliuojama vokiska kainuoja ~100 eur, Lietuvoj Autotechnika padaro lygtais uz 150 lt, tada degima galima susireguliuoti tiksliai ir pastatyti ant mietkiu. :wink:
Kaip ir viskas. Paprasciausiai imi 325e bloka, geriau naujesniu metu, nuslifuoji, imeti dyzelio alkunini, siaurastopio 325i stumus (nudrozi 10mm sijonus), 325i galva ir jei degima sutvarkai, turetu buti 190AG ir koks 260Nm. Rekomenduojama kuro purkstukus pakeisti i truputi pralaidesnius, nes originalus E30 325i purkstukai yra tik 149 cc/min @ 3 BAR, su standartiniu kuro slegiu ju patalokas ~180 AG.
E36 325i/323i purkstukai 190 cc/min @ 3,5 BAR, tokio pralaidumo jau uztektu.
Imetus veleneli koki Schrick 284/272, ismetimo kolika sportini, tiesiogini ismetima ir chipa (Alpina B3 2,7) turetu isspaust 210AG/280Nm, kas skaitau jau butu visai neblogai :)
Yra ir kitokiu variantu kaip padaryti 2.7, pvz. 122AG 325e blokas + 320i galva, nieko slifuot nereikia iskarto veikia, bet arkliu bus maziau koks 160-170, Nm bus panasiai manau, pazystamas turi toki varianta pasidares, valina tikrai graziai ir akivaizdziai geriau uz 325i, bet megsta detonuoti kazkodel tas variklis, neaisku koks suspaudimo laipsnis ten gavosi, arba su degimu kazkas blogai..
Galima ir 328i pasidaryt, reiktu bloka pragilziuot iki 85mm vietoj 84mm, bet stumoklius reik jau gaminti.

325e blokas: 100-200 LT
Dyzelio alkuninis: 50-100 LT
325i siaurastopio stumokliai ~100 LT
Galvos slifavimas, bloko slifavimas ir honavimas: ~120 LT
Alkuninio poliravimas ir matavimas: ~40 LT
Smagracio slifavimas: ~20 LT
M20 ziedai, indeklai, tarpines, salnikai, dirzas ir kt.: ~600 LT
Surinkimo darbai jei pats darai 0 LT, jei ne tai kazkiek dar uz darbus LT

Gal ka nors ir busiu praleides, bet mazdaug taip atrodytu 327i surinkimas.


Paskutinį kartą redagavo LaimisBMW 01 Gru 2005, 23:37. Iš viso redaguota 7 kartus.

StandartinėParašytas: 01 Gru 2005, 00:33 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.06.23
Amžius:
44
Pranešimai:
143
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
E34 524td M21 '90
išsamus straipsniukas, tikrai idomu buwo paskaityt :)

beje su ekonomu 325e pats metus laiko vazinejausi, visai patiko :) na nesisuka kaip tikras bmw, bet duju valge 10L/100km, tiek pat ir benzo - visa tai ziema, miesto rezimu. manau, tikras "ekonomas" 8) o ir variklio garsas toks... solidus ir maloniai glostantis ausį :wink:

tiesa, kas liecia dujas, nepriklause joms ten būti, kadangi degimo kampo paankstinti, kas reikalinga sudejus dujas, ekonome negalima (nu galima, teoriskai, bet ten prie kompo reik papildoma plokste det...)

_________________
E34 524td '90


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 14:14 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2005.02.22
Amžius:
44
Pranešimai:
101
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
buvo E30 325 be lankų
yra E30 328 su lankais
LaimisBMW> mmm, paskaiciau net seile nutiso :) Kaip tik yra siaurastopis 325i, tepaliuka pavalgantis. Tiesa sakant priezasties tikslios nzn, kompresija gera (~12-12.5), o duma meta nuolat. Jei del salnikeliu - tai butu 'gerai' tvarkymui (t.y. gana nebrangu), bet jei ziedai, tai speju reik viska perrinkinet? Kiek tokie darbai atsistotu?
Nes besiruosdamas blogiausiam variantui - kapitaliniam - galvociau tada alternatyva butent ta 327i sudeliojima :) Aprasyta issamiai, dar inete pasiknisciau pagilint supratima, detales ir kainos +- aiskios, bet zinau kad pats nepasidarysiu, tai kiek mazdaug reiketu primest meistrams uz darba? Gal netycia paaiskes kad skirtumas tarp kapitalinio ir 327i vertas tokios avantiuros? :roll:

_________________
Pirma meile nerudija... E30...


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 17:33 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.08.08
Amžius:
47
Pranešimai:
126
Miestas:
Vilnius
ačiū Labai Laimiui ir Andriuxai!!!

Pas mane darbai jau juda, paemiau bloka nuo siaurastopio 200Lt(Andriuxa sake reikalingi butent siaurastopio stumai) Nupirkom visa 2,7 varikli nuo seno 527 uz 400Lt :) pas meistra rusi gulejo TD alkuninis, dabar vyksta derinimai ir apziurinejimai :) Siaip sunkiausia buvo meistra ikalbeti imtis visos sitos "chimijos" bo jis toks senu paziuru zmogus ir sake kad "visa tai sudas" :)
Dabar lieka laukt kol galva sutvarkys nes jau keturis kartus virino o ji vis leidzia :(

_________________
e24 628 82
e21 315 82
E30 325 90


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 19:53 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.01.13
Amžius:
41
Pranešimai:
297
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E30 325i 24v Turbo 700AG
E46 330cd 2004 M-Technic
Skype:
laimisbmw
mantioras rašė:
LaimisBMW> mmm, paskaiciau net seile nutiso :) Kaip tik yra siaurastopis 325i, tepaliuka pavalgantis. Tiesa sakant priezasties tikslios nzn, kompresija gera (~12-12.5), o duma meta nuolat. Jei del salnikeliu - tai butu 'gerai' tvarkymui (t.y. gana nebrangu), bet jei ziedai, tai speju reik viska perrinkinet? Kiek tokie darbai atsistotu?
Nes besiruosdamas blogiausiam variantui - kapitaliniam - galvociau tada alternatyva butent ta 327i sudeliojima :) Aprasyta issamiai, dar inete pasiknisciau pagilint supratima, detales ir kainos +- aiskios, bet zinau kad pats nepasidarysiu, tai kiek mazdaug reiketu primest meistrams uz darba? Gal netycia paaiskes kad skirtumas tarp kapitalinio ir 327i vertas tokios avantiuros? :roll:


Tai gal tikrai uzteks tik voztuvu gumeles pasikeist ? Arba gal tepaliniai ziedai prie pabaigos..


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 19:58 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.01.13
Amžius:
41
Pranešimai:
297
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E30 325i 24v Turbo 700AG
E46 330cd 2004 M-Technic
Skype:
laimisbmw
Kurgine rašė:
ačiū Labai Laimiui ir Andriuxai!!!

Pas mane darbai jau juda, paemiau bloka nuo siaurastopio 200Lt(Andriuxa sake reikalingi butent siaurastopio stumai) Nupirkom visa 2,7 varikli nuo seno 527 uz 400Lt :) pas meistra rusi gulejo TD alkuninis, dabar vyksta derinimai ir apziurinejimai :) Siaip sunkiausia buvo meistra ikalbeti imtis visos sitos "chimijos" bo jis toks senu paziuru zmogus ir sake kad "visa tai sudas" :)
Dabar lieka laukt kol galva sutvarkys nes jau keturis kartus virino o ji vis leidzia :(


Nu tai sekmes darant projekta ;)
Daugiau info gali rast cia:
vokiskai - http://www.327i.com
vokiskai - http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00080.htm
angliskai - http://E30.projektas.lt/327i
angliskai (328i) - http://strictlyeta.net/technical/328i_1.html


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 20:49 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.08.08
Amžius:
47
Pranešimai:
126
Miestas:
Vilnius
Pasiskaicius, ten radau kad reikia oro srauto matuokle nuo E36 statyti. Tai butina ar tai butu pliusas?
Ir dar del ECU, ar verta bandyti pergrogramuot tai ka turiu pvz pas "Vitoma" ? Ar vis delto geriau ieskoti "brand'inio"?

Ir dar klausimas del purkstuku, man meistras kazka kalbejo apie VW VR6 varykliu purkstukus, tipo jie labai graziai tinka o pucia zymiai "puciau" :) yra tiesos?

_________________
e24 628 82
e21 315 82
E30 325 90


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 21:40 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.01.13
Amžius:
41
Pranešimai:
297
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E30 325i 24v Turbo 700AG
E46 330cd 2004 M-Technic
Skype:
laimisbmw
Kurgine rašė:
Pasiskaicius, ten radau kad reikia oro srauto matuokle nuo E36 statyti. Tai butina ar tai butu pliusas?
Ir dar del ECU, ar verta bandyti pergrogramuot tai ka turiu pvz pas "Vitoma" ? Ar vis delto geriau ieskoti "brand'inio"?

Ir dar klausimas del purkstuku, man meistras kazka kalbejo apie VW VR6 varykliu purkstukus, tipo jie labai graziai tinka o pucia zymiai "puciau" :) yra tiesos?


Del oro matuokles. Pas E36 ant kazkuriu modeliu yra su siulu (MAF), o ne su durelem (AFM) kaip ant E30, del to oro srautas yra maziau stabdomas, tai yra gerai ... BET tavo motronikas nesupras signalo is MAF'o, o kad suprastu reiktu statyt "piggyback" tipo kompa (pvz. Unichip) kuris pakeistu E36 oro srauto matuokles signala i suprantama E30 motronikui. Bet cia kvepia kalnu pinigu, o naudos neperdaugiausia...

Del purkstuku, tai reikia ziureti i ju pralaiduma, tinka nebutinai BMW purkstukai, is kitu masinu Bosch injectoriai irgi OK. Nu cia reikia pagrinde i varza ziureti (low ar high), Siemens irgi, tiuninginiai visokie RC ir t.t.
Bet reikia nepersistengt, cia ne turbavykas kur eina nesveiki purkstukai. Vos vos didesnius uz standarta idet ir bus gerai. Motronikas supranta iki 240 cc/min, ir tai ant laisvu apsuku gali jau negraziai dirbti. Reiktu orientuotis i ~190 cc/min.

ECU. Padarius 2.7 ir su didesniais purkstukais butu protinga padaryti specialu chipa ant dyno stendo kad dar keleta papildomu arkliu istraukt, bet is esmes alpinos 2.7 chipas atliktu savo darba gerai irgi, o butu zymiai pigiau.
As pavasari galvoju sau deti MegaSquirt I V3 programuojama kompa, is pradziu tik kura valdyti, o veliau ir degima, tada motronika galima mest lauk ;]
Pliusai, pats kompas nebrangus 190USD + sensoriai 20USD.
Oro matuokle isvis nebereikalinga, dirba nuo MAP (absoliutinio slegio) sensoriaus, TPS, oro/vandens temp. sensoriai ir lamda.
Kuro,degimo mapai ir kiti navarotai. Veliau ateiciai nebutu jokiu problemu jei deti turbo arba nos'a. Bet sitas ECU toks labiau Do It Yourself, nes ji reikia ir susilituot paciam.
Is tokiu lengvesniu variantu man labiausiai patinka Haltech E6X, user friendly ir softas ir instrukcijos, komplekte yra ir pravodke su sensoriais iskarto. Bet kaina ~1300 USD.
Apie kokius Autronic net neverta kalbet manau :) Ju kainos didesnes negu musu bmwuku .. SM4 turi viska ko gali reiketi, knock chipas, antilag, launch control, visu purkstuku atskiras valdymas ir t.t. Bet kaina :0
truputi issipleciau per daug jau :?


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 22:40 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.08.08
Amžius:
47
Pranešimai:
126
Miestas:
Vilnius
Jooo...
Niu man gal pradziai infos netgi perdaug :)

O ta Alpinos chipa didele problema gauti? ir kiek tas malionumas kainoja?

_________________
e24 628 82
e21 315 82
E30 325 90


StandartinėParašytas: 04 Gru 2005, 22:51 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.01.13
Amžius:
41
Pranešimai:
297
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E30 325i 24v Turbo 700AG
E46 330cd 2004 M-Technic
Skype:
laimisbmw
Kurgine rašė:
Jooo...
Niu man gal pradziai infos netgi perdaug :)

O ta Alpinos chipa didele problema gauti? ir kiek tas malionumas kainoja?

Jei reikes, tai ir bus ;)


StandartinėParašytas: 08 Gru 2005, 19:12 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.08.08
Amžius:
47
Pranešimai:
126
Miestas:
Vilnius
Pagaliau, nuo vakar bandau kaip sukasi 2,7 :)
Tiesa sakant dar neleidzia sazine "gerai uzsukt" bo reikia gi daba prastumt 1000 rimties ir susikaupimo kilometru, o tada tai oshiu :). Na, bet vien tas momentas, kad susukus varykli iki 1,5-2k rpm gali jungt sekanti begi net nesusimastes katruo begiu vaziuoji, mane zavi :) ir nera skirtumo ar 2 ar 4 ar netgi 5 begis :) paspaudei=nuvaziavai :twisted:
Apacia tikrai tvirta.

Tiesa dar daug visokiu "smulkmenu" reikes sutvarkyt. Bet rezultatais esu tikrai labai patenkintas \:D/

Dar karta dydelis dekui AndriuxaBMW ir LaimisBMW

_________________
e24 628 82
e21 315 82
E30 325 90


StandartinėParašytas: 08 Gru 2005, 23:03 
  
 
 
ner uzka,matai o tu is pradziu bijojai :)


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 47 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery