Ar jau pasiruose?
Omnitel Grand Prix 1003 km lenktynes
Visa ko pradzia, del geresnelesnes pabaigos.
Prasidejo viskas, kaip jau zinote, tikrai ne viena diena pries varzybas, ir, beje, ne viena menesi pries ta savaite, kada jau butu velu ka nors pradeti.
Viskas kaip buvo pries tai- istorija nutyli, istorikai girti gulejo pakampese, pamirsdavo uzsirasineti, o ir uzrasineti nebuvo ka, nebent buhalterines knygas vesti…
Staigis, 7’adienis – sekanti diena 1’adienis… neiprasta, ka?
Bet uzsiminiau apie sias dienas nebereikalo, nes tada prasidejo “main job”, ipratusiems zodi “job” matyti kituose junginiuose turiu pasakyti is karto, nei menkiausio zodelio apie pomegius ir pramogas (anos rusies) nebus! Taigis staigis, sekma diena – emiausi reikalu susijusiu su transportu ir pit-lane palapine.
Pasiskambinau kur reikia, kiti zino kur tas yra, pasiderinau, kad butu galima pajamti, pajamau. Sukrauta, paruosta. Belieka tik surinkti ratlankius, kurie turejo buti dar pries savaite ir padangos, kuriu ½ buvo atvezta Eivito, kita puse is Siauliu turejo per Melga sugrizti. Kazkodel kazkas kazkaip pamirso paporinti, kad jos jau parejo, delto liko tik varzybu savaite, jas pasiimti ir susimontuoti. Kadangi ratlankiai is Manjana Ispanijos irgi nebuvo parklyde- skubos nebuvo, tik nervai del “vel kas nors ka nors paves”. Dar gi laukiame sportinio kuro bako dangcio – garlavinos, per kuria kuras IN ir OUT daro.
Skambutis – gavau ratlankius, vaziuoju pasiimti, atidarau dezes – CHROM’as!!! Juokas per asaras, truksta tik “spineriu” ir daug laiko juos perdazyti! Nieko, su daug didesne geda zmones gyvena ir dar kaip … antai pilis turi, jachtas…!
Velgi, juokingiausiai, kad pagrindines dalys, del visokiu idomiu reikalu mus pasiekia 2’adieni, kaip zinia, tas pats 2’adienis yra diena, kada pagal gerb.Jovarausko plana turime buti Palangos mieste! – nejuokinga.
Perskambinau Melga, gavome padangas, vaziuoju pasiimti. Apie 12.00 val.dar vienas skambutis gavome likusia kuro bako dali VALIO!!!, bet su salyga, kad ji buvo uzsakyta dviejose vietose, gavome ir antra, bet jau 13.00 val.
Susirenku zaislus ir tiesiu taikymu I Kauna, pas masina… pas E46’a Nr.46!!!
Privaziuoju Kauno miesta, o ten reikalu, daugiau nei pasiruosiant skrydziui Bielkos ir Strielkos I kosmoso platybes. Masina dar derinama, aprankinejama, padangos montuojamos, suvedimas; ratlankiams & padangoms pasikeitus padaryti reikia, ka jau kalbeti apie plovima, valyma, blizginima ir t.t. – lakstome su Vitalijumi (toliau tekste Vi) kaip isproteje ir net geriau- grubi treniruote pries 1003 km.
Planas, pasikartosiu, 2’adieni jau buti Palangoje.
Kol prisideriname masinos isvezima is boksu prasideda nevaikiskas lietus, kaip dzukai sako – grybu lietus, lija kiauriai skarda is siferi, jokios maikutes nelaiko dregmes… viena paguoda, tai daroma vardan kilnaus tikslo, populiarinti lietuvos varda uzsienio sveciu akivaizdoje, kurie galbut pasirodys Palangoje uzmatyti metu reginiaus.
Taigi, apie belekeliek vakaro susideriname A1 servise suvedima, niekas nesupranta, kam padarytai masinai suvedima- derinti is naujo, bet nieko – ikyrus veido bruozai leido itikinti meistrus, kad taip ir reikia, kad cia nieko ipatingo, kad cia tik siaip.. fyfyskas noras pasirodyti.
Daro suvedima, montuoja ratus… nervinis otoslugis prasidejo.
Suderinamas klausimas su Uzdaryta Akcine Bendrove del plovimo paslaugu “po darbo valandu”, be problemu laukia iki 23.00 kazkur.. smagu vienok, kad ne mes vieni 2’adieni buzzy
Plovimas vyksta masinos nenukeliant nuo priekabos, kad butu idomiau dirbantiems... O KA?
Isplauta masina, suvedimas padarytas, padangos sumontuotos, belieka pasikrauti busa, uzvesti masina… kas nesuprato, masina su “nauju baku” dar nebuvo uzvesta (pries tai viskas vyko su stock sistema). Griztame I boksus – Nerijus (cia tas kitas mechanikas, ne Virgis ir ne Saulius, ir ne Arturas ir ne Kestas, ir ne Vilius… ne ne ne ne) soka I masina, prisuka slangelius, pajungia siurblius, pasuka rakteli ir ka? – nustebsite – UZSIVEDA- DIRBA! heheh
Visi draugiskai pradeda sokti lietaus soki, lietus lija toliau.
Prasideda zaislu surinkimo darbai: irankiai, kompresorius, atsargines dalys, dar sis bei tas… kaip ne keista, viskas telpa I viena, maza… 3,5 tonos vezancios galios turinti autobusa, ka jau kalbeti apie dideli kieki gesintuvu ir viena angliarukstes baliona, kuris (kaip jau dabar zinau) bus naudojamas avariniu atveju, jei netycia, Palangoje, prapultu elektra
O ji – prapuole Ir ne viena karta…
Susirenkame zaislus, susirenka mechanikai, susirenka mechaniku drauges ir draugai, kurie lydi mus I sunku, nenuspejama ir pilna nuotykiu kelia… Nuotykiai prasideda neisvaziavus is kiemo: Kestas isgirsta (klausa kaip pas … velnias zino koki gyvy), kad nuleidziamas ratas, ant priekabos, ant tos pacios priekabos, ant kurios taip sunkiai uzkrautas sportininis laivelis (toliau tekste taip ir bus vadinama sportine masina arba laiveliu, priklausys nuo nuotaikos) – kadangi laikas jau po 23.00, o paskutini zinoma imone dirba tik iki uzduoto laiko, tenka rata keisti is santaupu, kuriomis pasirupino priekabu nuomos imone –vivat!
Juokas juokais, bet pasiekiame kelia Kaunas- Klaipeda, visi komoje, vienas vairuoja, galvoja apie mergas… (heh, cia as). Dar du lydintis ekipazai: Donatas ir Vilius stebi kaip viso kelio eigoje, yra nepataisomai draskomas ir darkomas masinos uzvalkalas, ale graziau, ale nesipurvins masina per lietu…
Palanga!
Kaip pasiekeme Palanga tiksliai nusakyti negaliu, bet zinau, kad is tos visos kompanijos lova pasiekiau pirmas, visi kiti patrauke I savo otgulio vieta – Sventaja. Matyt, kad otgule, nes sutarta valanda ryte susitikome kaip pridera: Statoile. Reikejo uzdeti buferi, pripilti I sistema vandens (nieko tai jau nestebina, nes per x+n metu tai tampa normalu, beto, kad su buferiu sportinio laivelio transportuoti neina… dar uzdedam sieteli, pritaikome tempimo kilpas ir ka… Viskas, galima po 12.00 ruostis ir prisiduoti I tech.komisija!
Aaa.. nepamirsau pamineti, kad dar pries tai buvo keiciama deze is sportines I nesportine, nes 1’adieni Eivitas (pastebekite, zmogus tekste minimas antra karta, ačiū jam!) atveze reduktoriu su 3,73 perdavimu, kas is esmes keite visa busimu varzybu eiga, beigi lemti!
[vis dar ieskome reduktoriaus/-iu su perdavimais: 3,7x arba 3,9x, arba 4,10, bei 4,45... nuo E46]
Taigis, vanduo uzpiltas, buferis pridetas… kazkur lasa… bet kraupiai gerai ir gretai – nuostabu, iki tech.komisijos daugiau nei 1,5 val. Darome ka galima, kad nelasetu is naujo radiatoriaus, o ten beda ne jame, o tai, kad BMW AG GMBH UAB AB turejo daugiau nei viena standarta vieno standarto masinu gamyboje – nuostabu, pagirtinas inzinieriu is Miuncheno pasirinkimas! Saunuolei!
Pasalinama beda su nulasejimu, tam, kad suprastume, kad dar viena beda turime su salono peciuku, prasukant rimtesni ratuka R17 ant aspfaltijaus, prasilus motorui, pasidaro silta salone ir greituoju butu ant stiklo nuseda ne kas kitas, o tas pats ausinimo skystis, patenka jis ir ant mano dzinsu – Espritai greitai perteikia nenusakoma dziaugsma, kaip kojos sildomos betarpiskai, susilusiu vandeniu-amtifryzu, o ne pakaitintu oru… Griztu, nepiktas, pratiskai laimingas, su zodziais: ardome panele! Kiek sypsenu ir laimes isvydau veiduose tu kurie tai turejo daryti… visa laime, kad buvo priimtas kitas, nemaziau protingas sprendimas – tempiame masina I tech.komisija, ten vistiek jos uzvedineti nereikia!
Tech.komisija (juokingoji dalis)
Po pirmo masinos checko nuspresta, kad masina gera, tinkama lenktyniauti, po antro nuspresta, kad armuotos stabdziu slangeles netinka I B2000+ klase, nes tai jau daugiau sportiskas dalykas, nei saugumui gerinti skirtos priemones. Whatever, taip mes patenkame I A3000 klase, kurioje galima daryti viska. Jau suplanuota kaip desime sportine greiciu deze, kaip reguliuosime variklio darba su sport.kompiuteriais, kaip musu nebars (apeliacijomis) kitos komandos, kad musu pakaba neturi guminiu daliu heh
Per tech.komisija lyg netycia uzspaudziu slangas kuriomis patenka ausinimo skystis I peciuka, tam, kad galetume sudalyvauti Sprinte Vytauto gatveje. Atvaziuojame I tenais, sportinis laivelis uzstumiamas nes akumas per keliolika desimciu kartu buvo nusodintas prasukinejamo starterio, beigi sviesu ir pan. Sportinis laivelis paliekamas ant paburbejimo – krovimosi rezime.
Velgi statistikos myletojams, akumas: Varta 45Ah (mazas)
Vytauto gaptve pilna zmogeliuku, vel visi sypsosi, visi laimingi, valgome pl@mbiro ledus glaistytus sokoladu, pokalbiai apie reikalus, apie sportinius laivelius… muzika, mergos, koliegu pasakojimai kaip spejo/nespejo ir pan. – iprastai smagus uzsiemimas.
Sprintas parode, kad viena beda su peciuku ne beda, kad reikes dar kelias bedas salinti, mechaniku komanda komoje nuo zinios, bet nieko nepadysi, automobiliu sportas, o ypac hi-tech (cia as taip graziai apie musu kokybiska laiveli), yra rimtas, imlaus darbo reikalaujantis uzsiemimas! Sprinto metu, apart starto is vietos ir prasiburbuliavimo pirmu begiu iki finiso nieko nesupratau… zinojau, kad jau prasidejo idomiausioji dalis, suprasti “kas cia, zalia ruta, burbuliuoja, zalia ruta zalia ruta...”
Draugiskas servisas Palangoje (uzperpavadinimo nesakysiu, nes nezinau), sutiko mus prisiimti ant naktinio darbo (dar tada jie nezinojo, kad didzioji dalis varzybu dalyviu pas juos vaziuos sniurais istisa laika, buvo net rakto klausimas prasprestas – kur laikyti, kad visada galima butu pasiekti ir netrugdant savininku, patekti i servisa – kaip ka?), nes paaiskejo, kad reikia panaikinti katalizatorius esancius kolektoriuje, surasti kas burbuliuoja, pakeisti gr.deze is geros I sportine, beigi padaryti peciukui “xarakiri”. Draugiskai, prievartos budu, paskirstyti darbai – visi dirba. Kas prie sportinio laivelio, kas prie palapines Pit-lane. Beda, kad palapine state zmones neatvaziavo, o visas rebusas krito ant pirma karta tai daranciu zmoniu peciu: draugu is Porsche komandos, beigi musu mechaniku… Rebusas prasprestas, palapine stovi, tiesa ne taip kaip reikia, o sonu, bet atrodo, kad viskas gerai, nes palapine 6x6 Tik ivaziavimas patapo per sona, bet tas irgi nera blogai, nes taip net stilingiau atrode …
4.44 val. Ryto, skambutis is komandos vadovo (Ramuno Babachino): tu paskambink Virgiui, nes ten kazkas negerai su motoru, pats nesupratau… Skambinu Virgiui, kaip palieptas, nei sekundes nelaukdamas! Virgis pranesa dziugias zinias, viskas padaryta isskyrus viena idomu p-kta! – vanduo 3’ciame cilindre. Kas zino ka tai reiskia supranta, kad panikuoti laiko nera reikia taskyti susikaupusias balas, bet tai daryti geriausiai butu pas zmogu kuris nusimano balose geriausiai, kaip zinia, toks zmogus turetu buti Mironas – velgi tas pats zmogus, kuris gelbejo komanda lygiai pries metus, kaip “stukanul” 2.0 ltr M-POWER matoriukas. Vitalijus su dar dviem mechanikais isvaziuoja I Kauna… apie 9.00 val. stovi prie Sergejaus serviso duru, tikisi, kad viskas vyks pagal plana… cia praleisiu didziaja pasakojimo dali, nes visai niekam neidomu, kaip neardzius motoro, pasalinamos balos is ten kur ju nereikia.
[Praleidau]
Praleidziame pirmas treniruotes, lieka 5’adienis – treniruote, o po keliu valandu kvalifikaciniai vaziavimai, kuriu metu tureti atkristi silpniausiu TOP10, bei likti greiciausiu TOP50. Kadangi nezinome kaip masina elgiasi ir I kokia panasiai vieta galime taikytis, tikimes geriausio, kad pas mus BMW M3 GTR su TURBO/NOS ir kitokiais OS…
Beto, masina uztaisyta gerai: sportine pakaba, sportiniai stabilizatoriai, rimti stabdziai ir dar rimtesnes nuotaikos – patekti turime, nesekmei galimybiu nepaliekame, uzsauname duru spynas is anos puses.
4’adienio vakare masina pasiekia Palanga, pradedame delioti viska kas butiniausia, buferis ir pan. Darbo nedaug, bet jis nemielas ir jis atima daugiausiai laiko. Pagaliau viskas beveik padaryta, belieka priderinti begiu perjungimo rankena, kad jis stovetu taip kaip reikia, bei prisukti, paverzti, paklibinti…
Pradedame derinti slikucius (nes kol visi buvo Kaune, to padaryti nesugalvojome).
Vieni slikai… Garliavoje, kiti - Vilniuje… Arnas atveze lietaus slikus is Vilniaus I Kauna, Kaune bunantis Monte (cia toks draugas) atveze slikus is Garliavos I Kauna, susikrove ka galejo ir kaip galejo, bei viduri nakties pajudejo link Palangos (nes kita diena jam reikalai Kaune, jis buti negali ilgai – pasiaukojimas!)… Taigi, 12.00 pareina SMS –vaziuoju. 1.00 nakties pareina SMS – nevaziuoju, parejo masina, stoviu trasoje, laukiu tech.pagelbos mobiliaus. Brrrrr… nuo 2.00 nakties prasideda bemiege naktis…
5’adienio rytas, susirenkame trasoje, kai kas vaziuoja uzpilti kuro, kai kas stovi nervuojasi del sliku. Issprendziamos bedos, slikai pasiekia Palanga, bet jau po treniruociu, pries kvalifikacinius vaziavimus… pradedame begioti, lakstyti, kur montuoti, nes viskas palaida… Turime sumontuotas tik lietaus padangas, neturime sausos dangos – pasiunciamas mech. padaryti “teisingai”, jis padaro, bet kitaip, vel derinama kur montuoti dar du slikus, nes viso “apmautu” tik 6 vnt: 4- lietus, 2- sausas.
Kvalai
Isriedu su paprastomis padangomis Toyo Proxes T1R (statistikos ir skaiciuku megejams: 225/45ZR17). Su salyga, kad per trev. parodytas geriausias laikas yra vos ne vos 1:53 (bet visi musu komandos sportininkai padare trasos iveikimo ratu normatyvus per trev., gonkese startuoti gales, su salyga, kad bus ivygdyta salyga ir pateksime ne i TOP10, o TOP50… greitesniu, nei anksciau paminetas TOP10 – letesniu). Lekiu, akys stacios, stabdausi … koks stabdausi, visai nestabdau… visas kvalu vaziavimo laikas mano! TIK MANO IR NIEKO KITO!!! Geriausias laikas 1:43…, o tai yra 10 is 20, t.y. net jei pravaziuos likusios dvi grupes (buvo trys po 20) ir jos parodys geresnius laikus nei musu, mes visvien patenkame I starta… Prasidejus likusiu dvieju grupiu vaziavimams, prasideda ir lietus, kuris dar labiau pataiso startinio TOP50 vaizdeli.
Taigi, viso to pasekoje, lietus bei “isdegusiu akiu” efektas –stovime 37 vietoje (19’oje eileje) starte ir esame patenkinti tuo ka turime.
Statistika: turime 1380 kg svori, kas yra 280 kg virsvoris pagal klases reikalavima... p|st.
Metamatika paprasta, kuro bake ~70 ltr, tai nuo 280 – 70 = 210 kg visisko virsvorio, kurio neaisku kaip atsikratyti, masina be smalu, be pasiltinimu, be... be be.e.e.e. ebebebe... zalia ruta.
MOTORAS NETRAUKIA.
(bet niekam jau tai neidomu, taip jam ir reikia)
5’adienio vakaras. Mechanikai pagal plana pakeicia naujus, bet jau ~1 val. naudotus stabdziu diskus I kitus, naujus stabdziu diskus. Sudedamos brand new kaladeles, patikrinami skysciai, pakeiciamas gr.dezes tepalas ir pan. – visi ilsetis.
Uz tepala ačiū Bilinsku Vytukui!
6’adienis, gontkiu diena!
Susivaziuojame, kas paveluoja, kas ne… kas jau ruosiasi, kas dar ne. Palapineje normalus chaosas: musu komanda, Rodiono su Irma (Irro komanda), bei Porsche komanda (tas orange spalvos porschiukas, kuris vienintelis pasieke finisa is visu kitu, piktu: GT3, GT4… GT69+n p@rschiuku)
Prasideda speliojimai, kas vaziuoja 1’a valanda… as nenoriu, nes yra minciu kitokiu, Vi, Donas bei Groozdas nenori taip pat… principas, kad vaziuoja tas, kuri as parodziau pirstu negalioja. Tenka pradeti gudrauti, pvz. Metama moneta, jei ji stojasi ant kantuko – vaziuoja groozdas, jei pakimba ore – donas, jei kaip nors nukreta Vi, o jei nemetama – as…. Kaip zinia, monetos niekas nemete. Teko vaziuoti man. Apsirengiu, surauktu, rusciu veidu pasuku sportini laiveli I starto rykiuotes pradzia. Sustoje trasoje, pradeda pries-startiniu anekdotu vakarelis, patapsnojimai per peti, pasiguodimai: ka spejau, ko ne… AutoAkstes Opelis atbulas stumiamas lauk- nesiveda Nebloga rykiuote. Daug zadanti pradzia.
Varzybos.
Apsilimo rate nieko neivyksta, formavimo rate nieko neivyksta, startas –nieko neivyksta, visi lekia. Kaip ir neidomu patampa. Prasidejo 9,5 val. Lekimo, be masinu lauzymo. Pirmieji masina palauzo Porsche, BMW, Ford ir t.t. – idomei, jie greiti, jie pikti – jie lauzo.
Kaip toliau vyko varzybos Jus jau zinote, matete...
Tiesa, velgi idomi tiesa statistikos megejams. Su ta pacia salyga, kad mes esame uzregistruoti kaip labiausiai nusipelne sportininkai su koviniu laiveliu klaseje A3000 uzimame 4‘aja vieta, o absoliucioje- 26‘aja. Pasikeleme nuo 37 startines, ka? Skaiciuoti „po laiko“ neverta, bet paziurejus rezultatus ir prasuktus ratu kiekius A3000+ galejome tapti prizininkais... kita karta reikia pagalvoti apie V8 4.4 motora
hee
Buciau jau pamirses ir maza pergale paskelbti: II-aja, garbiausia vieta uzimame palapineje: 1‘ieji lieka Porsche komanda, 2‘i – mes ir 3‘ti – IRRO! Kur stopke?
[apie varzybas galetumete patys daugiau papasakoti, kaip ne kaip- jus jas matete betarpsnishkai]
Finisas ant lietaus – chiotkaj!
Taigi dar viskas tuomei nesibaige- sugedo transporteris-autobusas, pabyrejo sankaba (cia delto, kad sportine laike, tai nesportine –nelaike, turi buti kazkokia pusiausvyra gamtoje). Sekma diena visi pailsejo, kas kur issibarste, bet va 1‘adienis buvo ‚varliu keliauninkiu metas‘, isriedejome is Klaipedos i Kauna, Kaune pasiemiau Vi ir vel i Palanga sportini laiveli pasiimti. Grizome 2‘adieni nakti ~3 val. Va cia tai finisas – numynus daugiau nei puse kelio iki Maskvos!
p.s. kita roza, jei tokiu rozu bus, galima paderinti, kad viena racija – pajungta per galinga garso stiprinimo aparatura butu ir Lietuvos BMW klubo stebetoju palapineje, visai idomi atrakcija klausyti ka kalba pilotai ir mechanikai – nebutu nereikalingu speliomu, kur kas dingo ir kodel
Tik su cenzura kazka praspresti reikia – cia su „zalia ruta“ filtru neapsieisi...