Rytis uzrode, tikiuosi OLDTIMER forumieciai nesupyks uzh tai, kad ir shiame forume ipostinsiu gerbiamo
Wanderer straipsni apie BMW 328. Didele pagarba autoriui
Copyraitas OLDTIMER Forumo
kadangi, ten skaityt galima tik prisiregistravus, tai kas nenorit, ten registruotis, sumesiu visa Ju surinkta info cia
BMW 328. Si automobili pradejo gaminti 1936m, siemet siam modeliui 70 metu jubiliejus. Premjera ivyko 1936m liepos men. 14d. Tais paciais metais buvo atlikti bandymai, dalyvaujant lenktynese Prancuzijos didziajam prizui laimeti Montlhrey treke. Serijiniai modeliai pardavime pasirode sekanciais metais-1937m. Jame buvo sumontuotas 2 ltr.variklis, kaip ir BMW 326 (sis modelis taip pat pasirode 1936m.), tiktai varikliuose kurie buvo montuojami "BMW 328", buvo padidintas galingumas nuo 50 iki 80 A.J.
Pagal viena is versiju arba legendu: "BMW 328"(BMW 328MM) buvo sukurtas tam, kad issprestu ginca tarp Hitlerio su Musoliniu. A.Hitleris pareiske, kad Vokietija laimes 1000 myliu lenktynes: Berlynas-Roma-Berlynas. Lenktynes taip ir neivyko, del prasidejusio karo, o stai "pergales ginklai" - "BMW 328MM" buvo sukurti.
"BMW 328"sukurimo autorius Fritz Fiedler (1899-1972), 1932m perejo i "BMW" firma uzimti vyriausiojo konstruktoriaus pareigas is "HORCH" firmos. Tuo metu BMW gamyklose pradejo nauju sportiniu automobiliu su nuosavais, gerai uzsirekomendavusiais varikliais "BMW"serijos 315/1 ir 319/1 atitinkamai su 1,5 ltr. ir 1,9ltr varikliais.
Automobiliai F.Fiedler'iui aiskiai patiko, bet su varikliais dar reikejo padirbeti. Tuo ir uzsieme gamyklos konstruktoriai F.Fiedler'iui vadovaujant galinguma pakele nuo 50 iki 80A.J. Tai buvo imanoma, panaudojus tris vietoje dvieju karbiuratoriu, nauja aliuminine cilindru bloko galvute, prapletus dujinius voztuvus, panaudojus nauja pusiausferine degimo kameros forma, taip pat voztuvu somontavimas "V" formos, vietoje iprastiniu paraleliniu. aip pat buvo padidintas darbinis turis iki 1971ccm.
"BMW 328"turejo suvirinta lengva, erdvini rema. Siam remui buvo panau-
dotas 90mm skersmens vamzdis, kuris pagamintas is magnio ir aliuminio lydinio. Tokio pacio lydinio lakstais buvo pagamintas kebulas. Lengvas, patikimas vairo mechanizmas (dantratis ir dantyta juosta). Taip pat sukurta nauja pavaru deze su perdavimo skaiciais: I-3.75, II-2.28,
III-1,48 ir IV-1.00. Nepriklausoma priekiniu ratu pakaba ant skersines linges. Stabdziai patikimi hidrauliniai.
Kebulus sis modelis turejo ivairius. Be vokisku, surinktu ant medinio karkaso su ileistais zibintais i sparnus roadsteriu, kabrioletai su odiniu stogu, bei Wendler firmos "sport kupe", buvo uzsakyti superlengvi (Superleggera) kebulai. Siuos kebulus uzsake Italijoje kebulu atelje "Caro-zzeria Touring" automobiliams, su kuriais vokieciai ruosesi laimeti sias lenktynes. Rezultate visu patobulinimu roadsteriai "BMW 328MM"galejo isvystyti greiti iki 200 km/h.
Atejo ir pergaliu metas. 1936m Ernst Henne Eifelio lenktynes "Niurnberring" trasoje laimejo su "BMW 328"pirma pergale. Si trasa siam modeliui is tiesu buvo laiminga ir nuo 1937 iki 1939m. be didesnes konkurencijos karaliavo sioje trasoje. 1939m "BMW 328" uzeme pirma vieta-klaseje iki 2000ccm ir penkta vieta generalineje kvalifikacijoje La Mans 24 valandu lenktynese.
Absoliuciu triumfu "BMW 328 "reiktu laikyti 1940m. lenktynes "Mille Migle", kada vokieciu komanda is keturiu ekipazu uzeme atitinkamai: pirma,trecia,penkta ir sesta vietas. Tarp kitko "BMW'firma startui isrikiavo 4 "BMW 328MM"su skirtingais kebulais.
Sekanciais metais 1941m. fiureris ruosesi laimeti lazybas pries duce, bet karas su TSRS tam sukliude.
Is viso "BMW 328"buvo pagaminti 400automobiliu ir 64 sasi. 1936m.-3vnt.
1937m.-171vnt. 1938-164vnt. ir 1939m.-126vnt.
Per kara gamyba sio modelio buvo nutraukta, nes BMW gamino tik motociklus, komandinius "325"visureigius ir aviacinius variklius BMW 801 naikintuvams "Focke Wulf190".
Kito OLDTIMER forumiecio
AWD info apie Mille Migle.
Kadangi lenktynės vyko Italijoje, vieną iš automobilių su uždaru kupė kėbulu gamykla patikėjo vairuoti italų lenktynininkui grafui Džuzepei Luraniui. Antrojo kupė ekipažą sudarė kitas aristokratas vokietis Fricas Huschke von Hansteinas su Valteriu Beimeriu. Atvirais BMW 328 MM važiavo Brudeso - Rėzės, Briemo - Richterio ir Vencherio – Scholco ekipažai. Tokia gausi ir galingais automobiliais startuojanti komanda daugelio jau iš anksto buvo laikoma nugalėtoja. Jos nariai dėvėjo baltus kombinezonus, kurių kairėje pusėje ant krūtinės buvo išsiuvinėta SS emblema – du žaibai. Mat, SS bvo oficialiu BMW komandos rėmėju.
Grafas Lurani pasitraukė iš kovos dar lenktynių pradžioje. Lyderio pozicija atiteko F.Huschke fon Hansteinui, kuriam „ant kulnų lipo“ automobiliu „Alfa Romeo“ važiavęs italų ekipažas Farina – Mambeli. Jie buvo žinomi lenktynininkai, tad šansai laimėti buvo beveik lygūs. Vis tik finišo liniją pirmuoju kirto vokiečių automobilis. Kiti trys BMW 328 MM važiavę lenktyninikai užėmė atitinkamai trečią, penktą ir šeštą vietas. Iškovota tiek asmeninė, tiek komandinė pirmosios vietos, tad į Aizenachą BMW komanda grįžo triumfuodama. Nugalėtojo automobilis su uždaru kupė tipo kėbulu po to atsidūrė Miunchene, BMW direkcijoje.