Kadangi šitam forumui prijaučiu labiau ir laikinai esu tik su vienu bmw, pasidalinu info apie kitos transporto priemones papimpinimą, info apie kurį naudinga ir daugumai paskutinių serijų BMW. Juolab kad ir panaudoti buvo bmw "special tools", kurie neįtiketina, bet puikiai suėjo ir ne-bmw.
US forumuose daug besispjaudančių dėl variklių su tiesioginiu įpurškimu savybės oro įsiurbimo kolektoriuje "rinkt" nuodegulius. Darbas darytas benzininei atmosferinei "plytai". Dyzeliai sito gerumo į save prirenka kelis kart daugiau. Per laiką vožtuvų "gerklėse", ant sklendžių ir oro paėmimo kolektoriuj prisikaupia sluoksnis juodos smalos. Daug atsiliepimų, kad išvalius tą brudą, pagerėja variklio darbas- tolygiau dirba, grįžta trauka, sklandžiau reaguoja į gazo pėdalą.
Susigundžiau ir pabandžiau. Štatuose, kiek pavyko išsiaiškint, net bmw, audi ir vw atstovybes daro šitą darbą ir no big beal. BMW net turi specialių įrankių tam ir tai nei jokia ne paslaptis. Bet tik ne LT.
LT kiek kitaip:
-Apsilankius audi servise ir paklausus apie tokį darbą, jie tik kryptelėjo pečiais ir pasakė, kad įrangos tam neturi ir gali išvalyt ten viską su šepetukais ir užtruktų tai... na kokias pora valandų išvis. Nesuvokiu kaip jie tai išsivaizduoja, nes bent mano varikliui prisikast iki vožtuvų gerklių spėriai sukantis užtrunka vien 4 valandos viską nusiardyt. Tai 4 nuardyt, kažkelios išvalyt (jei su šepetukais kaip jie sako) ir dar 4 surinkt. Forumuose žmonės atsiliepia, kad vien vienai gerkliai iškuopt su šepetukais užtrunka apie valandą. Trumpiau tariant Vilniaus "mioleris" kogero pasižymi neįtiketinais tempais. Kilo įtarimų, kad jie išvis tik palaikytų mašiną aikštelėj porą valandų už 50 Eur/h tarifą nieko nedarant. O ko ne biznis.
-Nuvarau į Krastą. Šitie irgi geri- tokios paslaugos neteikiam išvis, jei yra nusiskundimų tai atidarom variklį ir pažiūrim kaip viskas atrodo, jei daug to brudo prisikaupę tai metam variklio galvą lauk ir dedam kitą NAUJĄ, jei nepakankamai daug tai paliekam tą pačią. Prabangiai sakyčiau... Paklausti apie "bmw speacial tool" jie išvis neigė tokio valymo įrenginio egzistavimą (ir [CENZŪRA] jiem kad tas įrankis netgi savo detalės numerį turi real oem kataloge!), išsigynė kad toki darbai išvis yra nerealūs ir visi čia nusišneka- kaip tarybų sajongoj seksas neegzistavo, taip ir jokios smalkes kolektoriuose nesikaupia nes kuras Lietuvoj švarus. Kadangi man reikalingų įrankių egzistavimą jie kategoriškai neigia, tai ir betkokiu atveju jų man tikriausiai neparduotų.
Žodžiu susirankiojau reikiamus įrankius tiesiai per aplinkui ir nuvariau pas draugelį į garažiuką visai dienai.
Prisikast iki vožtuvų gerklių užtruko apie 5h. Baisiai komplikuotas variklis su nesveiku kiekiu pribumbasų. Vaizdelis viduj nekoks- vožtuvų galvutės ir kanalų sienos apaugę 3-4 mm juodo brudo sluoksniu, kuris iš viršaus minkštas ir klampus, o gilesni jo sluoksniai labai kieti. Storiausias jo sluoksnis prie vožtuvų galvužių ir kylant aukštyn plonėja. Sklendes apaugę jau "tik" 0,5-1 mm sluoksniu, o aukščiau jų jau tik simboliškai. Turekit minty kad čia BENZAS. Dyzelis paduotų dar įdomesnių vaizdų.
Bendras vaizdas:
Patys "portai":
Sklendės ir kitos detalės:
Taigi viską išsiardžius pasirodė kad reikia plaut port'us, oro paėmimo kolektorių ir tuo pačiu sklendes jame.
Kolektorių su visom sklendėm išplovė gretimais esantis servisiukas su aukštu slėgiu kažkokiom spec priemonem, kainavo 6 eurus. Vidus ir sklendės sublizgėjo kaip naujos. Savos įrangos tam nejungėm, nes granulės brangios ir išeiga didelė.
Išplautas kolektorius su sklendėm:
Kol plovė kolektorių ėmėmės port'ų. Principas paprastas- susirandi port'ą su užsidariusiais vožtuvais, visus kitus užklijuoji su lipnia juosta, kad nieko nepribyrėtų, nes kitose vožtuvai atsidarę ir visos dulkės eitų tiesiai į cilindrą. Į portą statom "bmw special tool" antgalį, kuris iš esmės yra kaip trišakis- vienas galas į portą, vienas galas į dulkių siurblį, vienas galas į smėliapūtę. Granulės po aukštu slėgiu paduodamos į vožtuvus, atskelia nuosėdas, o siurblys iškart viską ištraukia lauk. Pats valymo darbas trunka labai trumpai- įstatai antgalį, pūsteli 10 sekundžių ir švara kaip bažnyčioj. Tiesa dalis sunkiai atšokančio brudo viestiek lieka aplink vožtuvų kraštus, pačiuose kampuose. Tam reikalui puikiai pasitarnavo sulenkta yla ir atidirbtas procesas atrodė jau maždaug taip- 5 s. pūsteli granulių, su yla iškrapštai likutį iš kampų, vėl pūsteli 5 s. granulių, likusias dulkes išputi oru su aukštu slėgiu ir užklijuoji port'ą izoliacija, kad nieko nebepribyrėtų.
Naudotos granulės skirtos tik valymui, labai gerai nuvalo apsinešusias dalis nuo purvo, rūdžių ir pridžiūvusių tepalų ir nei kiek nebraižo metalo. Net dažus nuo metalo ima sunkokai, bet visokius purvynus nuneša nerealiai gerai. Pagal konsistenciją jos vos ne kaip koki pūkai- kažkoks minkštas lengvas purus pašaras. Sako dar ir lengvai degantis ir sudegantis iki tiek, kad nelieka beveik nieko, tad jei ir įkristų viena kita kita kruopa į "katilus", tai sudegtų nepadarydama žalos.
Išvalytas port'as:
Judam prie kitos gerklės. Pasukam variklį keletą laipsnių iki kol vožtuvai užsidaro, po to dar 10-15 laipsnių kad jau TIKRAI būtų užsidarę ir procesą vėl kartojam.
Visas darbas ganėtinai švarus, nereikėjo jokių apsaugos priemonių, net rankų nelabai ir išsitepėm, o pats antgalis 99% sandarus tad net ir dulkių buvo tik simboliškai. Sistema veikia tiesiog puikiai, net nesitikėjom tokio efektyvumo ir rezultato. Tiesasakant darbas su yla gramdant likučius ir izolkės klijavimas užtruko daug ilgiau nei pats prapūtimo procesas. Galutiniam rezultate visos dalys tokios švarios, kad galima duot vaikam žaist.
Bendras vaizdas kaip viskas atrodo po valymo, prieš pat surenkant:
Ir palyginimui kaip viskas buvo pradžioj:
Kitą dieną išlindau į gatvę. Rezultatai:
-Nuo 0-100 buvo 5.3 s. Dabar 5.1 s.
-Variklis dirba tyliau, lygiau ir sklandziau.
-Pavaros jungiasi minksciau. Jei anksciau dar buvo galima pajust kaip jungiasi pavaros prie zemesniu apsuku, tai dabar to nesijaucia visai. Masina tiesiog plaukia.
-Variklis į pėdalo paspaudimą reaguoja labai tiksliai. Anksčiau jausdavosi šioks toks bukumas, ypač ant šilto, kai važiuojant pastoviu tempu tik TRUPUTĮ spusteli ar atleidi gazą variklis reaguodavo su šiokiu tokiu uždelsimu, vangiai, bukokai. Dabar viskas vyksta realiu laiku ir jaučiasi kad mašina reaguoja į betkokį, net mažiausią pėdalo padėties pasikeitimą ir kas svarbiausia- realiu laiku, visiškai be jokio uždelsimo.
Rezultatais labai patenkintas. Ateity taip išsivalysiu visom savo būsimom mašinom, ypač jei teks turėt dyzelį.
Daugiau info apie auto, kurioms tokio valymo reikia, ir apskritai apie valymą:
http://www.VarikliuValymas.lt arba Fb:
http://www.facebook.com/varikliuvalymas