Neplanavau daryti šio projekto, bet pasitaiko labai pigus europietiškas Comfort salonas su atmintim, kaip tik man buvo reikalingas juosmens priputimas kitam projektui. Sėdynės oda savaime aišku už tokia kainą buvo mirusi, bet visi mechanizmai buvo veikiantys. Salonas pragulėjo garaže gerą pusmetį, kai gavau dešinės sėdynės modulį su atmintim nuo anglo iškarto pradėjau projektą. Projektui reikės.
1. Modifikuoti savąją ar įdėti anglišką sėdynę su atmintim.
2. Pravest durų laidyną atminties mygtukams.
3. Pravest P-bus laidą nuo dešinės sėdynės jungiklio iki GM modulio, kuris randasi už „bardačioko“
4. GM modulio kodavimas.
5. Durų modulio keitimas (jei galu gale atmintis neveiks)
1. Sėdynės modifikavimas. Pats lengviausias būdas būtu - nupirkti iškarto angliška saloną ir tuo atveju reikės tiktai:
1. Išvest iš atminties modulio papildomą žemės laidą.
2. Paimti nuo kairės (keleivio) sėdynės apatinį poroloną su oda, kurioje yra keleivio sėdėjimo elementas.
3. Paimti nuo kairės (keleivio) sėdynės sėdėjimo modulį ir nuo jo pravest 1 žemės laida, ir 2 laidus iki sėdynės jungiklio. Jei nepadarysit 2 ir 3 punkto, skydelyje degs raudona lempute (nėščias vyriškis), rodanti kad SRS sistemoj yra gėdimu.
4. Priklausomai nuo to, kokiu metu mašina ir nupirktas salonas, gali prireikti apatinio šildymo elemento laidyno modifikavimas, nes iki Rugsėjo 95 apatiniam šildymo elementui buvo naudojami 2 jungikliai, o vėliau tiktai vienas. Bet modifikavimas labai lengvas, reikės ištraukti viena kištuką su mėlynu laidu iš vieno jungiklio ir įdėti jį į kitą jungiklį kur bus geltonas ir rudas laidai. Taip pat antrame jungiklyje reikės ištraukt žemės kištuką ir įdėt į kitą lizdą. Schemoj viską pamatysit.
iki rugsėjo 95 po rugsėjo 95Jei jūsų donoras – europietiškas salonas , tai reikes eit sunkiuoju keliu, kurio ėjau ir aš, tai – sėdynės pilnas modifikavimas. O tai reiškia, kad reikės: išardyt donoro sėdynę su atmintim, nuimti iš jos motorus su atmintim, išimti laidyną, išardyt savo keleivio sėdynę, išimti iš savo sėdynės motorus be atminties, išimti laidyną, sukurti vieną laidyną iš dviejų, įdėti motorus su atmintim i savo keleivio sėdynę, įdėti sukurta laidyną, surinkti atgal sėdynę. Visas šitas procesas užėmė apie 12 valandų krapštaus darbo.
Nuėmiau keleivio sėdynę (kaip nuimti galit pasiziureti
čia).
Su vienu žmogumi pasikeičiau sėdynes moduliais. Ačiū jam. Atidaviau jam savo europietiškus, o jis man savo angliškus. Nes moduliai su atmintim ir be jos skiriasi, paprastas modulis, kuris stovi jūsų keleivio sėdynėje netiks. Moduliai su atmintim yra storesni ir platesni, su skirtingais mygtukais. Moduliai be atminties yra siauresni ir ilgesni.
Iš donoro sėdynes nuėmiau laidyną.
Pradėjau ardyt savo sėdynę. Nuimamas galinis plastikinis dangtis. TIS‘e yra aprašymas kaip teisingai nuimti. Iš pradžių reikia nuimti viršutinę dalį, patraukiam ja žemyn ir ant savęs (pažymėta raudonai). Apatine dalis: pirma reikia trenkti su ranka į vietą pažymėta geltonai, atsilaisvins vienas laikiklis, galėsit atlaisvinti ir kitą laikiklį, poto traukiam visa dangtį į apačia (pažymėta žaliai).
Nuimam plastikinį šoninį dangtį, jis tvirtinasi su pora Torx varžtais ir keletas plastikiniu mygtuku.
Nuimam oda su paralonu: pagal sėdynes perimetrą reikia atlenkti metalinius odos laikiklius.
Apatinėje dalyje matom 2 jungiklius, vienas skirtas šildymui, kitas keleivio elementui.
Dabar reikės iš vienos sėdynės į kitą permest varikliukus su atmintim. Varikliukai su atmintim turi juoda dėžutę, kuria veikia naudojant Ripple Counter technologija, WDS‘e apie tai parašytas straipsnis.
Vienas po kito pradedam keist motorus. Užduotis nesunki, tiesiog yra nepatogių vietų.
Liko krūva paprastų motorų.
Parodysiu dabar kaip atrodo panaudoti diržo itempėjo pirošuviniai. Pirmam paveiksliuke normalus itempėjas. Antram paveiksliuke matos kad diržo trosas labai sutrumpėjo kai dirzas buvo įtemptas.
Taip pat dažnai nuo senumo, gali kabėti sėdynės galinę kišenę, galit biškeli sulenkti spyruoklės kojeles, kad jos būtu sandaresnes. Vietoj suprasit, kad daryt.
Kad testuoti sėdynę, galima ja pajungti prie akumuliatoriaus pakrovėjo, 6A srovės pilnai užteks kad ja vartyt ir žiūrėti ar viskas teisingai veikia ar ne.
Dabar reikia sukurti vieną laidyną iš dviejų. Nedariau nuotraukų, nes buvau užsiėmęs ir kažkaip pamiršau. Visu pirma, nuo seno laidyno reikia nuimti keleivio modulio jungikli su 3 laidais ir pritaikyti ji donoro laidyne. Pravedami pora laidu iki sėdynės jungiklio ir 1 žemės laidas i bet kuri žemės sujungimo tašką.
Reikia išvesti papildomą žemes laidą iš atminties modulio. Jei WDS‘e paligint kairės ir dešinės puses modulius su atmintim, jie bus beveik identiški, vienas iš skirtumų bus kaip tik – papildomas žemės laidas, kuris ir nustato ar blokas yra vairuotojo angliškas, ar keleivio europietiškas.
Dabar jau neprisimenu, būtent ką konkrečiai dariau su priputimo laidais, schemoj dabar tikrai neparodysiu, bet ten buvo biškeli hemorojaus. Knisausi gera valandą su šiais laidais, nes laidynas-donoras buvo senas, mano mašina yra naujesnių metų, ten yra biškeli skirtingi laidynai, taip pat ten yra skirtumai tarp kairės ir dešinės sėdynės priputimo mygtukų, taip pat keletas laidu sukeisti vietom, įdėti į skirtingus kištukus. Iš pradžių priputimas veikė neteisingai, pute ne i reikiamas kameras. Kol viską sutvarkiau, praradau laika. Reikia vietoj žiūrėt WDS schemas, bandyt, testuot.
Kad pritaikyt kaires sėdynės laidyną dešinėj sėdynėj, jį reikia paguldyt 180 laipsnių kampu. Tuo atveju vieno priekinio motoro laido atšaką jau bus kitoje sėdynės vietoje ir neužteks ilgio, kad pajungt prie motoro. Ta laidą reikės prailgint. Taip pat reikes prailgint laidus skirtus priputimo vožtuvu blokui. Viską suprasit prie sėdynės ką reikes daryt.
Išėjo taip: raudonai pažymėjau vietas kur originaliai ėjo ir buvo pritvirtintas laidynas, o geltonai parodžiau vietas kur pritvirtinau modifikuotą laidyną. Tvirtinau su plastikiniais chomutais, patogu ir nebrangiai.
Surinkau viska atgal.
2. Durų mygtuku pravedimas. Visu pirma reikia nuimti durų apmušalą. Pasižiūrėkit youtube video kaip tai daroma
http://www.youtube.com/watch?v=eXQoBOL0l0M. Bus labai sunku pradėt ardyt, bet kaip sakoma akys bijo, rankos daro. Nuotraukose pavaizduota kairiojo durų apmušalo nuėmimas. Dešinė pusė nusiima analogiškai. Nuimkit apatinė lempą su plokščiu atsuktuvu ir atjunkit jungiklį.
Ten kur stovi durų rankenėle, nulupkit maža apvalia dangtelį ir pamatysit paprastą varžtą. Išsukit tą varžtą.
Visa panėle laikoma žaliais pipsiukais panėles perimetru aplink. Dar yra vienas didelis laikiklis centre. Pradekit traukt ant savęs panėles viršutini kraštą, kaip pavaizduota ant foto. Ir po truputi nulupkit visus pipsiukus aplink panėlę. Tiktai atsargiai, be fanatizmo, kad nesulaužyt tų vietų prie kuriu tvirtinasi tie pipsiukai.
Panėle dabar laikoma tiktai centrinio laikiklio. Dabar paimkit už panėles rankenos ir pakelkit panėle i viršų ir jinai bus nuimta. Atjunkit visus jungiklius. Štai taip atrodo tas metalinis laikiklis.
Štai čia jis randasi (pabriežta raudonai).
Iš apmušalo pusės yra toks plastikinis laikiklis kuris maunamas ant to metalinio laikiklio duryse.
Durų apmušalas nuimtas.
Tam tikroje paruoštoje vietoje su peiliu atsargiai iškerpame stačiakampi, ten įdėsim durų mygtukus.
Įdedami mygtukai.
Krastoj buvo nupirktas universalus jungiklis, dalies numeris:
61 13 6 954 554. Nuo praeitu projektų turėjau kištukus.
Pajungimas: prie-facelift E38 WDS‘e yra pilnas bardakas šiuo klausymu, nieko konkretaus. Informacija reikia ieškot skirtinguose schemose ir bandyt suprast kas ir kur. Post-facelift E38 WDS‘e yra normalia schema, ja ir naudosim. Nuo durų mygtuku iki durų modulio A24 eina 4 laidai, dar yra vienas žemės laidas ir yra vienas apšvietimo laidas, kuri prilituosim prie lango mygtuko apšvietimo laido.
Randam rūdų laidų sujungimo tašką, nuimam žalią gaubtuvėlį ir lituojam ten žemes laidą.
Randam lango mygtukų laidyną ir lituojamės prie pilkai/raudonojo apšvietimo laido.
Pagal schemą įkišam kištukus i tam tikras vietas durų modulio viduriniame baltame jungiklyje.
Viskas gražiai pravesta ir sutvarkyta. Kol kas nerekomenduoju dėti atgal durų apmušalą, nes kai užbaigsit visą projektą gali būt kad atmintis neveiks dėl to, kad pas jus prastas durų modulis. Nusipirksite šitą modulį šrote ir iš karto jį išbandysite.
3.P-bus laido pravedimas. Nuo sėdynės jungiklio iki GM bloko reikia pravesti vieną laidą. Pakolkas nedėkit sėdynę į mašiną, vis tiek reikės kelt kilimą.
Nepadariau reikalingų nuotraukų, tai įdėjau keletas iš kito puslapio, kuri radau per google.
Nuimam apatinį plastikinį dangtelį.
Nuimam šoninį dangtelį virs šviesos modulio
Nuimam „bardačioką“: Apačioje yra pora varžtu. Taip pat iš kaires pusės nuimam duju amortizatorių ir iš dešinės pusės vieną laikiklį. Atjungiam atidarymo troselį (reikia nuimti plastikini dangteli).
Nuimam kilimo šonini dangtelį. Paveiksliuke, autorius tiesiog nuėmę viršun, bet tokiu būdu galima sulaužyt laikiklius.
Patikimiau būtu tiesiog nustumti tą dangtelį į priekį. Taip atrodo laikikliai iš apačios.
Pakeliam kilimą.
Turėjau kištuką nuo likusiu projektų, įdėjau jį į reikiamą 4-ta skylutę sėdynės jungiklyje X279.
Pravedžiau laida iki GM modulio per laidų trasa mašinos dešinėje pusėje.
Nuimam baltą kairinį jungiklį nuo GM modulio ir randam mėlynai/raudoną laidą, kuris eina į 25-ą kištuką.
Lituojam mūsų laidą prie šito laido. Surenkam viska atgal. Įkišam atgal sėdynė. Liko tiktai kodavimas.
4. GM bloko kodavimas. Su NCSdummy ir NCS Expert pagalba, GM bloke reikia aktyvuoti „PM_SITZMEMORY_BEIFAHRER“ opcija. Kaip tai padaryt, galit pasiziuret
čiaNa praktiškai štai ir viskas, tai buvo vidutinio sunkumo projektas, gana kruopštus, bet rezultatas labai malonus.
Sėkmes darbuose