Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 28 Lap 2024, 12:29

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Forumo taisyklės


Privaloma naudotis paieška!!! Pasikartojančios temos bus trinamos, o autoriai įspėjami.

Kuriant naują temą, jos PAVADINIME, būtina laužtiniuose skliaustuose [] nurodyti automobilio kėbulo kodą, bei aiškiai suformuluoti problemą. To nepadarius, temos bus trinamos, o autoriai gaus įspėjimą.
E34, E60, E61 turi atskirus forumus !!!



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 87 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 15 Kov 2012, 21:45 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2011.05.04
Pranešimai:
85
Automobiliai:
530d
Xolen rašė:
Maziau bobuciu pasaku reik klausyt, laiko tie katalikai ir 300 ir 400... Tik cia pas mus visas tas pjovimo smagumas kad uz juos litu gerai gauni, nesupirkinetu ju tai ir pjaut niekam nerupetu. O pagal reikala jie pjaunami retai.


Ne bobuciu pasaka, o faktai. Musu dyzeliai realiai prabege po kokius 500 000km (tik aisku ne visi tai zino), tai kas is tu katalizatoriu (zinant dyzeliu duminguma) gali likti? Savo ismeciau ir tuo LABAI dziaugiuosi, masina pagaliau pradejo vaziuoti prie aukstu apsuku. O gal bandysi irodyti jog ismeciau labai reikalinga detale is ismetimo sistemos? Ismeciau - uzsikisusi kamsti, pagaliau variklis ir turbina kvepuoja. Guli tie katalizatoriai garaze kampe, reikes kada nuvezti priduoti.


StandartinėParašytas: 15 Kov 2012, 21:51 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.08.27
Amžius:
54
Pranešimai:
9724
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
BMW E36 328Ci
BMW e92 330d
BMW e90 320d
BMW K1200GT
Skype:
maisteris
Xolen rašė:
Maziau bobuciu pasaku reik klausyt, laiko tie katalikai ir 300 ir 400... Tik cia pas mus visas tas pjovimo smagumas kad uz juos litu gerai gauni, nesupirkinetu ju tai ir pjaut niekam nerupetu. O pagal reikala jie pjaunami retai.

Auksiniai zodziai kolega =D>

_________________
Antanas.E36Coupe


StandartinėParašytas: 15 Kov 2012, 22:39 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.05.10
Amžius:
39
Pranešimai:
6324
Miestas:
Mažeikiai
Automobiliai:
E39 530i M54 02'
Ex E36 328i M52 99'
Ex E39 530d M57 99'
Ex E30 316i m40 90'
kolkas Lietuvai dar dzin tas uzterstumas, bet greit reiks virinti atgal juos :)

_________________
Uždaro klubo narys


StandartinėParašytas: 15 Kov 2012, 22:50 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2009.10.30
Amžius:
40
Pranešimai:
749
Miestas:
Bergen
Automobiliai:
ex E46 320d M47 98'
exE46 330d M57N 03'
exE87 118d N47D20A 08'
exE87 116i N45B16A 05'
E60 520d N47D20A 08'
Skype:
azuolas003
pasipasakosiu ir as. nupirkau masina su 365k rida, 3d zinoma. reikejo imti ismetimo kolektoriu, nes buvo trukes. ta pacia proga, kai duslintuvas buvo isimtas, buvo ispjautas katalizatorius, jis pas mane stovi vienas, iskart uz turbinos. ji isemus matesi, kad daugiau kaip puse skyluciu yra uzsikise. ant traukos tas nesijaute, bet turbinai tai tikrai nebuvo i sveikata. taip kad mano pavyzdziu, katalizatorius laiko kazkur iki 300k. cia beje kalbam apie tikras ridas :)


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 11:38 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2011.10.16
Pranešimai:
114
Automobiliai:
E39 530d
nemanau kad galima bet kokiu atveju teigt apie tai kiek katalizatoriai laiko, kiekvienai masinai labai skiriasi


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 14:30 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2008.04.03
Amžius:
48
Pranešimai:
8031
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
g30 530e B48 hybrid '18
Ąžuolas rašė:
pasipasakosiu ir as. nupirkau masina su 365k rida, 3d zinoma.

iskur zinai kad rida tikra? tikrinimas krastoj is rakto ne argumentas.
Ąžuolas rašė:
ant traukos tas nesijaute, bet turbinai tai tikrai nebuvo i sveikata.

siaip, smalsu tik, ka turi omeny turbinai ne i sveikata? kaip butent tai itakuoja turbinos gedimams?

_________________
БМВ – Б ойтесь М еня В ёдра


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 16:27 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.05.10
Amžius:
39
Pranešimai:
6324
Miestas:
Mažeikiai
Automobiliai:
E39 530i M54 02'
Ex E36 328i M52 99'
Ex E39 530d M57 99'
Ex E30 316i m40 90'
uzsikise katalizatoriai duoda didesne apkrova turbinai, turbinu restauruotojai kiek pamenu liepia keisti katalizatorius arba garantijos neduoda :}

_________________
Uždaro klubo narys


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 21:41 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2008.04.03
Amžius:
48
Pranešimai:
8031
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
g30 530e B48 hybrid '18
kaip suprasti apkrova? kokia butent, per kuria vieta?

_________________
БМВ – Б ойтесь М еня В ёдра


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 22:54 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.05.10
Amžius:
39
Pranešimai:
6324
Miestas:
Mažeikiai
Automobiliai:
E39 530i M54 02'
Ex E36 328i M52 99'
Ex E39 530d M57 99'
Ex E30 316i m40 90'
nezinau per kuria, tik bandau issivaizduoti kad pvz spaudi gaza iki dugno, ismetimo dujos spaudzia turbinos karstos dalies sparnelius ir ji sukasi, tuo paciu istumia jas per ismetima, pirma ka dujos sutinka tai katalizatoriai, jeigu jie uzsikise tai taip iseitu kad turbinos sparneliai gauna didesni spaudima kol ispucia ta dali ismetimo per pvz maza skylute. teoriskai turbinos ivores greiciau dyla :} nu cia mano tokia logika, kaip ten is tikro nezinau, faktas tame kad katalizatoriai turi buti nuliovi keiciant turbina ar tai butu nauja ar tai restauruota. tepimas irgi labai svarbus turbinos aselei, kuo prastesnis tuo greiciau sudils ivores :}

_________________
Uždaro klubo narys


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 23:13 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2008.04.03
Amžius:
48
Pranešimai:
8031
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
g30 530e B48 hybrid '18
visai ne taip.
turbina "stumia" tik sviezu ora, niekaip ne ismetimo dujas. atvirksciai, ismetimo dujos suka turbina. dujos nieko nespaudzia.
turbina yra sukama dujomis, katalizatorius yra kaip droselis, kuris sumazino ismetimo duju greiti (iki katalizatoriaus). kuo mazesnis duju greitis, tuo mazesni turbinu sukiai, maziau oro paduodama i varikli. osm maziau fiksuoja oro, maziau paduoda kuro. tai visu pirma sumazieja trauka, reikia daugiau laiko issibegejimui.
turbinos nvk sumazies, tempeaturu skirtumas tarp ieinanciu ir iseinanciu duju sumazies, duju temperatura isaugs.
bet kad tai turetu itaka varikliui, ar turbinai reikia kad variklis pastoviai dirbtu pilnu paiegumu, prie maksimaliu sukiu. o vazinejant mieste nieko ten blogo turbinai neatsitiks. remontininkai paprastai persidraudzia. jie gi nezino kaip "klientas" vazines.
taip ir plesta gandai.

_________________
БМВ – Б ойтесь М еня В ёдра


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 23:30 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2012.01.18
Pranešimai:
1651
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
ex E39 530d M57 '99
ex SAAB 9-5 1.9 TiD '09
Cadillac ATS '19
Skype:
einoras.r
Papasakosiu aš jums detalią schemą, kas vyksta su turbina, kai katalizatoriai užsikišę. Sakykime jūs važiuojate pastoviu greičiu ir staiga nusprendėte greitai pagreitėti (tas pats vyksta ir staigiai judant iš vietos). Paspaudus akceleratorių turbina staigiai įsisuka ir pučią didesnį slėgi (sukasi apie 300000 min-1) išmetimo sistema sukonstruota taip, kad dujos pasukusios turbiną gražia srove keliautų toliau išmetimo traktu (todėl pirmi bakeliai, kur yra katalizatoriai yra tokio didelio tūri, o išmetimas toliau irgi yra šakojamas į du vamzdžius. Viskas tai yra slėgiui išmetimo trakte už turbinos sumažinti. Srūvant dujoms turbinos sparnuote ne tik kad sukasi 300000 greičiu, bet dar ir įkaista iki 600-800 oC. Kai katalizatorius užsikišęs pro turbiną praėjusios dujos atsitrenkia į katalizatorių, slėgis padidėja, srautas prarandą kryptį ir dalis dujų grįžta atgal prie sparnuotės. Iš aerodinamikos žinome, kad tik kryptingas dujų srautas yra nuspėjamas. Kai susisukūriuoja srautas pirmiausias dalykas, kurį gauna sparnuotė yra aerodinaminis smūgis-sukimosi greitis staigiai krenta. Kitas dalykas yra atsirandantis kavitacijos reiškinys-dėl staigaus sukūriavimo susidaro skirtingo slėgio zonos ant sparnuotės o rezultatas to yra ypač aukšto dažnio visos sparnuotės iš ašies vibracija. Kaip visa tai veikia įkaitųsį ir išcentrinės apkrovos veikiamą metalą galite įsivaizduoti.

Kad pašalinti tokius dalykus kitoje-šaltoje turbinos pusėje lenktyninėse mašinose montuojamas blow off valve (tas pssssst, kai perjungiamas bėgis), nes staigiai keliant slėgį, variklis nespėja viso oro sudeginti ir pereinamuosiose (jungiant bėgį, staigiai stabdant) režimuose su turbina vyksta tas pats, kas aprašyta viršuje, tik "šaltoje jos pusėje". Taigi blow off valve tiesiog neleidžia srautui susisukūriuoti, o mūsų atveju tam tikslui išpjaunami katalizatoriai :)

_________________
Šiuolaikinį BMW sudaro apie 30000 detalių...


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 23:39 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.05.10
Amžius:
39
Pranešimai:
6324
Miestas:
Mažeikiai
Automobiliai:
E39 530i M54 02'
Ex E36 328i M52 99'
Ex E39 530d M57 99'
Ex E30 316i m40 90'
vo dabar aiskiau bus visiems :) arba vaziuojam kaip pensininkai i baznycia arba darom kanors su katalizatoriais :)

_________________
Uždaro klubo narys


StandartinėParašytas: 17 Kov 2012, 23:55 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2008.04.03
Amžius:
48
Pranešimai:
8031
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
g30 530e B48 hybrid '18
na prigalvojei. 300 tunkstanciu apsuku - labai abejoju.
iki tokiu temperaturu gal ir ikaista, bet tik ne miesto rezimu.
kaip turbina staigiai isisuks, kada dujoms nera kaip staigiai pagreiteti?
o sitie nemalonus dalykai kuriuos aprasei vadinami "pompazu". niekas niekur negrista, paprastai nutraukiamas oro srautas.

tiek to, eisiu savo varikli apziuresiu ;)

Paveikslėlis

_________________
БМВ – Б ойтесь М еня В ёдра


StandartinėParašytas: 18 Kov 2012, 00:23 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2012.01.18
Pranešimai:
1651
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
ex E39 530d M57 '99
ex SAAB 9-5 1.9 TiD '09
Cadillac ATS '19
Skype:
einoras.r
Cituoti:
300 tunkstanciu apsuku - labai abejoju


DmK-turbina gali tiek suktis. Gerai, realiomis važiavimo sąlygomis sukimąsis dažniausiai neviršyja 150000. Paskaita juk teorinė buvo :) Temperatūrų režimas kokį aprašiau laisvai pasiekiamas važinėjant mieste ne kaip pensininkui, bet su protu (kaip mes dauguma važinėjame). Turbinoje nebūna šalta niekada-ten visada apie 400 laipsnių ir daugiau. Sparnuotei įsisukti nuo ramaus važiavimo (60000-80000 aps-1) iki 150000 užspaudus akceleratorių reikia apie 1 sec. Ir per visą tą laiką įvyksta aprašyti reiškiniai.

Cituoti:
o sitie nemalonus dalykai kuriuos aprasei vadinami "pompazu". niekas niekur negrista, paprastai nutraukiamas oro srautas


Turbinos nesustabdysi, nežinau, kaip kolega isįvaizduojate tą nutraukimą. Varikliui jis nutraukiamas, o turbina sukasi toliau, todėl iš trakto "lyšnas" slėgis išleidžiamas į lauką ir turbina negauna staigių dinaminių apkrovų, nes jeigų jis nebūtų išleistas tada staigus sparnuotės suletėjimas ir kavitacija. Kur tokie tekmės greičiai, greitai besisukančios mentės ir greitai kintančios apkrovos reikia kuo labiau vienalyčio srauto. Turbinoms negalima staigiai riboti srautų, jis visalaik turi būti vienodas. Tame ir yra jų minusas. Todėl daromi visokie bajeriai su jomis kaip variable nozzle (kaip 530d) ir variable blade geometry (kaip Porsche Carrera Turbo).

_________________
Šiuolaikinį BMW sudaro apie 30000 detalių...


StandartinėParašytas: 18 Kov 2012, 10:20 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2011.05.04
Pranešimai:
85
Automobiliai:
530d
Germany rašė:
kolkas Lietuvai dar dzin tas uzterstumas, bet greit reiks virinti atgal juos :)


Taip, jei reikes ir virinsim, tik aisku naujus, kurie neuzsikise kaip dabartiniai prabege po 300 000km :)


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 87 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery