Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 12 Gru 2024, 16:08

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Forumo taisyklės


Čia aptariamos tik E90 / E91 / E92 / E93 modelių problemos, visa kita informacija bus be perspėjimo trinama.
Kuriant temas būtina nurodytį kėbulo koda laužtiniuose skliaustuose [], bei aiškiai įvardinti problemą temos pavadinime.



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 06 Rgp 2014, 18:36 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2013.02.19
Pranešimai:
844
Sveiki,

trumpai: jeigu kam stoglangis barška ar švilpia - paprasčiausias būdas jį sutaisyti - pakeisti stoglangio gumą.

Pasirodo iš gamyklos tos gumos nebuvo labai jau tobulos, todėl, su metais degraduojant medžiagų savybėms vieniems dėl to atsiranda nesandarumas - švilpimas, kitiems barškėjimas, o kai kuriems net leidžia vandenį.

Kaip pasirodo - BMW tai žino, todėl, atnaujino stoglangio gumos savybęs pakeisdami minimaliai jos formą/medžiagas ir to užteko, kad panaikinti su tuo susijusius simptomus.

Konkrečiai man kartais pabarškėdavo per duobes (tik uždarytas, kai pakeltas - nebarškėdavo) ir pre kokią duobę krestelėjus kartais atsipalaiduodavo (matyt, užtekdavo milimetro dalies) ir atsirasdavo švilpimas (užtekdavo pradaryti ir vėl uždaryti - švilpimas kaip mat dingdavo).

Tačiau, užkniso, nes tvarkingoje mašinoje tokių dalykų negali būt :)
Todėl pasigooglinau ir nusprendžiau susiremontuoti.

Guma kainavo <100 Lt iš Krastos. Kieno E91 dar garantinis - sako, kad keičia be papildomų pinigų (tik gal jau nebelabai tų garantinių E91 likę). Stoglangio guma keičiasi išėmus abu stoglangio stiklus - priekinį stiklą ir galinį stiklą. Pats keitimas nesudėtingas, bet geriau turėti pagalbininką.

Išardymas:
1. siūlyčiau išrinkinėti uždarytą stoglangį (tik su atidaryta stoglangio užuolaida; nuiminėti lubų apdailos nereikės) ir pradėti nuo mažesnės (galinės) dalies (kodėl - jeigu kam įdomu, parašysiu atskirai).
2. galinė dalis turi po du varžtus kiekvienoje pusėje.
3. varžtus atsukus, stoglangis tiesiai į viršų neišsiims (ir nebandyti to padaryti jėga), jį prikėlus reikia patraukti link automobilio galo, ten yra platesnė skylės vieta, pro kurią išsitrauks be problemų, lengvai. Geriau tai daryti dviese.
4. priekinio stoglangio dalyje atjungti "garmoškę". Atjungti tik jos apatinę dalį, nes viršutinė arba neatsijungia, arba atsijungia tik su didele jėga - rizika sugadinti detalę!
5. už "garmoškės" bus trys varžtai - juos (pasižymėjus, pageidautina) reikia atsukti abiejose pusėse.
6. voila, stoglangį galite iškelti (geriau tai daryti dviems žmonėms vienu metu).

Gumos keitimas:
1. nulupkite seną gumą ir klijų likučius; nuriebalinkite.
2. nauja guma bus šiek tiek ilgesnė - nesistenkite iškart atsipjauti reikiamo ilgio - tą galima bus padaryti pačioje pabaigoje, kai ji jau bus faktiškai visa suklijuota;
3. atkreipkite dėmesį į gumos formą (ji nesimetrinė) - gumos kantelį klijuojant reikia užleisti ant stogo. Klijuoti rekomenduočiau prieš laikrodžio rodyklę, nes guma vienoje pusėje turi lipduko atlupimą, kitoje pusėje - ne. Labai patogu klijuoti vienam dedant gumą prie kėbulo, o kitam ištraukiant (už atlupimo) lipduko plėvelę. Klijuoti neskubant ir neįtempiant gumos. Klijuoti rekomenduoja 20-22 laipsnių temperatūroje. Sujungimo vieta pažymėta daugmaž ant plastmasės šalia gumos susijungimo - galite tai naudoti kaip orientyrą.
4. kai jau apeisite perimetru, tada reikės kruopštaus suleidimo, tam reikės labai aštraus peiliuko.


Surinkimas:
1. atvirkštine tvarka, kaip išardymas. Surenkant taikyti daugmaž į vietas, kurios buvo pažymėtos prieš tai, užfiksuoti, bet iki galo neprivežti.
2. dabar įdomiausia dalis - reguliavimas. Neturiu nuorodos (bet tikiu, kad ją iš TIS`o kas nors čia suras, kadangi aš neišsaugojau) kur nurodyti atstumai milimetrais - tam visai tinka kokia nors tiksli milimetrinė liniuotė arba kokia nors kieta vizitinė, iš kurios galite su peiliuku išsikirpti matavimo šabloną.
3. viską sureguliavus į savo vietas, padaryti "supažindinimą": uždarytam liukui uždaryti užuolaidėles, t.y. uždaryti liuką iki maksimumo. Tuomet, nuspausti ir laikyti nuspaudus liuko _pakėlimo_ mygtuką iki tol kol praeis visas atidarymo-uždarymo ciklas. T.y. laikant nuspaustą mygtuką atsidarys užuolaidėlė, tada pasidarinės/pasikilnos liukas, tada užsidarys, tada užsidarys užuolaidėlės - laikykite, kad jau "supažindinimą" atlikote.

Formaliai reikalingas kažkoks dar atskiras programavimas, kažkur skaičiau - perrašo firmware'ą, kuriame šiek tiek skiriasi liuko uždarymo algoritmas (ar tai tiesa - nežinau; tačiau, ant gumos pakuotės yra nuoroda į programavimo darbo kodą - puma ........ ).

Žodžiu, nauja guma yra pagerinto mišinio, pagerintos formos (nors vizualiai tas faktiškai nesimato) ir ją pakeitus išgydysite savo liuko bėdas. Sėkmės!


StandartinėParašytas: 06 Rgp 2014, 22:05 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2013.02.19
Pranešimai:
844
Part number > 54 10 7 199 533
Coding > PUMA measure AG20315810-01

Sureguliavimas yra čia:
http://forums.5series.net/attachments/d ... of_lid.pdf


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery