(labai nemuškit už ilgą postą, tiesiog su autostiklais 10 metų dirbau kaip produkto vadybininkas, tai šiek tiek bendros info įmesiu, o ką nuspręsit - čia jau Jūsų reikalas.
dabar iš to reikalo pasitraukęs, tai pasistengsiu apie viską objektyviai, kiek tai įmanoma, ir neproteguosiu nei vienos lietuviškos firmos)
1. stiklai dėvisi
(taip pat kaip ir padangos, tik lėčiau).
vakaruose vidutiniškai priimta keisti priekinius stiklus kas ~80,000 - 100,000 km arba 6-8 metai.
jei dieną priešais saulę beveik nieko nebesimato dėl saulės zuikučių, tai reikia keisti stiklą nauju.
sau priekinio stiklo niekada nepirkčiau dėvėto, šoninius - drąsiai.
2. subraižyti (ar sudėvėti) priekiniai stiklai nesipoliruoja (jei nagu įbrėžimą galima užkabinti, tai jo nebeišnaikinsit be pasekmių).
jei kas sako kitaip, tegu - Jūsų valia, bet per tiek metų man neteko sutikti tikrai priimtino atvejo.
nes šiuo atveju poliravimas - tai gali būti:
(a) arba įbrėžimo "užpylimas" kokiu nors poliroliu - labai laikinas reikalas - iki pirmos normalios plovyklos
(b) arba įbrėžimo "išskutimas" abrazyvu - toje vietoje susidaro duobė, kuri kraipo vaizdą.
2004-ais "Automechanikoje" teko matyti itališką poliravimo mašiną - kažkas panašaus, kaip kad plovimas šepečiais - auto įvažiuoja priekiu, tada nuo viso stiklo tolygiai nuimamas sluoksnelis stiklo - kaina buvo kosminė už tokią paslaugą. realiai pasaulyje tas nėra pasiteisine.
jei kažkas normalaus būtų sugalvota, tai visos lietuviškos firmos jau seniai darytų...
šoniniai negiliai subraižyti stiklai šiek tiek poliruojasi abrazyvu, bet rizika 50:50, kad sprogs

darbas imlus laikui, tai sukelia kaina - nebent kasnors turėdamas nagingas rankas gali pasižaisti iš neturėjimo ką veikti
3. įtrūkimai/įskilimai.
dažniausiai pasitaikantys:
- tiesiog įskilęs stiklas ir tas įskilimas gali tolyn "bėgti",
- "žvaigždė", kai įskilimai bėga į kelias puses,
- "buliaus akis", kai akmenukas išskelia gabaliuką stiklo, bet nėra jokio įtrūkimo, kuris bėgtų tolyn,
- kombinuotas - pats bjauriausias, kai būna ir "buliaus akis" ir "žvaigždė".
labiausiai apsimoka važiuoti remontuoti "buliaus akis" ir nedidelius įtrūkimus 5-7 cm.
jei įtrūkimas ilgas (>15cm), tai realiai nebėra jokios garantijos, kad jis neatsinaujins po kurio laiko.
(todėl tokių dažniausiai neremontuoja, nes ir pinigų žmogus nenori mokėti ir niekas jam garantijų normalių neduoda)
įtrūkimas "bėga", nes jį "spaudžia" vėjas, kai važiuojame.
todėl jei įtrūkimas "keliauja", kur visai nereikėtų, tai realiai galima jį "nuvesti" į šoną atitinkamai spaudžiant nykščiu (tik nepersistenkit

)
mano patarimas - jei važiuojant keliu pagavote akmenuką ir įskilo stiklas, tai nepatingėkite sustoti ir iš lauko pusės ant įtrūkimo vietos užklijuokite kokį izoliacijos gabaliuką (ar ką panašaus) - tokiu atveju vėjo jėga paskirstoma į didesnį plotą ir įtrūkimas toliau nebebėga.
mažą įtrūkimą verta remontuoti. dažniausiai tai kainuoja 25-50 Lt ribose ir praktiškai žymės nelieka.
kodėl visi nori remontuoti šviežius įtrukimus?
todėl, kad įtrūkimo vietoje kaupiasi atmosferinė drėgmė ir dulkės, o kai klijai su visu tuo reaguoja, tai ta vieta pabala

taupantys gali tartis tik "užgręžti", nes įtrūkimas iš apskritimo dažniausiai nebekeliauja toliau.
TA dažniausiai kabinėjasi, kai įtrūkimas yra vairuotojo matymo zonoje (anksčiau traktavo 40x40 cm prieš vairuotojo akis, kaip dabar - nežinau

) arba jei realiai maišo vairuoti - laužia saulės spindulius, kurie akina vairuotoją.
daugiau kokios tai baisios grėsmės Jūsų saugumui įtrūkimas nekelia (visos kalbos apie pakitusią stiklo struktūrą ar dar kokį velnią - totalus marketinginis "briedas", nes stiklų remontas laaaaaaabai apsimoka

)
4. stiklų gamintojai.
daugiau kaip 90% visų pasaulio autostiklų gamina tik 4 gamintojai - AGC, Pilkington, Sekurit Saint-Gobain, Guardian (išvardinau pagal užimamą rinkos dalį).
kiekvienas iš tų gamintojų turi krūvą fabrikų ir valdo nemažai prekinių ženklų, pvz AGC Europoje dirbo po "Splintex" logo - nesiplėsiu į tai, nes jau keli metai visi stengiasi gaminti su savo pagrindiniais log'ais ir senus logus naudoja tik pagal kokių nors besitęsiančių kontraktų sąlygas.
šie gamintojai pagrinde laimi ir visus OEM tenderius (E46 priekiniai stiklai OEM buvo Sekurit Saint-Gobain ir Pilkington).
iš esmės, jei Jums siūlo kurį nors iš aukščiau paminėtų gamintojų už Jums priimtiną kainą - viskas OK, nes tai "firminiai" ("branded") stiklai ir ar stiklas su BMW logo ar be - praktiškai tas pats, nes atitinka visi kokybės reikalavimai lenkimui, davikliams ir kt. aksesuarams.
apart šių 4 gamintojų dar yra keleri "mažiukai" gerai kotiruojami rinkoje gamintojai (pvz, Soliver).
žemesnis lygis - lenkų JAAN (brandas "NordGlass").
dar žemiau - kinai "FYG", "XYG", "Benson", "CSG" ir, kaip bebūtų gaila, lietuviški Panevėžio fabriko stiklai (dabar brandas "Guartis" - realu, kad keisis, nes kiti lenkai juos perpirko - KLAR Glass).
beje, Lietuvoje yra gan mažai turkiškų stiklų ("Olimpia", "Dora Glass", "Baskent" ir pan.), nes jie pagal kokybę yra kaip kiniški, bet kainuoja brangiau

ant stiklo esantis logotipas slepia labai daug įvairios info.
pagal DOT skaičiukus galima nustatyti, kas pagamino stiklą. pvz, DOT-684 - Panevėžio Stiklas

oficialus gamintojų DOT
sąrašas - šitos info neturi net daugelis lietuviškų stiklų keitėjų

kartais turguje matau, kaip į kokį BMW 5 GT būna įstatytas koks kiniškas XYG ir viršuje su štampu uždėtas BMW logo

kiek žinau, uždėti BMW logo ant stiklo garažuose kainuoja 10-20 Lt.
tokiu atveju gan dažnai dar ant viršaus klijuojama kokia pasenusi kelių vinjetė, kad aktyvus pirkėjas netyčia logo nenutrintų

teisybės dėlei reikia pasakyti, kad kiniškas FYG (Fuyao) yra oficialus VW OEM gamintojas Kinijoje kai kuriems modeliams.
taip atsitiko todėl, kad automobilių gamintojai krizės laikotarpio modeliams pradėjo supaprastinti stiklus - nereikėjo patentuotų moldingų, stiklas nesudėtingo lenkimo ir pan. - taigi pasitaikė atvejų, kai FYG laimėjo kelis OEM tenderius dėl kainos.
kiek žinau, tos tendencijos jau atsisakyta - stiklai vėl sudėtingėja.
5. keitimas.
E46 priekiniai stiklai klijuojami.
yra keleto rūšių klijai - vadinami "valandiniai" ir lėtesni.
jei norite kokybiško keitimo, tai reikia žinoti, kad pats darbas užtruka ~1 val, o likusį laiką auto stovi nejudinamas, kad stingtų klijai.
prie +15 C per 3-4 val klijai sustingsta tik kelis mm, kurių užtenka, kad avarijos atveju iššovus airbagui stiklas neišlėktų, todėl dažniausiai servisai ir leidžia išvažiuoti po pusdienio.
o pilnai klijai išdžiūna tik per kelias karštas vasaros savaites - dabar pakeitus stiklą, pilnai klijai sustings tik vasarop
todėl yra svarbu pirmą dieną stengtis nevažiuoti per gilias duobes, nekelti mašinos su domkratu - paprasčiausiai, kad toje košėje stiklas nesusijudintų.
viršutinis moldingas ant stiklo atlieka tik estetinę funkciją - uždengia tarpą tarp stiklo ir kėbulo.
jei išpjaunant pasiseka išsaugoti seną, tai niekas per prievartą Jums nesiūlys jo keisti, bet realiai jis yra vienkartinis (ir turėtų būti nebrangus, ~20-30 Lt - jei kas norės daugiau, tai jau plėšikai

).
vietoj išformuoto moldingo galima naudoti ir universalaus profilio gabalą - esmės tai nekeičia, tik žiūrėkit, kad būtų lygiai įdėtas, nesusigarankščiavęs - visa tai tik estetika.
stiklo pakeitimo darbo kaina didžiuosiuose miestuose "sukasi" ~100-120 Lt (čia jau įskaitant klijus, gruntą ir kt. medžiagas.)
geram klientui gali pakeisti už ~80 Lt.
jei kas siūlysis pigiau - aš asmeniškai nesikeisčiau, nebent draugas keistų už savikainą

6. lietuviškos firmos - apie jas nenoriu rašyti, kad nebūčiau apkaltintas reklama.
tik norėčiau patarti, kad visgi stiklus keistumėtės ne kėbuliniuose ar važiuoklę remontuojančiuose servisuose, bet būtent firmose, kurios užsiima stiklų keitimu - tai jų duona kasdieninė ir jie žino visokių papildomų "know-how", kaip tai atlikti tvarkingai (aišku, išimčių pasitaiko visiems

)