Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 04 Spa 2024, 12:27

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 7 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 27 Bal 2007, 20:18 
  
 
 
Siek tiek apie sankabas
Norint papasakoti apie sankabas visu pirma reikia zinoti ju paskirti. Sankaba - tai irenginys,perduodantis ir suderinantis sukius tarp skirtingu greiciu besisukanciu variklio ir pavaru dezes. Sankabos veikimo principas paremtas praslidimu,kuris suderina sukius. Sankaba sudaryta is dveju disku,kurie tarpusavy kontaktuodami suderina apsuku skaiciu. Kaip visi daiktai sankaba devisi,isdila disku briauneles,bet serijineme automobilije tai vyksta zymiai leciau,nes apkrovos palyginti mazos. Tuo tarpu sportiniame automobilije standartinis sankabos diskas netarnautu ilgiu kaip pora menesiu. Diskas isdila,kol galu gale automobilis nepajuda is vietos. Sportine sankaba pagaminta is atsparesnio metalo, jos didesnis kontaktavimo plotas,didesnis sukibimas,todel pajudant is vietos is salies atrodo,kad vaziuoja nemokantis.Sumontavus tokia sankaba nezymiai pasikeicia isibegejimo laikas,nes apsukus nebepradingsta,o maximaliai panaudojamos.sportine Sankaba patartina montuoti padidinus automobilio galia daugiau kaip 30%.

Dar truputi ir apie stabdzius
Standartineme automobilije ir sumontuota standartine stabdymo sistema. Atrodo: kas tai? Blogai? Bet net tokia atrodo nereiksminga detale dauk ka gali pakeisti. Estetiniu atzvilgiu,kai automobilije sumontuoti lengvo lydinio ratlankiai,o galiniose ratuose matosi stabdziu bugnai,ir kartais dar nudazo stabdziu kaladeles,ir bugnus,tai tikrai ne kaip atrodo. Tai tik estetinis atzvilgis,bet automobilir su forsuotu varikliu isvysto didesni greiti,padide stabdziu disku ir kaladeliu apkrova,viskas perkaista. Diskas deformuojasi ir praranda stabdymo efektyvuma,kaladeles perkaista ir beregint susidevi.kad taip netsitiktu montuojami specialus diskai (butinai ir ant priekiniu ir galiniu ratu). Jie yra su ausinimo skylutem,ir didesni,kaladeles pakeiciamos atsparesnio netalo kaladelemis.sitokia stabdymo sistema uztikrina:ilgesni tarnavima, stabdymo efektyvuma,ir mazesni stabdymo kelia.

Apie ismetimo sistema
Paprasta duju ismetimo sistema yra sukurta slopinti variklio triuksmui,bet neatsizvelgta i automasinos galios issaugojima. siaip savo jegomis nepatartina tobulinti sistemos labai daug. Turint irankiu galima tik pasalinti katalizatoriu( 1 bakelis po kolektoriaus) ir dar galima apziureti visus sujungimus ir pasalinti angas ribojancias kliutis. Dar galima pjauti duslintuva ir salinti pertvaras,bet tai nepatartin. Klaidingai ivykditas pertvarkimas net mazina auto galia. Profesionalai naudoja spec. Chromuotus vamzdzius ir sportini duslintuva,kuriame garsa slopina mineraline vata. Tokiems duslintuvams galima reguliuoti net jo garsa. Sitoks pertvarkymas rekomenduojamas auto galia pakelus per 30%,nes sistema pradeda intensiviai kaisti. Svarbiausia taisykle- naudoti kuo maziau kampu,ir geriau 2x 45 nei vienas 90 laipsniu kampas.


"Chip'ai"
Automobilio chip´as arba kitaip sakant kuro sistemos mikroshema yra gana geras budas pakelti automobilio apsukas ir galia. Kadangi automobiliu gamintojai masina taike placiai vartotoju grupei,ir numate paaukoti apsukas ir galia del mazesnio detaliu devejimosi . Sis ribojimas sumontuotas mikroshemoje reguliuojancioje ipurskimo takta, kuro kieki ir taip pat ju maksimalia riba. Pakeitus mikroshema taktu ir apsuku sistemos riba padideja. Pakilus variklio galiai ir apsukoms proporcingai dideja automobilio greitis,bet padideja variklio detaliu devejimasis, pakila ismetimo sistemos temperatura.Tenka dazniau keisti dejales.Norint pasiekti optimalesniu rezultatu reiketu naudoti ismetimo sistemos patobulinima,nes ji atsparesne temperaturai. Kiti patobulinimai kaip :sportinis oro filtras ir k.T. Padeda isgauti dar daugiau galios.


Sportiniai oro filtrai
Sportiniai oro filtrai buna dveju rusui: paprastos formos ir kuginiai.Standartiniai sportiniai oro filtrai yra panasus i paprastuosius analogu,ir naudojami kaip iprastiniai.Kuginiai oro filtrai naudojami ant oro isiurbimo vamzdzio.Sportiniai filtrai apie 25-30%. pralaidesni nei iprasti.Del sios savybes i varikli patenka daugiau oro,kuras geriau sudega,iskirdamas daugiau galios,pagreiteja degimo ciklas. Varikliui isgaut galia pakanka maziau kuro,todei 5% sumazeja jo sanaudos,o del to pastovi variklio galia isauga 3-5%. Sportiniai filtrai yra daugkartinio naudojimo, ir isplovus ji indu plovikliu ji galima naudoti pakartotinai. Sitokie filtrai kainuoja apie 250 lt ir atsiperka per 3-5 metus nes mazeja naudojamo benzino kiekis. Gerai paieskojus ju galima rasti autosavartynuose,tai pigiau.

INTERCOOLER-kas tai?
Intercooleris- tai irenginys atsaldantis i varikli diegiama ora. Automobilije su ipurskimo sistema sumontuotas kuginis oro filtras yra prie variklio ir "gaudo" karsta ora. Karsto oro tankis mazesnis,jo maziau pakliuwa i warikli. Siam trukumui pasalinti panaudotas "saldituvas". Saldituvo principu veikiantis irenginys atsaldo ora,tankis padideja,ir daugiau oro patenka i varikli. Tai visas sios sistemos panaudojimas.

NOS
NOS (Nitrous Oxide Syestem) - tai azoto suboksido sistema. Si sistema yra vienas is budu kaip ekstremaliai pakelti variklio galia. Azoto suboksidas (chem. Formuln N2O ) yra dujos,laikomos suspaustos specialiame balione. Tokie originalus balionai,kurios gamina ir parduoda firmos NOS (Nitrous Oxide Siestem) (Nitrous eXpres) buna 12 svaru talpos. Azoto suboksido sistemos buna keliu rusiu. 1 sausa (dry): si sistema i varikli paduoda atskirai azoto suboksido dujas,be benzino,ir ipurskimo metu automobilio galia pakele apie 30-50 arklio galiu. 2 slapia (weat) : azoto suboksido sistema,kurios panaudojimo metu i varikli kartu su azoto suboksidu ipurskiamas ir benzinas. Si sistema yra geresne keliais atzvilgiais. Vienas is ju tai suboksido naudojimo laikas,jis apie 2x padideja,o antra, su sia sistema automobilio momentine galia isauga iki 90-110 arklio galiu,o norint panaudoti sia sistema nereikia papildomu variklio perdirbimu,teriaikia prie kuro padavimo slangutes... ,geriausiai uz visu filtru imnntuoti specialu reduktoriu. 3. Ipurskimo sistema tiesiai i cilindrus: tai pati optimaliausiam NOS sistema,nes su ja yra isgaunam didziausia momentine galia. Sis sistemos tipas yra taip pat pats sudetingiausias,nds reikia pertvarkyti visa varikli ir ipurskimo sistema. I kiekviea cilindra papildomai sumontuojamas vienas purkstukas,kuriuo atskirai ipurskiamos azoto suboksido dujos. Sio budo momentine galia gali siekti iki 200 arklio galiu. Bet kokokiu atveju si sistema yra gana brangus malonumas.nauja sistema kainuoja apie 400 USD, o vieno baliono uzpildimas kainuoja 200-500 litu. Pats sistemos veikio principas yra paprastas: degios ir labai besipleciancios dujos patekusios i varikli greitina degimo cikla ir didina apsukas. Sistema susideda : balionas su dujomis,el. Voztuvas,jungiklis,bei ipurskimo irenginys,priklausomai nuo sistemos tipo.

TURBINOS
Turbinos-automobilio variklio prietaisas,didinantis automobilio galia ir kuro panaudojimo koeficient. Turbinos serijiniuose automobiliuose montuoti pradetos nuo 1988-1991 metu. Pritaikius turbinas automobiliuose is esmes pakeite kuro padavimo i varikli sistema. Vietoj paprasto karbiuratoriaus, kuris benzina ir ora siurbdavo stumoklio pagalba buvo imontuota dveju purkstuku sistema,per kuriuos kiekvenu atskirai buvo ipurskiama kuras ir oras. Oro slegininio padavimo paprastomis saligomis pasiekti yra neimanoma,tam buvo sumontuotas irenginys,didinantis deguonies tanki (tai yra suspaudziantis ora). Besisukdama turbina sukuria oro slegi kuris ir savaime pasiduoda i variklio cilindra. Si procesa reguliuojantis automobilio kompiuteris gali labai lengvai kontroliuoti kuro misinio riebuma (t.y. Benzino ir oro santiki) todel prie maziausiu kuro sanaudu yra isgaunama didziausia variklio galia.


StandartinėParašytas: 29 Bal 2007, 16:48 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.08.02
Amžius:
36
Pranešimai:
911
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
E36 316i M43 '98 Touring
E34 525i M50 '93
Nu cia sakyciau apie mechanika nieko nepasakyta... Siaip, tiesiog aprasyta kas yra kas su naujokams nereikalingais nukripimais...

BMW-Touring rašė:
TURBINOS
Irenginys sudarytas is elektrinio variklio,ant kurio sumontuota bugno formos iscentrine turbina.

Na, turbinos principe nera jokio elektrinio variklio. Yra viena turbina, kuria suka ismetamuju duju slegis ir ji per asi sujungta su kita turbina, kuri suspaudzia isiurbiama ora iki tam tikro slegio, kuris priklauso nuo to, kiek ismetamos dujos isuko turbina. T.y. kuo didesnes apsukos - tuo turbina labiau suspaudzia ora ir paduoda daugiau oro i cilindrus. Del tokio ismetimo ir isiurbimo rysio ir atsiranda turbolago efektas ir nekokia turbininiu varikliu galia ant mazu apsuku. Siai problemai issprest pradejo montuot dvi turbinas (bi-turbo ir t.t.). Viena turbina skirta gerai suspaust ora prie mazesniu apsuku, kita prie didesniu ir veikdami kartu jie jau panaikina galingumo duobes.

Beje, turbina nedidina jokio deguonies tankio. Ji tiesiog suspaudzia ora, todel daugiau oro, o kartu ir deguonies "sutalpinama" i ta pati cilindra (i tokio pat turio cilindra suspaudziama daugiau oro, ko pasekoje galima sudeginti daugiau kuro). Na, gal ir galima tai pavadint deguonies tankiu cilindre...


BMW-Touring rašė:
Sportiniai oro filtrai...
Gerai paieskojus ju galima rasti autosavartynuose,tai pigiau.


Sis patarimas man ypac patiko. :lol: :lol: :lol:

Ir bendrai, su tais "sportiniais" filtrais ne viskas taip vienareiksmiska, kaip rasai. Kas norit, galit paskaityt:

http://www.E34.nm.ru/Pages/Library/k&n_filter.html

arba

http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/Air_filter.htm

_________________
Ryžtingas žingsnis į priekį — gero spyrio į užpakalį rezultatas.


StandartinėParašytas: 30 Bal 2007, 03:03 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2006.02.10
Pranešimai:
56
Nors yra netikslumu, bet tu geriau neprisikabinek prie kokiu oro tankiu (nors jis ir gerai parase) o pagirk uz tai, kad emesi iniciatyvos apsviesti asus prie 316 vairo su subadytu glusaku ir neon lemputem ir pan. :lol:


StandartinėParašytas: 30 Bal 2007, 15:49 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.08.02
Amžius:
36
Pranešimai:
911
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
E36 316i M43 '98 Touring
E34 525i M50 '93
Pagiriu. Tik tekstas apie turbinas man vis tiek nepatinka. :)

_________________
Ryžtingas žingsnis į priekį — gero spyrio į užpakalį rezultatas.


StandartinėParašytas: 30 Bal 2007, 22:55 
  
 
 
Sorry del klaidu nes sita info nepats rinkau ir sudejau neskaites :oops: tikrai labai geda nes pats kai perskiciau tai net axu..... daugiau to nepasikartos.... ir beja galetum prisidet prie sios temos ir praplesti visu zinias...


StandartinėParašytas: 01 Geg 2007, 18:02 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.02.17
Amžius:
39
Pranešimai:
2149
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
EX: E39 520 M52 96';
E34 520 M50 90'
o gal kas nors turit ka nors apie atmosferinius variklius, ten ju ismetima ir t.t. noretusi pasiskaityt :)


StandartinėParašytas: 01 Geg 2007, 20:05 
  
 
 
BMW rašė:
Nors yra netikslumu, bet tu geriau neprisikabinek prie kokiu oro tankiu (nors jis ir gerai parase) o pagirk uz tai, kad emesi iniciatyvos apsviesti asus prie 316 vairo su subadytu glusaku ir neon lemputem ir pan. :lol:


316 cia ne esme! :D


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 7 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery