Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 26 Lap 2024, 10:41

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Ši tema užrakinta, jūs negalite redaguoti pranešimų arba atsakinėti į juos.  [ 2 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 25 Kov 2008, 15:25 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.02.08
Amžius:
38
Pranešimai:
6970
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
BMW 328ti 94'
MB GLK 14'
KIA XCeed 21'
Aerodinaminiai elementai, mūsuose dažnai vadinami spoileriais, skirti gerinti automobilio aerodinamines savybes, didinti automobilio korpuso aptakumą, lyginti oro srautus, išnaudoti juos spaudžiamajai jėgai sukurti ir įšylančioms dalims aušinti.

Galinis spoileris. Jei su automobiliu komplektuotas spoileris gamykloje, jis paprastai atlieka estetinę funkciją, šiek tiek išlygina oro srautą už automobilio, sumažina keliamą triukšmą judant dideliu greičiu. Specialūs spoileriai sportiniams automobiliams yra specialių formų ir dydžio. Pagrindinė jų paskirtis - pasitelkus oro srautus, prispausti galinę automobilio dalį prie kelio, padidinti galinių ratų sukibimą esant dideliam greičiui.
Paveikslėlis

Priekinis spoileris. Tvirtinamas po automobilio priekiniu bamperiu (paprastai integruotas). Dažniausiai turi tris ertmes: dvi mažesnes šonuose ir vieną didelę viduryje. Per šonines ertmes oras tiekiamas į stabdžių diskus, per vidurinę - variklio aušinimo sistemai. Tuo pačiu sukuriama jėga, prispaudžianti automobilio priekinę dalį ir didinanti priekinių ratų sukibimą su kelio danga, esant dideliam greičiui.
Paveikslėlis

Dugno spoileriai. Paskirtis - išlyginti oro sūkurius po automobiliu, sumažinti oro slėgį į dugną.
Paveikslėlis

Ar papildomas svoris gali atstoti spoilerį?
Ne. Posūkio metu spoileris sukuria spaudžiamąją jėgą į apačią, o papildomas svoris - ne tik į apačią, bet ir į posūkio išorę, kas tik pablogina ratų sukibimą su kelio danga.

Ar galima pačiam pasidaryti spoilerį?

Savadarbis spoileris galės atlikti tik estetines funkcijas. Bet tai nenaudinga, nes gali išaugti kuro sąnaudos ir padidėti oro srautų keliamas triukšmas. Gamyklose gaminami spoileriai turi išlaikyti griežtus egzaminus aerodinaminiuose vamzdžiuose. Pačiam pasidaryti aerodinaminio spoilerio neįmanoma.

Kada pasireiškia spoilerio efektyvumas?

Spoileriai gaminami atsižvelgiant į daugelį faktorių: automobilio masę, variklio galingumą, judėjimo greitį, kėbulo ypatybes ir t.t. Nėra reikalo naudoti spoilerius sunkiuose ir galinguose automobiliuose, nes norint pasiekti spoilerio efektyvumą, reikėtų labai padidinti spoilerio plotą. Paprastai spoileriai naudojami automobiliuose, kurių variklio galia viršija 200AG (147kW), ir kurie turi įveikti staigius posūkius judėdami 70-150 km/h greičiu. Priekinis spoileris naudojamas, esant didesniam kaip 150 km/h greičiui, tam, kad nepakiltų automobilio priekis (kėbulas ima veikti kaip sparnas). Kelias dešimtis kg sveriantys spoileriai nereikalingi judant žvyro danga (dėl per mažos trinties ir nelygios kelio dangos) ir automagistralėse (nėra staigių posūkių).

Kokį spoilerį pasirinkti ir kur montuoti?
Reikia apsispręsti, kokiu tikslu spoileris bus naudojamas - prispausti automobilį prie žemės, pagerinti aptakumą ar dėl grožio. Taip pat reikia žinoti, kad spoileriai skirtingi sedan, coupe ir hatchback kėbulams. Jei sedanuose spoileris montuojamas ant bagažinės dangčio krašto, tai hatchback'ai (ir kai kurie coupe) turi keletą spoilerio montavimo vietų:

1. Aerodinaminis viršutinis.
Paveikslėlis
Privalumai - efektyvūs, nes dirba lygiame oro sraute. Galima naudoti aerodinaminį profilį su didele prispaudžiamąja jėga ir mažu oro pasipriešinimu.
Trūkumai - estetinė problema (šioje vietoje „svetimkūnis“ gadina bendrą automobilio vaizdą), juo labiau, kad spoileris turi būti pakeltas aukščiau

2. Turbulentinis viršutinis
Paveikslėlis
Aukšto slėgio.
Privalumai - reguliuojama prispaudimo jėga. Jei nėra prispaudžiamosios jėgos poreikio, spoilerį galima pasistatyti į neutralią padėtį, tokiu būdu, spoileris dirbs kaip oro srautų lygintuvas.
Trūkumai - didelė pasipriešinimo jėga, padidėjęs triukšmas, kuro sąnaudos.

3. Aerodinaminis galinis.
Paveikslėlis
Privalumai - sukuria pakankamai didelę prispaudimo jėgą, esant mažam oro pasipriešinimui.
Trūkumai - neišvaizdus, reikalauja papildomos atramos, blogina galinį matomumą.

4. Aerodinaminis apatinis.
Paveikslėlis
Jei tarp kėbulo ir spoilerio priekinės dalies yra tarpas, tai spoileris dirba kaip aerodinaminis, priešingu atveju - kaip slėgio.
Privalumai - kadangi dirba išretėjusio oro srauto zonoje, pasižymi mažu oro pasipriešinimu, be to išvaizdus, tinkamai suprojektuotas gerina aerodinamines savybes.
Trūkumai - netinkamas automobiliams, kurių kėbulai baigiasi stačiai (Fiat Uno ir pan.), nes jų darbo zonoje oro srautas per daug išretėjęs ir sujauktas.

5. Mišrus.
Paveikslėlis
Dažniausiai naudojamas ralio automobiliuose.
Privalumai - apjungia visas spoilerių teigiamas savybes į vieningą aerodinaminę sistemą siekiant maksimaliai išnaudoti visą oro srautą.
Trūkumai - nemažas oro pasipriešinimas, reikalaujantis galingo variklio.


StandartinėParašytas: 30 Kov 2008, 21:38 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2007.08.05
Amžius:
109
Pranešimai:
481
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E90lci 320d efficientdynamics mt
(ex) E46 328i mt
Šaltinis - http://www.autos.lt


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Ši tema užrakinta, jūs negalite redaguoti pranešimų arba atsakinėti į juos.  [ 2 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery