Lietuvos BMW Klubas https://forumai.bmw-klubas.lt/ |
|
BMW motociklų istorija 1923 - 2003 https://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=34&t=96862 |
Puslapis 1 iš 1 |
Autorius: | didzhej [ 03 Kov 2011, 17:01 ] |
Pranešimo tema: | BMW motociklų istorija 1923 - 2003 |
Sveiki, gal kam bus idomu. Kazkada buvau uzemes padaryti lietuviska versija, pagaliau (beveik priverstas saves pacio) uzbaigiau. 1923 BMW vyriausias dizaineris Max Friz sukuria R 32 modelį - pirmąjį savo motociklą BMW pristatė automobilių parodoje Berlyne. Modelis R 32 turėjo visas dviejų cilindrų BMW bruožus - Boxer variklis skersai, pavarų dėžė tiesiogiai sujungta su varikliu ir per kardaninį sujungimą prijungtas galinis varomasis ratas. 1924 Rudolf Schleicher, BMW testavimo skyriaus vyriausiasis inžinierius, kuria pirmą variklį su vožtuvais galvutės viršuje. Variklis montuojamas į BMW 37 R. Franz Bieber laimėjo pirmąjį Vokietijos automobilių čempionatą su BMW. 1925 pagaminamas pirmasis vieno cilindro modelis BMW R 39, su 250 cc darbiniu tūriu ir didžiausia galia 6,5 AG 1926 Rudolf Schleicher laimėjo aukso medalį šešių dienų off-road lenktynes D.Britanijoje. 1927 Modelis R 62 ir R 63 pirmieji BMW motociklai turintys 750 cc variklį. Tai didžiausio tūrio varikliai kurie išlieka gamyboje iki pat 1973. 1929 Ernst Henne vairuodamas BMW su 750cc. darbinio tūrio varikliu Ingolstadter trasoje netoli Miuncheno pasiekia nauja pasaulio greičio rekordą – 216,75km/h. 1931 BMW Group atsilaiko prieš pasaulinę ekonomikos krizę išleisdami R 2 su 250 cc varikliu. 1933 BMW komanda laimi pirmąsias International Six Days lenktynes. 1935 BMW pristatė pirmąsias teleskopinio tipo priekinio rato šakes su hidrauliniu amortizatoriumi modeliuose R 12 ir R 17. 1936 Visiškai naujas modelis BMW R 5 patenka į gamybą. Pirmasis motociklas vamzdeliniu rėmu, suvirintas elektro-dujiniu suvirinimo būdu(?). 1937 Su patobulintu 500 cc. varikliu ir turboįputimu Ernst Henne nustatyto naują pasaulio greičio rekordą - 279,5 km/h. 1938 100-tūkstantasis BMW motociklas perduodamas į savininko rankas. 1939 pakartodamas savo sėkmę Europos čempionate prieš metus, Schorosch Meier, vairuodamas kompresorinį lenktyninį BMW laimi lenktynes „Senior TT“ klasėje, Isle of Man saloje - prestižiškiausiose ir sudėtingose lenktynese su motociklais. Jo komandos kolega, britas, Jock West finišuoja antras. 1942 karinių motociklų R 75 su papildomai įrengtu varančiuoju ratu priekaboje gamyba persikėlė iš Miuncheno į Eisenach. 1945 R 35 gamyba prasideda Eisenach, gamybai vadovauja Sovietai. 1947 Schorosch Meier vėl laimi antrą čempionatą Vokietijoje po savo pirmosios pergalės 1938 metais. Jis pakartojo savo sėkmę, kaip BMW komandos lenktynininkas, 1948, 1949, 1950 ir 1953 metais. 1948 metais BMW pristato vieno cilindro modelį R 24, kurio variklio darbinis tūris 250 cc. BMW vėl pradeda gaminti motociklus Miunchene. 1950 R 51 / 2 laida - pirmasis pokario „Boxer“ tipo BMW. 1952 BMW modelis R 68 yra pirmasis motociklas, pagamintas Vokietijoje, kuris gali pasiekti 160 km / h greitį. 1954 Wilhelm Noll ir Fritz Cron laimi pirmąjį pasaulio čempionatą motociklu su priekaba vairuodami BMW RS. 1955 BMW pagamina pirmus modelius R 26, R 50 ir R 69 su įrengta nauja svirtine pakaba. 1960 Padidintos galios „Boxer“ varikliai iki 42 AG (600cc.) montuojami modeliuose R69 S. Nauji modeliai gali pasiekti 175 km / h greitį. 1969 BMW motociklų gamyba persikėlė iš Miuncheno į Berlyną ir naujos kartos modeliai R75/ 5 debiutavo rinkoje. 1973 m. didindama variklio tūrį, bendrovė leidžia R 90 / 6 ir R 90 S modelius. 1974 Klaus Enders vairuodamas BMW RS motociklą 6-ą kartą laimi motociklų su priekaba Pasaulio čempionatą. Šame čempionate BMW laimėjo gamintojo titulą 20 kartą iš eilės. 1976 Pristatomas R 100 RS su 1000 cc varikliu ir aerodinaminiu „ Airhead“ spoileriu. 1977 Modeliai R 45 ir R 65 nuimami nuo gamybos. BMW viršija 30.000 BMW moticiklų per metus gamybą. 1980 Rolf Witthoft vairuodamas 800cc BMW, laimejo Europos off-road čempionatą. Prasidėjo Enduro serijos motociklų gamyba su R80 G/S modeliu. Motocikle įrengiama galinė švytuoklinė pakaba su rato iš vienos pusės tvirtinimu (monolever single, rear wheel swing arm). 1981 – Hubert Auriol laimi Paris-Dakar lenktynes su BMW enduro motociklu. 1983 BMW pristato naują 4-cilindrų motociklą K100, prasideda nauja motociklų serija -„K“. Hubert Auriol dar kartą laimi Paris-Dakar lenktynes. 1985 pradedamas gaminti trijų cilindru BMW K75. Gaston Rahier kartodamas 1984 metų sėkmę nuskina pergalę vairuodamas BMW Paris-Dakar lenktynėse. 1986 Rinkai pareikalavus, vienapusio tvirtinimo švytuoklinė galinė pakaba pasirodo modeliuose R100 RS ir R100 RT. (monolever single, rear wheel swing arm). 1987 Pristatomas didžiausias Enduro motociklas pasaulio rinkoje – BMW R100 GS. Patobulinta “double-joint”, rear wheel swinging arm (bmw Paralever) 1988 BMW tampa pirmuoju motociklų gamintoju pasiūliusi pirkėjams ABS stabdžių sistemą K100 modelio motocikluose. Pardavus 5865 vnt R100 GS tapo geriausiai parduodamu motociklu Vokietijoje. 1989 Pasirodo specialiai sportui orientuotas 16 vožtuvų, 4 cilindrų variklis su Motronic elektroninio įpurškimo valdymo sistema BMW K1 modeliuose. 1990 BMW parodo iniciatyva kovoje už švaresnę ekologiją ir pristato pirmus motociklus su katalizatoriais („catalyst converter“). Panaudojus Motronic tapo įmanoma pagaminti pilnai kontroliuojama trigubos kontrolės katalizatorių kuris pasirodė nuo 1991 (?). 1991 K1100 LT tapo pirmuoju BMW motociklu su daugiau nei 1000cc varikliu. Berlyne nuo konvejerio nuriedėjo 1.000.000 BMW motociklas. 1992 Vairuodama standartinės komplektacijos BMW R100 GS Jutta Kleinschmidt laimi Cape Town Rally moterų klasėje įveikus 12700km. 1993 BMW “Boxer” 70-mečio proga pagaminta pirmąjį R1100 RS su naujos kartos, keturių vožtuvų cilindrui, motoru. Rinkai pristatomas pirmasis BMW be kardaninės pavaros, su vieno cilindro varikliu - F650 modelis. 1994 Naujieji R1100 GS enduro, R850 GS ir R1100 R papildo su Boxer motorais gaminamų BMW motociklų pasiūlą. BMW atidaro Enduro Parką mažame Vokietijos miestelyje Hechlingen. 1995 Pradedamas gaminti R1100 RT modelis papildo Touring Boxer gamą. BMW Motarrad pagamina 100.000-ąjį motociklą su ABS sistema. Pirmą kartą istorijoje BMW kompanija parduoda daugiau kaip 50.000 motociklų per metus. 1996 nustojamas gaminti dviejų vožtuvų Boxer motoras ir R80 GS Basic ir Ultima K75 serijos. Su 130AG motoru naujasis K1200 RS tampa galingiausiu kada nors gamintu BMW motociklu. 1997 pirmasis BMW Cruiser R1200 C pradedamas gaminti JAV. BMW AG motociklu padalinio ataskaitoje pirmą kartą minimi pardavimai viršijantys 1mlrd.DM (Vokietijos markių). 1998 Pradedamas gaminti sportiškiausias kelioninis Boxer BMW R1100 S motociklas. Munich Intermot Show BMW nustato naujus standartus Luxury Tourer klasės motociklams su K1200 LT modeliu. 1999 Richard Sainct laimi Paris-Dakar lenktynes su vienacilindriu BMW F650. Standartinis R1150 GS papildomas nauju, didesniu, varikliu ir 6-ių pavarų greičių dėže. 2000 keturi BMW sportininkai finišuoja TOP 4 vietose Dakar-Cairo Rally. Naujasis F650 GS ir inovatyvus C1 papildo rinką. BMW tampa pirmuoju gamintoju pasaulyje visuose motocikluose standartinėje komplektacijoje montuojanti ABS ir G-Type katalizatorius. Nugyvenęs 90 metų miršta didis lenktyninkas Schorsch Meier. 2001 Naujas ir unikalus Integral ABS suteikia BMW pažangių saugumo produktų reputaciją. Gamyba Berlyne auga taip greitai, kad BMW tenka investuoti 117 milionų Eurų planams įvygdyti. Tourer, Sport Tourer ir naujieji Roadster motociklai komplektuojami su 1150cc. Boxer varikliais. Rinką papildo gatvinis F650 CS. 2002 Dėl praėjusio sezono sėkmes pradedamas II-as BMW Motorrad BoxerCUP sezonas. R1100 S BoxerCup replica pristatoma rinkai. Intermot Show parodoje kartu su R1100 BoxerCup replica pristatomi nauji K1200 GT ir R1200 CL Luxury Cruiser. BMW tampa didžiausiu motociklų gamintoju Europoje pagaminę 93010 motociklų per metus. 2003 Atsiradus poreikiui BMW pradeda R1150 R Rockster dizaino studijas. Boxer modeliai papildomi “dual ignition”. Pirmos sezono lenktynės įvyksta JAV, Daytona trasoje. |
Puslapis 1 iš 1 | Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |