Atskiros opcijos „veidrodėlių atmintis“ – nebuvo. Šita opcija eidavo kartu su sėdynės atminties opciją. Modifikavimui reikės:
1. Pakeisti veidrodėlių varikliukus.
2. Pakeisti keleivio durų modulį (jei reikes).
3. Modulių kodavimas ir programavimas.
Varikliukai yra vienodi ant E39,E38,E46,E65. Skirsis tiktai laidų ilgis ir kiek supratau ant E65 jau nebus laidu, ten yra šleifai, taigi nuo E65 geriau nepirkti varikliukų. Paprastas veidrodėlis su elektra ir šildymu turi – 5 laidus, jei papildomai turi atmintį – 8 laidus, jei vietoj paprastų veidrodėlių yra fotochrominiai veidrodėliai – 10 laidu, jei veidrodėliai užlenkiami – 14 laidu (čia yra maksimalia veidrodėlių komplektacijas). Nusipirkau sau angliškus veidrodėlius nuo E39, laidai buvo biškeli trumpesni, bet užteko. Angliški veidrodėliai skiriasi nuo europietiškų, kitoks veidrodėliu kampas. Ir šiaip E39 ir E38 veidrodėliai – skiriasi, taigi teko išimt veidrodėlio varikliuką iš donoro, veidrodėlius išmesti. Taip pat kairės ir dešinės pusės varikliukai – tai skirtingi dalys, netgi atrodantys vienodai. Taigi iš pradžių patikrinkit kuris kur turi stovėt.
Kad išimti varikliuką, reikia atsukt 3 varžtus. Apatinyje veidrodėlio dalyje yra dangtelis, kurį reikės nuimti kad ištraukt laidus. Papildomai reikės išardyt jungiklį, kad prakišti laidus per veidrodėlio vidurius ir skyles.
Veidrodėlio nuėmimas. Visu pirma reikia nuimti durų apmušalą. Pasižiūrėkit youtube video kaip tai daroma
http://www.youtube.com/watch?v=eXQoBOL0l0M. Bus labai sunku pradėt ardyt, bet kaip sakoma akys bijo, rankos daro. Nuimkit apatinė lempą su plokščiu atsuktuvu ir atjunkit jungiklį.
Ten kur stovi durų rankenėle, nulupkit maža apvalia dangtelį ir pamatysit paprastą varžtą. Išsukit tą varžtą.
Visa panėle laikoma žaliais pipsiukais panėles perimetru aplink. Dar yra vienas didelis laikiklis centre. Pradekit traukt ant savęs panėles viršutini kraštą, kaip pavaizduota ant foto. Ir po truputi nulupkit visus pipsiukus aplink panėlę. Tiktai atsargiai, be fanatizmo, kad nesulaužyt tų vietų prie kuriu tvirtinasi tie pipsiukai.
Panėle dabar laikoma tiktai centrinio laikiklio. Dabar paimkit už panėles rankenos ir pakelkit panėle i viršų ir jinai bus nuimta. Atjunkit visus jungiklius. Štai taip atrodo tas metalinis laikiklis.
Štai čia jis randasi (pabriežta raudonai).
Iš apmušalo pusės yra toks plastikinis laikiklis kuris maunamas ant to metalinio laikiklio duryse.
Tam, kad prakišt laidus, reikės nuimti veidrodėlį, nuimti priekinį plastikinį dangtelį, nuimti pati stikliuką. Veidrodėlis tvirtinasi su trejais T30 (žvaigždė) varžtais.
Jei pas jus elektrochrominis veidrodėlis, stikliukas nuimamas
taip. Jei paprastas veidrodėlis, tai yra kitoks metodas, nes stikliuko tvirtinimas yra kitoks. TIS rašo, kad reikia iš apačios įkišti įrankį ir patraukti žemyn. Bet tokiu būdu sulaužiau varikliuko priekinę dalį prie kurios tvirtinasi veidrodėlis
Vėliau jau supratau kaip atsargiai su atsuktuvu reikia nuimti nieko nesulaužius. Pvz ardant vairuotoju pusę, pasukit veidrodėlį maksimum į dešinė. Atitraukit veidrodėlio kairiąja pusė atsargiai su ranką kad padaryt didesnė skylė ir pro tą skylė su atsuktuvu reikės atleisti 2 šoninius laikiklius. Po šios procedūros veidrodėlis nusiims lengvai. Pavaizdavau raudonai tuos laikiklius.
Atlaisvinam varikliuką, atsukdami 3 varžtus.
Iš apačios nuimamas dangtelis, kad išimt laidus.
Nuimamas priekinis plastikinis dangtelis. Jis tvirtinasi 4 laikikliais. Bukit LABAI atsargi, nes jie labai krušnūs. Sulaužius pora, dangtelis vis tiek laikys, bet ne labai sandariai kaip turėtu.
Pakeičiam varikliuką ir pravedam laidus. Prieš surenkant viską atgal, patikrinkite ar viskas veikia kaip turėtu būt. Nes kaip rašiau, kaires ir dešines puses varikliukai yra skirtingi (atrodo vienodai), ir sumaišius juos, veidrodėliai pjaus grybą ir veiks neteisingai.
Įkišam kištukus i jungikli pagal WDS schemą. Kas yra WDS, galit pasiskaityt
cia. Jungiklis jungiasi į langu valdymo modulį.
Tą pačia varikliuko keitimo procedūra atliekam ir su keleivio pusę. Pajungimo schema tokia pati. Čia laidai jau jungiasi i durų modulį. Jei keleivio puseje veidrodelis neveiks, modulį reikes pakeisti kitu moduliu nuo mašinos, kurioje buvo sėdinių ir veidrodėlių atmintis. Nuotraukoje pavaizduotas mano senas modulis.
Na, dabar lieka tiktai užprogramuot mašina.
Bloku programavimas ir kodavimas. Reikės paskaičiuot iš naujo ZCS kodą, įskaitant sėdynių atminties opcija, ir atnaujinti (pakeisti) ZCS kodą mašinos blokuose. Kaip tai padaryt, galit pasiziuret
čia. Poto GM bloke įjungti „SPIEGELMEMORY“ opcija.
Gamykliskai, yra toks dalykas: keleivio veidrodėlis automatiškai nusileis kai bus įjungtas atbulinis greitis, ir grįš atgal aukštyn kai „R“ bus išjungtas. Šitas dalykas veikia tik tada, kai langų valdyme pasirinktas kairysis veidrodėlis. Kai perjungsit į dešinįjį veidrodėlį, šitas dalykas bus išjungtas. Kartais patogu, kad nesudaužyt ratlankiu parkuojant mašiną.
Sėkmes darbuose