Lietuvos BMW Klubas
https://forumai.bmw-klubas.lt/

[E38] Lietaus daviklis
https://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=29&t=142562
Puslapis 11

Autorius:  dionich [ 29 Vas 2016, 20:45 ]
Pranešimo tema:  [E38] Lietaus daviklis

Sveiki,
Paskutiniuose temose jau neberašau kaip ardyt tą ar aną detalę/apdailą, nes jau yra keletas „pasidaryk pats“ temų kur daugmaž pavaizduota kaip ardyt lubas, sėdynes, ar dar kažką tai. Plius youtube pilna visokiausiu video / krūva manualų google, taigi nuo šiol rašau tiktai teorija.

Visu pirma šiam modui, jum reikės kito stiklo, kuris turi specialu lietaus daviklio laikiklį ir juodumą aplink tą zoną. Jei nort sutaupyt, galit prilipdyt daviklio laikiklį ir nudažyt priekinį stiklą juodai. Internete jau mačiau tokį kolchozą ir manau, kad geriau jau nusipirkt kitą stiklą, nes ne faktas, kad jautrus daviklis vėliau veiks su tokiu išdėstimu. Vis vien mūsų stikų gyvenimo ciklas sudaro daugmaž 6-8 metus ir pas daugeli jie jau turi remontuotų įskilimų, nežinia kiek dar jos laikys. Taigi gal jau laikas tą stiklą ir pasikeisti.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Daviklis tvirtinasi lengvai. Reikia ištraukti šoninius fiksatorius, užmauti daviklį ant stiklo ir užstumti fiksatorius į vidų.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Reikės pajungti daviklio 4 laidus ir užprogramuot jį, daugiau nieko daryt nereikės. Vairo rankenėle lieka ta pati.

Paveikslėlis

Jum reikes elektros shemų. Paskaitykit temą "WDS - wiring diagram systems".
Visi laidai apart minusinio jungiasi jungiklių dėžėje, kurį randasi už daiktadežės.
Ištraukiam tą dėžę ir randam ten baltai violetinių laidų platą, kurioje yra keletas sujungimų.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kartais būna, kad toj dėžėj gali būt panašiu spalvų laidų platų, tada reikia tikrint jas su multimetru.
Patikrint lengva. Imam multimetrą. Atidarom WDS, ir žiūrim musu platos x1264 schemą. Multimetrą jungiam į laidų vientisybes tikrinimo režimą su garsiniu signalu, kišam multimetro koja į 41 saugiklį po kapotu, o kitą koją i mūsų violetinių laidų tašką. Jei multimetras supipsi, reiškia, čia reikamas maitinimo taškas.

Paveikslėlis

Kišam lietaus daviklio maitinimo laido piną i šitą tašką (rekomenduoju šrote nusipirkti sau tokią dėžę su krūva tų laikiklių, užteks visam gyvenimui. Arba jei norit galit Krastoj pirkti naujus pinus, vienas vienetas – 1lt :) )

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau jungiam k-bus laidą. Ten pat, toj dėžėj, raudonai/geltonai/balti laidai. Kiek atsimenu ten buvo panašių spalvų taškas, reikejo tikrint.

Paveikslėlis

Dar vieną laidą jungiam prie GM bloko baltos fiškes 20 pino. Nors originaliai tas sujungimas turėtu būt po keleivio kilimu, bet labai tingėjau ten lyst, litavau tiesiai prie laido šalia GM bloko.

Paveikslėlis

Na belieka pratempt minusinį laidą iki pat akumuliatoriaus, nes minusinių laidų taškas šiam modui randasi bagažinėje.

Paveikslėlis

Kiek žinau lietaus daviklis atsirado 96m pradžioje, pirmą ar trečia mėnesį ir turbūt norint įkišt tokią opciją į senesnę mašina reikės pasikeist GM bloką i naujesnį, o gal ir nereikes. Reikia testuot vietoj. Bet jei ką, GM blokas keičiasi plug‘n‘play be jokių modifikacijų, tiesiog paimkit naujesnį bloką, pakeiskit ir viskas. GM bloką reikės sukuodot pagal savo mašinos komplektaciją ir papildomai pakeist jame VIN kodą.

Važiuojam toliau. O toliau reikės paskaičiuot naują ZCS numerį įtraukus lietaus daviklį į komplektaciją ir užprogramuot mašiną. Apie tai galit paskaityt temoj Kodavimas su NCS Expert.
Kai jau tą padarysit, tada jau galėsit prisijungti su diagnostiniu laidu prie mašinos su INPA ir teks padaryt daviklio inicializacija. Štai ką rašo apie ta WDS:

WDS rašė:
Initialization
The reflection characteristics of the windscreen depend on a large number of factors. In addition these characteristics also change as the windscreen ages.
During the initial wipe cycles, a new electronic evaluator determines the degree of reflection of the windscreen and stores this data in its non-volatile memory. From this point on, this data is constantly adapted to the windscreen which is subject to a certain degree of ageing over the course of time.
The stored adaptation values can be deleted with the diagnostic program (service functions). Renewed adaptation (initialisation) to the windscreen can then be carried out.
The initialisation procedure is described in the program sequence.
Initialisation is necessary:
• After replacing the windscreen
• When a used electronic evaluator is installed in a vehicle

Jungiamės prie mašinos su INPA, užeinam i lietaus daviklį ir darom inicializaciją.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Štai ir viskas. Įjungiam diegimą, perjungiam valytuvų svirtį į pirmą padėtį ir magaujamės nauju modu.



Sėkmės.
E38 rain sensor diy
E38 установка датчик дождя

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/