Turbūt, tai bus paskutinis modas šiame sezone. Modas nesunkus, vidutinio sunkumo. Buvo pora vietų kur reikėjo daugiau pastangų, bet tai buvo dėl to, kad kolonėle buvo išimta iš E39 ir buvo pusantro metu naujesne už masiną. Šioje kolonėlėje jau buvo naudojama sistema Interlock, ir įdėjęs spynelę i nupirktą kolonėlę, galėjau pasukt raktą tikai i 1 ar 2 poziciją, i nulinę negalėjau, dėl to negalėjau ištraukti rakto iš spynelės. Tai teko permest spynelės korpusą iš senos kolonėlės i nupirktą naujesnę.
Daug ardyt nereikės, tiktai nuimsit vairą, vairuotojo sėdynę, visus apatinius dangtelius, plastikinį moldingą. Papildomai reikes aktyvuot vairo funkciją su diagnostiniu laidu. Modui reikes nupirkti:
1. Kolonėlę su atmintim. Jei turit pre-facelifta, geriau pirkti kolonėlę nuo pre-facelifto, nes ten yra skirtumai tarp facelift ir pre-facelift. Kiek supratau is schemu, iki 95/09 kolonele buvo dvieju tipu: su atmintim ir be atminties. Po 95/09 ejo jau tiktai su atmintim. Jei jinai buvo be atminties, tai valdymas vyko per atskira moduli
A34. Jei yra atmintis, tai koloneles atminti valdo sedynes atminties modulis, kuris randasi vairuotojo sedyneje.
2. Vairo kolonėlės apatinį juodą dangtelį be skylės. 3. Valdymo rankenėlę. 4. Laidyną Atjunkit akumuliatorių.
Nuimkit vairuotojo sėdynę.
Atsukit pora Torx (žvaigžde) varžtu iš vairo galo ir nuimkit airbag'a, atjunkit airbag laidus.
Atsukit visus varžtus ir ištraukit visus plastikinius dangtelius po vairu ir virš vairo.
Atsukit vairo varžtą. Kai atsuksit varžtą, jokiu būdu nesukit vairo! Kai vairo varžtas ištraukiamas, atsilaisvina plastikinis fiksatorius, kuris sujungtas su kontaktiniu žiedu (pavaizduota nuotraukoje). Kai fiksatorius atsilaisvina, kontaktinis žiedas, kuris yra iš vairo galines puses užsifiksuoja. Reiškia jei suksit vairą, galima sulaužyt kontaktinį žiedą. Aišku šita funkcija palengvina gyvenimą, nes ištrauki vairą ir vėliau įdedi jį atgal tokioje pat padėtyje. Norint pasukt vairą, reikes su pirštu nuspaust ta baltą plastikinį fiksatorių. Jei kažkokiu tai būdu pamesit kontaktinio žiedo vidutinę padėtį, tai kontaktinis žiedas daro išviso 5 apsisukimus, iš bet kurio kraštinio taško atsuksit žiedą 2,5 kartu, tai ir bus vidurys.
Atjunkit visus jungiklius, spyneles pagrindinį kontaktoriu (didelis ir kvadratinis).
I šitą vietą įdėsit valdymo rankenėlės jungiklį, kuris susijungs su vairo kolonėlės laidynu.
Atsukit varžtą (pavaizduota raudonai), kuris sujungia viršutinį ir apatinį kolonėles velenus. Apatinį kolonėles velėną galit nustumti į vamzdį iki galo.
Kolonėlė tvirtinasi su 3 varžtais (pavaizduota raudonai). Tuos 2 varžtus šalia vairo atsukt lengva. Ta trečią tolimesnį, ištraukt sunkiau. Yra dar variantas numušti varžtą, kuris laiko "U" formos laikiklį, kuris jungia mašinos korpusą ir vairo kolonėlę. Tą varžtą atsukt neįmanoma, galima tiktai kaip nors numušt. Šituo keliu aš nusprendžiau neeit.
Atsukit tą trečią varžtą (pavaizduota raudonai), jisai ilgas. Jis išsitrauks į šoną ir įsirems i recirkuliacijos filtrą. Filtrą nuimkit (traukiasi žemyn), po filtru bus sklende (pavaizduota žaliai), sklende uždaryta, ja reikės atydarit, pasukti su ranka 90 laipsniu kampu, . Tik tada galėsit ištraukti varžtą.
Išsukit kolonėles priekinius laikymo varžtus ir nustumkit kolonėlę i priekį ir ištraukit ją. Raudonai pavaizdavau vieta, kur įsideda tas varžtas. Kai rinkau viska atgal, įdėjau varžtą iš kituos puses, taip buvo patogiau.
Nuimta sena rankinė kolonėlė.
Nuo spynelės nuimkit rakto chipo nuskaitymo žiedą.
Kad ištraukt spynelę, reikia pasukt raktą i pirmą padėtį ir įkišt i skylutę iki pačio galo koki nors daiktą. Įkišau žmonos plauku segtuką. Ačiū jai, kad buvo šalia
Negalėjau rast tinkamo įrankio. Youtube yra keletas video apie tai, kaip ištraukti spynelę, būtinai pasižiūrėkit.
Toliau susidūriau su problema. Įdėjau savo spynelę i nupirktą kolonėlę, ir negalėjau ištraukt rakto, raktas sukosi tiktai pirmoje ir antroje padėtyse. Teko permest savo senos kolonėles spyneles korpusą i naują kolonėlę. Tas korpusas laikėsi su plokščiagalviais varžtais, teko imt "turbinkę" ir daryt varžtuose įpjovas. Tam, kad permest spyneles korpusą, reikia atsukt tuos 2 varžtus, ir papildomai nuimti veleno fiksavimo žiedą, nes korpusas nusiima per veleną / per priekį.
Ant kolonėlės veleno yra 2 žiedai, nuimkit viršutinį žiedą.
Nuimkit fiksavimo žiedą.
Taip atrodo nuimtas spynelės korpusas.
Viską surinkau, įdėjau naują kolonėlę.
Įdėjau valdymo rankenėlę i tam tiktą paruoštą vietą.
Dabar vedam laidyną.
Pradėsim nuo rankenėles. Rankenėle turi 5 laidus.
4 rankenėles laidus reikia nuvesti iki vairuotojo sėdynės jungiklio, nes kolonėlės atmintis valdoma sėdynės atminties modulio. Reiškia, jei neturit sėdynių su atmintim, tai kolonėle neveiks.
Likusį rankenėlės žemės laidą reikia vest iki žemės laidų sujungimo taško, kuris randasi po kilimo.
Po kilimo yra laidu magistralės, laidus įdėkit i jas.
Dabar žiūrim i motorų pajungimo schemą. Kiekvienam motore yra trys laidai, vienas maitinimo laidas, vienas žemės ir vienas signalinis laidas. Žemės laidus reikia išvesti į žemės laidų sujungimo taškus po kilimu. Signalinius laidus į sėdynės jungiklį. Maitinimo laidus sujungti su sėdynės maitinimo laidu.
Jei paziureti į schemą, tai ten yra klaida. Pavaizduota, kad kolonėlės motoru maitinimo laidai jungiasi tiesiai prie sėdynės laidyno. Tai viena iš daugybes WDS'o klaidu.
Laidus pajungiau prie sėdynės maitinimo laido, iki sėdynės jungiklio. Ta tašką nuotraukoje gerai izoliavau.
Vedžiau laidus per laidų magistrales.
Viską surinkau atgal.
Belieka tiktai su diagnostiniu laidu GM modulyje įjungti opciją
"LENKSAEULENMEMORY". Kaip tai padaryt, gali paskaityt
čia.
Rezultatu patenkintas, dabar turiu pilną atminties paketą: sėdynės, vairą, veidrodėlius.
Ačiū už dėmesį ir sėkmės.
P.S. kitame sezone jus pamatysit ...
Galinės sėdynės: šildymas, automatiniai galvos atlošai ir juosmens priputimas.