Lietuvos BMW Klubas https://forumai.bmw-klubas.lt/ |
|
[E38] Šildomas vairas https://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=29&t=134995 |
Puslapis 1 iš 1 |
Autorius: | dionich [ 18 Gru 2014, 11:02 ] |
Pranešimo tema: | [E38] Šildomas vairas |
Sveiki. Neseniai nusipirkau sau šildomą vairą, įdėjau jį prieš pora dienu ir galiu pasakyt, kad tai labai geras ir malonus upgreidas Na visu pirma paprasti (ne M tipo) vairai būna dviejų kartu: 1. Su vairo rite pritvirtinta prie vairo (pagaminti nuo pradžios iki 03/99) 2. Su vairo rite pritvirtina prie kolonėles (pagaminti nuo 03/99 iki galo) Jie absoliučiai skirtingi, ir nemanau, kad jie keičiami tarpusavyje, taigi pirkit vairą savo kartos. Mano atvejis yra toks: mašina pagaminta 06/96, šildomas vairas iš donoro pagaminto 04/98. Vairo rite nuo šildomo vairo irgi skiriasi nuo rites iš paprasto vairo, jinai turi gale pora takeliu per kuriuos ant šildomo vairo paduodamas maitinimas ir žeme. Pirkit šildomą vairą tiktai kartu su rite. Kontaktą tarp mašinos ir rites sudaro specialus jungiklis (pavaizduotas pirmoje nuotraukoje). Šildomo vairo rites jungikliai tokie patys, kaip ir paprasto vairo rites jungikliai. Juos sudaro 6 pinu baltas jungiklis (WDS sistemoj žinomas kaip X10170) ir oranžinis airbag jungiklis. Dar yra toks niuansas, kad vairo mygtukų moduliai būna skirtingi: 1. MFL - tai yra atskiras modulis, pritvirtintas prie vairo kolonėles iš kaires puses (pagamintas nuo pradžios iki 09/96) 2. MFL2 – naujesnio tipo modulis, integruotas pačiuose vairo mygtukuose (pagamintas nuo 09/96 iki 03/99) Tai buvo kaip tik mano atvejis - sena mašina su senu MFL moduliu, naujesnis vairas su MFL2 moduliu, savaime aišku, kad reikėtu atjungt senąjį modulį ir pajungt naująjį. Bet nieko sudėtingo nėra, reikia atjungt MFL modulio jungiklį ir sulituot tarpusavyje keletas laidu ir pravest dar vieną laidelį, bet prie šito klausymo grįšim vėliau. Šildomam vairui reikalingi tiktai 2 laidai, tai maitinimas ir žeme. Su maitinimu viskas lengva: nuo spyneles kontaktoriaus 10 pino, eina laidas i 36 saugikli (po kapotu), per tą saugiklį jisai grįžta į vairo ritę. Su žeme irgi viskas aišku - vienas laidas einantis į žemes tašką X173, kuris randasi po vairuotojo sėdynes kilimu. Na ka gi, galima nuimt vairą, išardyt plastikine apdaila aplink ir po vairu. Galit pasiziureti šita tema kaip visus šiuos dalykus padaryt. Minėta apdaila išardyta, i paruošta vieta (skylute) įdedamas ir užsifiksuojamas specialus jungiklis, kuris sudarys ryšį tarp mašinos ir vairo rites. To jungiklio laidai pravedami per kolonėles viršutinę dalį ir užsifiksuojami su plastikiniu chomutu. Jei pastebėjot, šitas jungiklis turi 4 laidus, 2 žali ir 2 rudi. Vėliau juos reikes sulituot tarpusavyje pagal spalvas ir gausis pora laidu - vienas maitinimo ir vienas žemės laidai. Pradėsim nuo žemes laido. Nuimam šoninę plastikinę apdailą, taip pat apdaila kurioje randasi bagažines atidarymo mygtukas/kapoto atidarymo rankenėle. Atsukam sėdynes varžtus ir atsilošiam sėdynę atgal (sėdynes troselį ir jungiklį atjungti nebūtina). Dabar galima atlenkti kilimo kraštą, iškarto pamatysit žemes laidu sujungimo taškus. Jungiam prie vieno iš jų žemes mūsų laidą. Tokio tipo jungiklių kištukus galit nupirkt šrote arba Krastoj. Žemes laidą vedam prie vairo kolonėles palei laidu magistrale. Dabar reikes pravesti maitinimo laidą. Lengviausias būdas - tai butu nupirkt saugiklio laikiklį ir pajungt jį tiesiai prie vairo kolonėles, kad nereikėtu vest laidus i saugiklynę po kapotu. Jei vest laidus į saugiklynę, tai yra 3 budai: 1. Per variklio skyrių / per guminį kamštį prie stabdymo cilindro 2. Per guminį kamšti prie saugiklynes 3. Per saugiklynes ventiliacijos vamzdį Pasirenkau vest laidus per variklio skyrių, nes laidų kelias jau buvo prieš tai praskintas 2 ir 3 būdui reikalinga butu vest laidus per saloną. Kažkaip tingėjau eit šituo keliu, plius buvo salta užsiminėt tokiom dalykom. Na ka gi, važiuojam toliau: atsukam 4 varžtus ir nuimam saugiklynes dangtelį. Mum reikiamo 36 saugiklio vieta tuščia. Nėra nei vienos saugiklio kojeles. Ištraukiau variklio DME kompiuterį, ten matosi guminis kamštis su laidais per kurį galit pravest laidus, tai ir bus antras būdas. Jei pasiziureti salone, tai po daiktadeže galima pamatyt baltą ventiliacijos vamzdį, per ji tai pat galima pravest laidus, tai bus trečias būdas. Bet asmeniškai, bučiau pasirinkęs pirmą ar antrą budus. Važiuojam toliau. Ištraukiam reikiamą saugikliu dėžutę. Iš šono ištraukiam baltą fiksatorių. Jis užsifiksuoja saugiklius. Neištraukius jo, negalėsit įdėt naujų saugiklio kojelių. Turėjau likusius saugikliu kojeles nuo kitų projektų. Galit juos nupirkt Krastoje, apie 8lt už vienetą, ar geriau nupirkt iškarto visą saugiklynę šrote, tu kojelių užteks turbūt visam gyvenimui Įdedamos abi kojeles., Įdedamas 10A saugiklis. Viskas užsifiksuota, surinkta ir įdėta atgal. Atidarom dangtelį ir pravedam laidus į saloną. Nuvesti 2 laidai į saloną. Vienas iš jų lituojamas prie tu dviejų sulituotu kartu žalių laidėlių einančių į specialųjį rites jungiklį. O kitas lituojamas su 2,5mm pinu, kuri nusipirkau Krastoj. Atjungiamas spyneles kontaktoriaus kvadratinis jungiklis, įdėsim mūsų laidą su 2,5mm pinu į 10 skylutę. Kažkaip negalėjau lengvai įdėt 2,5mm piną į skylutę, tai teko išardyt ta kvadratinį jungiklį. Po ardymo, įdėjau jį lengvai. Dabar belieka susitvarkyti MFL laidus. Atjungiam ir išardom MFL jungikli. Dabar grįžtam prie jungiklio X10170. Šituose dviejuose schemose parodytas senesnio tipo pajungimas (iki 09/96). Čia parodytas naujesnio tipo pajungimas nuo 09/96. Jei lygint su pirmomis schemomis, tai matosi, kad čia nėra seno MFL modulio A105, laidai ateina tiesiai į jungiklį X10170. Taip pat nėra mygtuku apšvietimo laido. Belieka nukirpt MFL jungiklio laidus ir sulituot keletas iš jų tarpusavyje ir pravest vieną laidą į jungiklį X10170. Neliestas belieka tiktai garsinio signalo laidas. Laidų pajungimas pavaizduotas šioje schemoje. Na ka gi, MFL modulis išoperuotas, jo vieta dabar tuščia. Laidai sutvarkyti, prisegti su plastikiniais chomutais, viskas surinkta ir pratestuota. Viskas veikai puikiai. Nieko koduot nereikėjo, viskas veikia ir taip. Tiktai man atrodo, kad gal būt reikes pririšt naują MFL2 modulį prie mašinos (pakeist jo ZCS), kad šitas modulis butu matomas su diagnostika. Kol kas dar nežiūrėjau šita dalyką, kai patikslinsiu, vėliau atrašysiu šitoje temoje. Ačiū už dėmesį. Sėkmės. |
Autorius: | dionich [ 18 Gru 2014, 18:09 ] |
Pranešimo tema: | Re: [E38] Šildomas vairas |
Padariau MFL2 diagnostika su INPA. Prisijungt prie modulio imanoma. Visi langai veikia. Tiktai kazkodel tai nerodo modulio dalies numeri ir gamybos metus. Langas F5 irgi veikia, tiktai nepadariau screenshoto. Taip pat prisijungiau prie masinos su NCS, sito modulio sarasuose nerasta, taigi arba as kazko tai nezinau, arba modulio ZCS pakeist negalima. Jei turit informacijos arba sprendima butent siuo klausymu, prasau rasykit, mielai isklausysiu |
Autorius: | dionich [ 25 Sau 2015, 03:41 ] |
Pranešimo tema: | Re: [E38] Šildomas vairas |
kiesha rašė: Pas bent 4 auto E39 MFL modulio data yra 00/00 (2001-2003m), vadinasi modulis nepriristas prie metu
|
Puslapis 1 iš 1 | Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |