Sveiki,
Tęsiam modifikavimu epopėją
Jei žinočiau, kad šitas modas užtruks tiek daug laiko ir bus gana nuobodus, tiesiog prieš kažkurį tai laiką vietoj esamo Comfort salono, bučiau nupirkęs iškarto saloną iš 750. Aišku tuo atveju reikėtu privirint galines sėdynes laikiklius prie automobilio korpuso, biškeli pasikrapštyt su laidynu ir viskas. Bet kaip yra taip yra.
Garaže gulėjo gimtos rankines odines sėdynes su šildymu. Visa modo idėja atsirado tada, kai skelbimuose pamačiau parduodamą Comfort saloną su atmintim už gana maža kaina. Esu shopoholikas, tai negalėjau praeit šalia
Oda buvo mirus, bet tai nesvarbu, svarbu, kad visi mechanizmai veikė, taip pat salonas buvo su galines sėdynes atlošu varikliukais, apatines dalies minimaliu laidynu/mygtukais/specialiais rėmeliais, priekinių sėdynių priputimais, atminties varikliukais (kuriuos vėliau panaudojau kitam modui). Taigi nusprendžiau išardyt savo senas sėdynes, ištraukt šildymų elementus, ištraukt priputimo mechanizmus / atlošu varikliukus ir visa tą dalyką integruot sėdynėje. Galu gale išėjo kaip rusai sako – pusiau "kolchozas", bet visur panaudotos originalios detales ir viskas veikia
Ebay buvo nupirkta galine medine apdaila su šildymo mygtukais ir nukerptais laidais, atkeliavo iš JAV.
Mygtukai nepanašus i tuos kurie stovi priekyje centrinėje panelėje, jie turi skirtingus dalies numerius, turi apvalius kraštus. Jie normaliai veikia su šildymo elementais iš priekiniu sėdiniu.
1. Pradėjau ardyt savo rankines sėdynes.Kad atskirt oda nuo porolono, reikia perpjaut metalinius žiedus su replėm.
Keleivio sėdynėje ant porolono priklijuotas keleivio atpažinimo elementas.
Ten yra trejų sluoksnių mėsainis. Sluoksniai susiūti karta tarpusavyje: oda - šildymo elementas - šiltinimo medžiaga.
Nupjoviau siūles, atskiriau oda nuo šildymo elemento.
Kai siūles buvo perpjauti, nuo odos liko krūva gabalėlių.
Šildymo elementai.
2. Išardžiau nupirkto Comfort salono priekines sėdynes.Gavau priputimo valdymo mygtukus. Gavau pora priputimo komplektu.
Komplektas susideda iš: Oro pompos
Spaudimo daviklio. Kai viena iš kamerų yra pilnai pripusta, daviklis atjungia pompą.
Vožtuvų bloko.
Dviejų kamerų. Žiūrint koki mygtuką paspausit (aukštyn /žemyn), ta kamera ir bus pripusta. Jei spausit i prieki, tada bus pripustos abi kameros.
3. Išardžiau nupirkto salono galinę sėdynę.Gavau pora diržų užsisegėjus. Principas toks: kai gale sėdintis keleivis užsisiekia diržą, signalas perduodamas i atlošų valdymo moduli, ir modulis pakelia galvos atlošą maksimum i viršų.
Atlošu valdymo modulis.
Iš donoro sėdynes ištraukti galvos atlošu valdymo jungikliai.
Ištrauktas apatines dalies laidynas. Laidynas minimalus, skirtas tiktai galvos atlošu valdymui. Prie to laidyno vėliau pridėsiu apatinės sėdynes šildymo elementų „fyškes“, priputimo valdymo mygtukus.
Apatines sėdynes „fyške“ X634, kol kas dar tuščia. Vėliau bus pakrauta pin'ais.
Buvo ištraukti metaliniai rėmeliai. Prie jų tvirtinasi plastikine apdaila, kurioje yra valdymo mygtukai.
Krastoj buvo nupirkta plastikine apdaila.
Taip atrodo metalinis rėmelis su apdaila ir su mygtukais.
Buvo nupirkti tinkamo storio laidai.
4. Pradėjau rinkt apatines sėdynes laidyną.Krastoj buvo nupirkti 2,5mm diametro pin'ai.
Pradėjau rinkt laidyną.
Laidynas surinktas.
5. Apatines sėdynes modifikavimas.Nuėmiau oda.
Tam tikroje vietoje iškirpau poroloną. I tą vietą įdėjau metalinį rėmelį / plastikinę apdailą su mygtukais.
Pradėjau matuoti šildymo elementą. Jisai biškeli neatitinka sėdynes porolono, bet kai kuriuose vietose reikia nukirpti nereikalingus kampus. Tiktai reikia daryt ta atsargiai, kad nenukirpt šildymo laidu, jie labai plonus.
Iš sėdynes odos iškirpau šiltinimo medžiaga, nes šildymo elementai jau buvo su ta medžiaga. Šildymo elementai guli iškarto po oda.
Oda ir kitas medžiagas prie porolono tvirtinau su plastikiniais chomutais, kuo ilgiau tuo geriau, minimum 200mm ilgio. Nuotraukoje pavaizduoti netinkami, buvo per trumpi.
Vietose kur turėtu būt mygtukai, padariau skyles.
Sėdyne surinkta, laidynas įdėtas ir pritvirtintas. Ko nepadariau, tai neapvyniojau laidyną su specialią juostą, padarysiu kada nors vėliau. Oda atrodo biškeli neįtempta po modifikavimo.
6. Viršutines sėdynes modifikavimas.Reikėjo įdėt šildymo elementus, iškirpt poroloną, i tą iškirptą vietą įdėt rėmelį nuo priekiniu Comfort sėdiniu. Priputimas turi įsiremt i tą rėmelį.
Kaip ir anksčiau, įdedamas šildymo elementas, tvirtinamas su chomutais.
Iškerpamas porolonas, matuojamas rėmelis.
Iškerpiamas porolonas, ir i tas vietas įdedami vožtuvų blokeliai.
Sėdynes surinktos. Tas pats dalykas, biškeli neįtempta oda. Gal būt vėliau kada nors nuspręsiu pasiūt kitą odą, tai ta dalyką manau profesionalai sutvarkys.
7. Galutine instaliacija / mašinos laidyno surinkimas / pajungimasBuvo nupirkta bagažinės Saugiklyne, minusinis laidu taškas ir rele K93, kuri užmaitina šildymo mygtukus.
Saugiklyne buvo išardyta, buvo ištraukti saugikliu kojeles ir kiti reikalingi elementai. Reles laikiklis buvo nupirktas iš Krastos.
Buvo pravesti laidai šildymo mygtukams. Laidai pravesti po galiniu kilimu. Ten yra specialia laidų trasa. Centrine konsole buvo pilnai išimta, dėl to sis darbas buvo nesunkus.
Pritvirtinti atlošu motorai.
Pritvirtintas atlošu modulis.
Modulio schema: maitinimas iš 48 saugiklio, kuris randasi po kapotu; atlošu galvos motoru maitinimas; laidai einantys i diržų užsisegėjus; 4 laidai einantys per sėdynes „fyške“ X634 i valdymo jungiklius; žeme.
Pakeisti užsisegėjai.
Krastoj, „fiškei“ x634 nupirkau 2,5mm apvalius pin'us, taip pat „fyškes“ X634 antrą dalį (iš mašinos puses) ir daug kitu smulkmenu.
Pradėjau rinkt „fyške“ X634.
Visi projekto žemes laidai susijungia i vieną storą laidą, kuris pajungtas prie žemės taško galinėje dešinėje "stojkei".
Sėdynes šildymo mygtukai užsimaitina per rele K93. Reles žeme jungiasi prie žemės taško prie lempos. Reles signalas ateina iš saugiklio F19 po kapotu. Rele užmaitinama nuo saugiklio F104, kuris randasi prie baterijos.
Saugiklis F104
Šildymo mygtukai turi panašią schemą kaip ir priekiniu sėdiniu mygtukai, tiktai skirtumas tame, kad nugarines dalies šildymo elementas pajungtas prie atskiro pino Nr.6. O priekinėse sėdynėse abu elementai pajungti prie vieno pino.
Reles K93 instaliacija / saugiklynes ardymas. Ardosi lengvai, reikia tiktai nepamiršt iš šono ištraukti balta saugikliu fiksatorių.
Rele vietoj, viskas surinkta.
Renkamas laidynas / įskarto testuojamas vietoj.
Visi priputimo dalykai užmaitinami 53 saugiklio bagažinėje. Visi kiti priputimo dalykai pajungti mišriu metodu pagal priekinių ir galinių sėdynių schemas. Schemų nedėsiu, viskas yra WDS‘e.
Galinėje sėdynėje priputimo veikimo principas toks pat kaip ir priekiniuose, tiktai skirtumas tame, kad abi sėdynes dalina vieną pompą tarpusavyje. Tiesiog pompos šlangute per T-formos trišaki skirstoma i 2 šlangutes, ir kiekviena iš jų eina i kairę ir dešinę priputimo kamerą. Originaliai pompa atrodo taip. Toje pompoje spaudimo daviklis jau integruotas viduje.
Aš tiesiog paėmiau pompa ir daviklį, pajungiau juos nuosekliai, gavos tas pats dalykas, tiktai užimantys truputi daugiau vietos. Autoaibei nupirkau trišaki. Priekiniu sėdynių oro vamzdeliu užteko visam projektui.
Originaliai turėtu stovėt toks vožtuvu blokas, bet praktiškai tai 2 paprasti blokai sujungti kartu. Ir viskas šis dalykas tvirtinamas centre po sėdyne. Mano atveju blokai guli sėdynėse, porolone, kiekvienas savo pusėje.
Laidynas surinktas, apvyniotas specialia juosta, paslėptas laidu tuneliuose.
Pradėjau projektą dar žiema, ir pagaliau keliais etapais neseniai užbaigiau. Viskas surinkta, patikrinta, viskas veikia. Šildymas šildo visais režimais. Juosmens kameros prisipučia. Atlošai automatiškai išvažiuoja užsisegus diržus, ir taip pat nuvažiuoja žemyn atsisegus.
Ačiū už temesi.
Sėkmes.