Lietuvos BMW Klubas
https://forumai.bmw-klubas.lt/

[E46] Įsiurbimo kolektoriaus sklendžių išėmimas
https://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=29&t=103564
Puslapis 11

Autorius:  BMW_FANAS [ 12 Spa 2011, 07:57 ]
Pranešimo tema:  [E46] Įsiurbimo kolektoriaus sklendžių išėmimas

http://karalius.wordpress.com/2011/09/25/isiurbimo-kolektoriaus-sklendziu-pakeitimas-kamciais/

BMW E46 TOURING 2003
Variklis M57TUD30 150KW 410NM

Kur randasi sklendės ir pats mechanizmas
Įdėsiu anglišką tekstą.

To check, whether you have the swirl flaps or not, is an easy job. Take a tiny mirror and a flashlight, then reach down with the mirror near the oil dipstick to check if you have the long metal rod moving the flaps or not under the intake manifold. It's a tight place to see, but using the light and moving the mirror you should see the rod if it's there. Removing the acoustic cover will help a bit. The underside is full of stuff, and you can only see a short piece of the rod if it's there. There's no any other parts that are as shiny as the rod.

In this pic you can see the metal rod you're looking for (You can also try to find the vacuum pump, which is the black plastic turd on the right in front of the rod):

Paveikslėlis

The rod should locate approximately here under the intake manifold:

Paveikslėlis

Here in Finland some dealers do the removal jobs and I think they take approx. 200� of it. If you're not confident enough to do it yourself, then pay someone to do it. I just say, that if you really want them off, then pay the price asked. Of course try to find someone cheap, but the relief is worth it. And I'm still not saying you HAVE TO or even SHOULD remove them. It's up to you.

Pirkimas
Aš pirkau iš šios įmonės UK PMW Ltd. Forumuose ją dažniausiai minėjo. Kadangi mano metai pereinamieji, tai teko pirkti du komplektus. Didesnių (32mm) ir mažesnių (22mm) kamščių. Garaže pamatavau kurie tiko (tiko mažesnieji 22mm), o likusius išsiunčiau registruotu paštu atgal jiems. Lauksiu grįžtančių pinigų.

Paveikslėlis

Dar yra kita įmonė http://www.swirlflaps.co.uk. Bet apie ją nieko nežinau, tiesiog per google radau.

Kolektoriaus nuėmimas
Atjungiamas akumuliatorius. Minusą įdėjau į pirštinę, kad niekur neprisiliestų prie metalo netyčia.

Lendame į variklio skyrių. Nuimama didžioji variklio apdaila. Ją laiko 5 šešiakampiai varžtai. Taip pat nuimamas ortakis einantis į variklio oro filtrą.

Paveikslėlis

Dabar reikia pasidaryti priėjimą prie variklio galo, šešto cilindro.

Paveikslėlis

Atkabiname laidų kanalą. Jis atsikabina truktelėjus į viršų.

Paveikslėlis

Atsukame pliuo ir minuso terminalo laidus. Visą laidų kanalą perkeliame į vairuotojo pusę. Galvutę galima palikti ant pliuso veržlės.

Paveikslėlis

Po to reikia nuimti salono mikrofiltrą. Jis nusiima atsukus tris fiksatorius.

Paveikslėlis

Atsukti mikrofiltro “stalčių”. Jį kraštuose laiko du varžtai torx 27.

Paveikslėlis

Jį nuėmus reikia dar nuimti vieną apdailą prie kurios sukosi “stalčius”. Jį kraštuose laiko du varžtai ir plastmasinis varžtas vairuotojo pusėję, šalia torx varžto. Plastmasinį pasukame į šoną ir jis gražiai išsiima. Du torx varžtus atsukame. Dar vairuotojo pusėje atkabiname guminę apdailą (žalia rodyklė) ir ištraukime guminį vamzdį iš griovelio (mėlyna rodyklė). Taip bus lengviau ištraukti tą plastmasę.

Paveikslėlis

Apdaila nuimta. Dabar galima nuimti variklio galinę apdailą. Ją laiko du šešiakampiai varžtai. Atsukame ir turime atvirą priėjimą prie kolektoriaus.

Paveikslėlis

Kolektoriaus gale atjungiame dvi fiškes. Ištraukiame vieną fiškę, kuri jungiasi į patį kolektorių ir šalia yra dar viena fiškė, kuri jungiasi į metalinį vamzdį. Tai kuro padavimo į purkšktukus vamdzis. Šios dvi fiškės neleidžia patogiai prieiti prie septinto kolektoriaus 11mm varžto.

Atsukame tepalo matuoklės laikiklį. Raktas 10mm. Šalia šio varžto, kolektoriaus apačioje, tvirtinasi varikliukas, kuris valdo sklendžių vakumo pompą. Jį galima atkabinti patraukus link variklio priekio, lygiagrečiai kolektoriaus apačiai.

Paveikslėlis

Atjungtas vakuumo pompos varikliukas.

Paveikslėlis

Atjungiame EGR vožtuvą. Jį laiko trys jungtys. Pagrindinį vamzdį patraukdami metalinę fiksatoriaus vielelę. Šalia atjungiame kitą metalinį vamzdelį. Šiam reiks plokščio atsuktuvo. Atjungiame vakumo šlangutę.

Paveikslėlis

Taigi, aplink kolektorių viskas atjungta. Tęsiame darbą ties kolektoriumi. Jo viršumi eina laidai į purkštukus. Laidus laiko trys varžtai (raudonos rodyklės). Atsukame varžtus, ištraukiame 6 fiškes iš purkštukų. Ištraukiame guminį fiksatorių (žalia rodyklė) ir perkeliame laidus į vairuotojo pusę, šalia anksčiau atjungtų pliuso ir minuso laidų.

Paveikslėlis

Pradedame sukti kolektorių. Sukti reikia nuo kolektoriaus kraštinių varžtų link vidurio. Veržiant atvirkščiai – pradėti nuo kolektoriaus vidurio ir veržti link kraštų. Atsukti 12 10mm varžtų ir 7 11mm veržles. Septinto varžto vieta.

Paveikslėlis

Atsargiai pakeliame kolektorių. Čia patogiausia būtų dviese. Po kolektoriumi yra sklendžių mechanizmo pompa, kurią taip pat jungia vakumo šlangutė. Ją taip pat atjungiate. Šlangutę galima kuo nors užkimšti arba vėliau atgal pajungti prie pompos (kuri jau nesukios sklendžių mechanizmo). Aš asmenšikai užkimšau šlangutę ir pašalinau pompą.

Apvertę kolektorių, matysite visą sklendžių mechanizmą. Atsukate du torx 20 varžtus nuo pompos (žalia). Atsukate 12 torx 20 varžtų nuo sklendžių.

Paveikslėlis

Su atsuktuvu išimame strypą, kuris sukioja sklendes. Strypas lieka sujungtas su pompa. Taip pat pašaliname sklendes su atsuktuvu.

Paveikslėlis

Sklendė pašalinta

Paveikslėlis

Susukti kamščiai. Kamčius sukau per du kartus. Pirma tiesiog sudėjau į skyles ir susukau varžtus neverždamas. Po to dar kartą perėjau ir užveržiau.

Paveikslėlis

Surinkimas
Surenkame atvirkščia tvarka. Aš apvaliau su variklio valikliu tas vietas kur jungiasi kolektorius. Be to, rekomenduojama sudėti naujas tarpines. Kadangi mano dar tik pusės metų senumo (jei taip teisinga matuoti amžių), tai palikau senas. Vėlgi čia patogiausia dirbti dviese uždedant kolektorių.

Uždėjus kolektorių su ranka priveržiu varžtus ir veržles. Pradedu nuo vidurio ir veržių link kolektoriaus kraštų. Dvylika varžtų 10mm ir 7 varžtai 11mm. Tada pabaigiu veržti su dinamometriniu raktu 15Nm jėga.

Prijungiame atgal purkštukų laidus. Juos prisukame trimis varžtais. Šešias fiškes užmauname ant purkštukų.

Paveikslėlis

Kolektoriaus gale prijungiu dvi fyškes. Viena į kolektorių, vieną į kuro padavimo vamzdį.

Uždedu salono varikliuko apdailą. Atkreipti dėmesį ar nenukritusi guminė juosta (raudonos rodyklės) nuo tos skylės kraštų, vairuotojo pusėje ta guminė juosta turi atsigulti į skylutę. Apdailos dangtis taip pat turi atsigulti į savo skyles ir papildomai prisisuka su dviem torx varžtais. Įstatome ABS guminę žarną į savo griovelį (žalia rodyklė) ir uždedame guminę juostą atgal.

Paveikslėlis

Uždedama galinė variklio apsauga. Uždedamas salono filtro stalčius, įdedamas filtras.

Prisukamas tepalo matuoklės laikiklis. Šalia įstatome sklendžių pompos vakumo varikliuką.

Paveikslėlis

Surenkame EGR mazgą. Du vamzdžiai ir vakumo šlangutė. Didijį vamzdį prieš dėdami patikriname, ar tarpinė vietoje ir sutepame papildomai “antifriction agent”. Deja, tokio neturėjau, nesutepiau.

Paveikslėlis

Uždedama didžioji variklio apsauga. Prijungiamas pliusas ir laidų kanalas pritvirtinamas prie salono filtro stalčiaus.

Dar kartą tris kartus permąstoma, ar viskas sujungta. Tada tris kartus patikrinama ar visi įrankiai ir dalys sudėtos į dėžes. Prijungiame akumuliatorių ir įjungiame degimą. Jei nedega naujos lemputės skydelyje – kuriame mašiną.

Veržimo momentai
Kolektoriaus 7 11mm +12 10mm varžtų
15Nm

EGR vožtuvo ir mažo vamzdelio jungtis su plokščiu atsuktuvu
5-8Nm

Kuro sistemos laidų laikiklių trys varžtai
?

Tepalo matuoklės laikiklis 11mm
?

Salono vėjelio dangčio 2 varžtai kryžminiai
?

Salono filtro dėžės 2 varžtai
?

Sklendžių kamščių 12 varžtų prie kolektoriaus
?

Išlaidos
Išlaidos torx galvutės ir raktas
50 Lt

Garažas mėnesiui
100 Lt

Sklendžių kamščiai 22mm
273.49 Lt arba £66.40 (8 svarai/vnt be PVM)

Siuntimas atgal paštu nereikalingo komplekto registruotu paštu
13.80 Lt

Dinamometrinis raktas iš Diurablis
267.50 Lt

Kamščių siuntimo administravimo mokestis už atgal priimtas nenaudotus kamščius
8.23 Lt arba £2

Iš viso:
713.02 Lt

Jei turi garažą ir dinamometrinį raktą, tada remontas ne toks ir brangus. Galima ramiai nusiimti kolektorių, išsimatuoti skyles ir tik tada užsisakyti kamščius. Jei reikia greitai, tada teks atsisiųsti abu komplektus.

Sąskaitoje faktūroje rašo, kad jie grąžina 8 svarus siuntimo išlaidų už nereikalingą komplektą. Bet kažkaip nemačiau aš to grąžinimo, be to pats turėjau apmokėti pašto išlaidas už grąžintą komplektą. Rekomenduoju pasitikslinti. Be to, neradau puslapyje informacijos apie 2 svarų administravimo mokestį. Jis buvo paminėtas tik susirašinėjant su jais el.paštu.

Rezultatai
Sklendės išimtos ir sudėti kamščiai. Kolektoriaus numėmimas ir uždėtimas praėjo gan sklandžiai. Varžtų neliko, viskas grįžo į savo vietas. Mašina užsikūrė ir važiuoja.

Išvados
Ar vertėjo – abejoju. Sklendės laikėsi labai tvirtai. Nei viena neklibėjo. Bet kadangi jau nusprendžiau išimti – taip ir padariau.

Ar gavosi pigiau pačiam keisti, nei mokėti kažkam. Nelabai, nes reikėjo nuomotis garažą, dasipirkti įrankius, bei skirti tam kelis vakarus laiko. Toje pačioje Krastoje kolektoriaus nuėmimas ir uždėjimas kainuoja apie 200Lt. Gal netgi jie būtų tokią sklendžių operaciją atlikę.

Be to, jie žino tiksliai visų varžtų veržimo jėgas, ko paprastam piliečiui gan sunku ir užtrunka surasti. Šie momentai labai svarbu norint darbą atlikti kokybiškai. Aš ieškojau TIS’e, kurį radau per torrentus.  Bet ir tai ne visus radau – tik svarbiausius varžtus.

Kolektoriaus kanalai labai užaugę suodžiais. EGR švarus, nes žiemą remontas buvo tame mazge. Bet jei taip ir toliau užauginės kanalai, tai reiks po metų vėl viską imti ir prapaluti kapitaliai. Kažkas negerai matyt su kuru, oru ir išmetimu, jeigu taip užauga kolektorius suodžiais.

Taip sakant, darbas baigtas, iš galvos išmestas, važiuosim – žiūrėsim.

Alternatyvos
Alternatyva kamščiams, tai būtų sudėti naujas sklendes. Taip netgi gal apsimokiau, nes liktų veikiantis mechanizmas, o naujos sklendės turėtų atlaikyti bent 100 000 km. Tiesa mačiau aftermarket sklendžių.

Kiti mačiau palieka sklendes, bet išima sparnelius ir vietoj ašelės susuka varžtus su klijais.

Kiek radau forumuose, štai tokius varžtus naudoja, cituoju:

M5 screws 10 mm length and some thread locking or sealant do the trick.

In case anyone is interested - I used 6mm self tapping screws from B&Q.

10mm M5 screws with some industrial glue or similar adhesive are fine. Just follow this DIY and that's it.

Kai kurie varžtams padaro sriegius

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Šaltiniai
DIY guides
Removing the swirl flaps in a diesel engine

Removing the swirl flaps in a diesel engine 2

De-Flapping a E46 330D, Swirl Flaps, Step by Step guide.

Removing the swirl flaps in E39 M57 525dA

Straipsnis apie sklendes

A very good reference on BMW diesels
BMW E46 diesel info...including *SWIRL FLAPS*

What cars has swirl flaps and general discussions
330D 320D 520D 530D 335D 535D: SWIRL FLAPS - ALL REVEALED

Major diesel engine failure

530d - Broken Swirl flap=Broken Engine

E46 320d vs 330d ideas

Affected Diesels, Swirl flaps, still in or removed and have you had a failure

BMW's are crap and unreliable.

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/