Labas visiems.
Pasistengsiu papasakoti smulkiau , kaip lengvai pakeisti sankabą. Ir bandysiu patarti , kokiu nors klausimu iš savo patirties. Asmeniškai aš keičiau : smagratį, sankabos diską, diskatorių, išminamąjį guolį, sankabos svirtį, sankabos apatinį hidraulinį cilindriuką ir atramą.
Taigi, važiuojam ant duobės. 8mm galvute ir x atsuktuvo pagalba nuimam variklio apsaugas ir matome visa grožį kurį reikės išardyti.
1.Pradedame nuimdami išmetimo vamzdžius ( duslintuvą ). Reikės 15mm galvutės , didesnio rakto ir prailginimo ,kad būtų patogiau prieiti prie keleivio pusėje esančių varžtų. Variklio skyriuje jų yra 6. Šešios galvutės. Tada einam link galo , atsukam keturias 13mm galvutes skardos kuri laiko duslintuvą. Ir pačiam gale nukabinam duslintuvą nuo laikančių gumų. Išnešam vamzdžius.
2.Kardano eilė. Nuimam aliumines apsaugas.
Atsukam traversą, laikantį greičių dežę. (13mm galvutė)
( dėžę gerai būtų atremti )
Pašalinus traversą galime prieiti prie kardano varžtų . Atsukam juos vieną pusę prilaikydami 18mm raktu, kitą gala sukdami, taip pat 18mm galvute.
Atsukam dar pora 13mm varžtų , kad kardanas išsinertų.
Atremiam kardaną į šoną.
3. Svarbi dalis , kurią praleidus dežės nenuimsime.
Atsuktuvo pagalba nuimame šaibutę nuo bėgiu svirties ir ištraukiame ją.
Toliau , į save atverčiame dar vieną laikiklį ir taip jį išmauname.
4.Atsukinėjame dėžę. Reikės 11mm, 10mm ir 8mm galvučių atsukti varžtus.
Lengviau prieiti prie viršutinių dežės varžtų galime nusvėrę dėžę šiek tiek į apačią.
Atsuktuvo arba kalto pagalba atskiriame dėžę nuo variklio.
Prilaikydami rankomis , šiek tiek paklibindami , tiesia trajaktorija nukeliame greičių dežę.
Variklio pusėje matome diskatorių, dėžės : svirtį, guolį , cilindriuką ir atramą.
5. Išrenkame sankabą. Pirma atsukame diskatoriaus šešis šešiakampius varžtus ( 6mm galvutė ). Nuimame diskatorių. Prilaikom kad neiškristų sankabos diskas. ( Jei sankaba gerai pakaitinta, geriau varžtus pakeisti naujais )
6. Smagračio eilė.
M52 variklio smagratis priveržtas 8 varžtais. Užkirtus smagrati , jie be didelio vargo atsisuks.
Paklibinam nestipriai smagratį ir ji nukeliame. ( Jis sveria ~12kg , neužsimeskite ant galvos. )
Taigi : Keičiame susidevėjusias dalis :
Smagratis:
Išminamasis guolis.
Diskatorius.
Sankabos diskas.
Sankabos svirtis. Svirties atrama su savaržėle.
Ir cilindriukas.
------------------------------------------------------------
Surinkinėjame viską atgal , tokio pat eiliškumo seka.
!!Nepamirškim , kad sankabos diską reikia išcentruoti , kitaip neuždesime greičių dežės!!
Patarimas "kaip iš akies" išcentruoti diską:
Dedam diską į vietą ( ilgesnė viduriuko su dantukais pusė eina į variklio pusę )
Uždedam diskatorių , vos prisukame, kad galėtume judinti sankabos diską, bet tuo pačiu kad jis laikytūsi.
Atsistojame taip ,kad akių aukštyje matytume sankabos viduriuką. Susirandame du taškus ir žiūrime ,kad vienu kartu tiek plunksnos būtų lygios sankabos primajame žiede , tiek dantukai lygus antrajame .
Priveržiame , dar karta pažiūrime , ir dedame dežę. Iš galo stumdami ir vangiai sukiodami guminę dežės dalį kuri jungiasi su kardanu.
Jei tarp dežės ir variklio liko >5mm tarpas - viskas gerai. Jei ~1cm - yra du variantai. Išimkite sankabos cilindriuką ( du 13mm varžtai) , arba blogai išcentravote sankabą.
---------------------------------------------------------
SACHS sankabos komlpektas ( sankabos diskas, diskatorius ir išminamasis guolis ) - 360lt.
Smagratis - 100-200lt (dėvėtas) , ~2700lt (naujas).
Sankabos svirtis - 20lt.
Atrama su savaržėle - 20lt ( Krasta auto).
Cilindriukas - 20-50Lt.
---------------------------------------------------------
*Viską dariau vienas, bet skubant geriau būtų pasitelkti dar vieną žmogų.
Jei viskas pasisekė , pajusit ryškų pasikeitima važevijo kokybėje.
Sekmės darbuose !