Lietuvos BMW Klubas
https://forumai.bmw-klubas.lt/

Automatine sviesu ijungimo schema
https://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=28&t=89270
Puslapis 11

Autorius:  laykon [ 05 Sau 2012, 08:31 ]
Pranešimo tema:  Automatine sviesu ijungimo schema

Veikimo principas ir schema

Artimųjų šviesų įjungimas užvedus variklį (niekada nepamiršite įjungti ir išjungti artimąsias šviesas).

Paveikslėlis

Schema veikia taip: pradėjus veikti varikliui ant generatoriaus išvado (5 mm varžtas, foto kairėje) atsiranda įtampa 12 V (13,9–14,2 V). Srovei tekant per relę R1 ir automobilio ilgųjų šviesų lempas (varža labai maža) suveikia relė R1. Relės sujungiantieji kontaktai užtrumpina grandinę akumuliatorius-trumpųjų šviesų lempos. Išjungus variklį, generatorius nebedirba ir relė R1 automatiškai atsijungia.

Jeigu šviečiant trumposioms lempoms vairuotojas rankiniu būdu įjungs tą patį režimą – nieko neatsitiks, nes elektriškai tai bus dar vienas jungtukas, lygiagrečiai relės R1 sujungiantiems kontaktams. Jeigu bus įjungtos ilgųjų šviesų lempos: 12 V įtampa ateis į ilgųjų šviesų lempas ir elektriškai relė R1 bus užtrumpinta ir kontaktas nebus sujungtas, trumposios lempos nešvies. Taip padaryta todėl, kad vienu metu nedegtų ilgosios ir trumposios šviesos, nes abu siūleliai yra vienoje lempoje (lempa tuoj perkaistų ir galas).

Montavimas

Montažui naudoti paprasti automobilio elektros instaliacijos laidai. Pav. 1: baltas laidas nuo generatoriaus eina į relę R1. Pav. 2: baltas plonesnis laidas iš R1, einantis po relės R1 apačia prijungtas prie ilgųjų šviesų laido. Mėlynas laidas, einantis į lempos kaladėlę – prijungtas prie trumpųjų šviesų laido. Schemoje pastorintos linijos – priedėlio laidai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Montavimas: pirmiausia su testeriu arba mažos galios lempute reikia patikrinti ar užvedus variklį atsiranda įtampa ant generatoriaus išvado, o užgesinus variklį – ar įtampa dingsta. Jeigu viskas gerai, tada:
1) nuimame kontaktinę kaladėlę nuo lempos;
2) atsuktuvu paspaudžiame kontakto fiksavimo auselę ir ištraukiame laidą;
3) nuvalome kelis mm izoliacijos nuo laido prie pat jungties;
4) padengiame lydmetaliu ir prilituojame savo laidą;
5) įstatome laidą su jungtimi į kontaktinę kaladėlę.

Relė R1 – 12 V ir komutuojama srovė 30 A ir daugiau. Nuotraukoje relė iš „Audi“: 4D 951 253, 12 V 40/30 A. Ant korpuso viršaus dideli skaičiai 372. Visi laidai, išskyrus laidą ant generatoriaus varžto ir akumuliatoriaus, prilituoti. Laikotarpiui, kada nereikalaujama įsijungti artimas šviesas, laidas nuo generatoriaus nuimamas ir izoliuojamas. Kad būtų patogiau, vietoj tokio atjungimo, galima įmontuoti jungtuką. Jeigu relė yra įstatoma į lizdą (tai geriausias variantas) – išimti relę arba atjungti kontaktą. Jeigu važiuojant nelygiu keliu šviesos mirgčioja – reikia pakeisti relės R1 padėtį (pvz. pasukti relę 90 laipsnių, nes nuo vibracijos mechaniškai sujungiami kontaktai. Naudojant „VAZ“ automobilio reles, to efekto nebus).

Dėmesio! Priedėlis bandytas tik su VOLKSWAGEN gamybos automobiliuose esančiais generatoriais. Kitų automobilių tipų generatoriai gali skirtis nuo parodyto nuotraukoje. Tada reikės ant generatoriaus susirasti reikalingą kontaktą.

http://www.elektronika.lt/schematic/theme/77/43/

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/