Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 03 Gru 2024, 22:00

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 19 Vas 2012, 13:04 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2009.11.02
Amžius:
42
Pranešimai:
1680
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
E39 Touring 523i ex.
E34 Touring 520i ex.
E34 sedan 525i LSD ex.
http://www.manogarazas.lt/naudinga-info ... kes-laidus

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Vienu pagrindinių pakaitinimo žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros (900 °C) laikas. Dinamiškam automobiliui ko gero netiks 30–sekundinė žvakė, o dyzeliniam „Tranzitui“ visiškai nebūtina „implantuoti“ 5–sekundinę žvakę, ypatingai įvertinant jos kainą. Kompanija NKG, pavyzdžiui, gamina 7 tipų žvakes, kurios skiriasi kaitimo laiku:

Standard Type — normalus laikas 30 s;
Fast Heating Type — „sutrumpintas“ režimas — 16 s;
QGS (Quick Glow System) — „ultratrumpas“ režimas — 9 s;
SRM (Self Regulating Metal) — sidabrinio elektrodo įkaitimo laikas — 5 s;
QGS Ceramic Type — „supertrumpas“ keraminės žvakės režimas — 3 s;
SR Ceramic Type — standartinis keraminės žvakės režimas — 3–4 s;
HTC High Temperature Ceramic — aukštatemperatūrinė keraminė žvakė 1050 °C.

Pasirenkant vieną ar kitą žvakės tipą, reikia nusimanyti ir apie gamintoją. Kodėl? Atsakymas į šį klausimą susijęs su pakaitinimo žvakės konstrukcija.
Kaip kaitinimo elementas žvakėje naudojama spiralė, panaši į elektros lemputės spiralę. Skirtumas tas, kad žvakės spiralė kaista nevienodai: kraštinės vijos kaista labiau, vidurinė spiralės dalis veikia kaip šilumos akumuliatorius. Kad spiralės vijos nesusiliestų viena su kita, sukeldamos trumpą sujungimą, perkaitimą ir sutrūkimą, vidinė žvakės ertmė pripildoma magnio dioksidu, susmulkinto iki dulkių pavidalo. Ši medžiaga nėra pigi ir ją naudoti gali tik stambūs gamintojai. Prastos žvakės būna užpildytos kuo papuola. Suteikiamas žodis NGK Europe specialistui:

- Mums teko matyti žvakes, pagamintas Kinijoje, ir „užmaskuotas“ kaip mūsų produkcija. Viduje buvo miltai, kreida, smulkiai sumaltas smėlis – viskas, kas pasitaikė po ranka. Be to, laikiau rankoje žvakę, kuri buvo visai be užpildo. Ji tarnavo be abejo ne ilgiau nei minutę. Antroji problema: užpildo drėgmė. Užpildas turi būti ABSOLIUČIAI sausas. Kaistant žvakei aliejus arba vanduo virsta garu, kurie plėsdamiesi susprogdina žvakės antgalį iš vidaus.

Pažintį su kaitinimo žvakių „ligomis“ pradėsime nuo normalios žvakės, kuri skirta lengvųjų automobilių, visureigių ir lengvasvorių sunkvežimių dyzeliniam varikliui, apžiūros (1 pav.). Metalinis korpusas neturi būti pažeistas, antgalio spalva - juoda. Gali būti korpuso ir antgalio suvirinimo žymių. Reikia atkreipti dėmesį į tvirtinimo pjūvio būseną.
Kitas žingsnis – teisingas žvakės įstatymas į lizdą. Šiuolaikinių kaitinimo žvakių skersmuo – 8–12 mm ir netgi nežymios per didelės pastangos įsukti žvakę gali sukelti korpuso trūkimą.

2 pav. parodomas pavaizduotas būtent toks klasikinis korpuso pažeidimas, kurį sukėlė per didelis jos užveržimas lizde. Prieš panaudojant jėgą įstatant trapų žvakės korpusą, reikia pirmiausia susipažinti su gamintojo rekomendacijomis, kur visuomet nurodytas žvakės užveržimo lizde momentas.

Nuo smūgio gali sutrūkinėti žvakės spiralė, kurios siūleliai susiliečia, gaunasi užtrumpinimas tarp vijų, ir dėl to išsilydo žvakės antgalis (3 pav.). Vyksta vietinis antgalio perdegimas ir to rezultate išsipučia (kairėje) lydymosi vamzdelis. Po to išsilydo korpusas ir pakaitinimo spiralė išlenda iš suirusio vamzdelio (dešinėje).

Trumpas sujungimas tarp pakaitinimo žvakės vamzdelinio korpuso ir spiralės, kurį sukelia tepalų buvimas izoliaciniuose milteliuose arba visiškas nebuvimas izoliacinio mišinio, pasitaiko gana retai ir parodo, kad tai „padirbta“ prasta žvakė, pagaminta kokio nors kinų kooperatyvo (4 pav.).

5 pav. pavaizduota, kad žvakės korpusas pažeistas dėl per didelės temperatūros degimo kameroje. Viena iš galimų priežasčių – žmonių „kūryba“, kuomet jie į praskiestą dyzelinį kurą pripila lengvai užsiliepsnojančio skysčio.

Šį pažeidimą sukėlė tai, kad į žvakę buvo paduota neteisingai sureguliuota įtampa. Žvakės antgalis buvo pažeistas dėl perdaug didelės pakaitinimo spiralės srovės įtampos (6 pav.).

Suodžių apnašos ant žvakės antgalio – tai yra prastos kuro kokybės pastovaus naudojimo rezultatas ir išmetimo sistemos pažeidimas darbo metu (7 pav.). Suodžių ir degimo produktų perteklius nusėda ant korpuso, kas labai sumažina žvakės darbo efektyvumą.

Tačiau yra dar viena priežastis, dėl kurios greitai suyra žvakė ir pirma laiko išeina iš rikiuotės. Patrikas mano, kad kol Rusijoje neatsiras normalus dyzelinis kuras, ji bus tikruoju Klondaiku žvakių gamintojams ir tiekėjams. Žvakių tarnavimo laikas mūsų sąlygomis yra šiek tiek mažesnis nei jų „seserų“, eksploatuojamų Europoje.
Žvakių pažeidimai
Žvakių pažeidimai

Kadangi jau kalbame apie „žvakių" reikalus, išsukime ir uždegimo žvakes. Jei ne savo automobilio, tai kaimyno. Patyręs specialistas apie jas daug ką pasakytų. Pagal izoliatoriaus spalvą, pagal korpuso būseną lengva yra spręsti apie variklio darbą.
Štai ką sako kompanijos NGK specialistas:

Prieš pereinant prie variklio diagnostikos pasakysiu keletą žodžių apie tai, ką tenka patirti uždegimo žvakėms. Optimali darbinio mišinio sudegimo temperatūra yra 50... °?. Žvakėms tenka dirbti esant didelėms šiluminėms ir elektrinėms apkrovoms - juk tik paskutiniais dešimtmečiais jos „suplonėjo" beveik du kartus, nors variklių pajėgumas ir padidėjo.

Taigi, imame naują žvakę ir atidžiai apžiūrime šį „etaloną". Izoliatoriaus spalva - šviesi, balta arba melsva (8 pav.). O 9 pav. parodyta, kaip atrodo žvakė esant kuro temperatūriniam degimui arba detonacijai.

Tokio degimo priežastis - nepalankios eksploatacinės savybės arba perdaug žema temperatūrinė charakteristika (10 pav.).

Mechaniškai susidėvėjusiuose varikliuose ant uždegimo žvakės atsiranda apnašos, kurios padeda įvykti temperatūriniam uždegimui (11 pav.).

12 pav. - keraminio izoliatoriaus sutrupėjimas dėl mechaninių priežasčių (montavimas, transportavimas, smūgiai) arba dėl šiluminio šoko.

Baltai- pilka izoliatoriaus spalva ir nežymios apnašos susidaro važiuojant benzinu, kurio sudėtyje yra didelis kiekis geležies. Tai būdinga rusiškam, kinietiškam ir lenkiškam benzinui (13 pav.).

Normalus spalvos pasikeitimas į rudą dėl elektriškai įkrautų tepalo dalelių nusėdimo nėra darbo sutrikimų arba nehermetiškumo požymis.

Zetec varikliuose rekomenduojama pakeisti aukštos įtampos laidus. Tokie elektrai laidžios suodžių ir metalų mikrodalelių nuosėdos yra užsidegimo įtampos nutekėjimo priežastis (14 pav.).

14 pav. pavaizduotas žvakės korpuso pažeidimas dėl elektros krūvio, kurį sukėlė bloko galvutės ir įsodinimo lizdų drėgmė arba užteršimas.

Ir, pagaliau, širdžiai nuraminti, pateikiamas vaizdas, kaip atrodo normali uždegimo žvakė su iridžio elektrodu.


Šaltinis: http://www.ratams.lt

_________________
Naktimis galvoji,kad reikia kažką keisti,O dieną elgiesi taip pat ir nieko nedarai...


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery