Sveiki,
Gali pasirodyt, kad čia sunkus modas, bet taip nėra. Ištikruju nieko baisaus čia nėra. Modas gana kruopštus, užima daug laiko. Kiek žinot E38 turėjo 3 tipų langų: paprasti, dvigubi ir šarvuoti. Šitoj temoj kalba eina apie dvigubus stiklus, arba opcija S352A Insulation double glazing. Technologija paprasta – oro tarpas tarp dviejų stiklų, dėlto mes ir matom palei kanto tą juodą juostą. Pliusai: garso izoliacija; gražiai atrodo; sako, kad mažiau rasoja langai.
Jei nagrinėti dalių katalogą, tai šitam modui reikės daug visko:
- galinis stiklas
- galinio stiklo dvi gumos
- galinio stiklo palange
- galines „stojkes“
- visu keturių durelių stiklai
- visu keturių stiklu gumines kreipiančiosios
- visu keturių durelių vidines chromo juostos palei stiklų
- visu keturių durelių vidine viršutine juoda apdaila
- galiniu durelių „fortkes“
- priekiniu durelių langų pakelėjai (galiniai pakelėjai tinka ir paprasti)
- biškeli keiksmažodžių
Taigi optimaliausias variantas būtu - paimti viską iš vieno donoro. Būtinai reikia iš pradžių patikrint komplektaciją, kad šitoj mašinoj yra opcija S352A. Yra niuansai dėl pakelėjų, chromo juostu ir kitų dalių, apie juos pašnekėsim vėliau.
Galinis dvigubas stiklas būna su stop signalu arba su telefono antena. Taigi rinkitės teisingą stiklą. Stiklas akivaizdžiai storesnis, taigi pagal katalogą jam reikalinga kitą palangę ir kitos „stojkes“. Stoikių aš dar nematavau, nes jos dar supakuotos ir išvis nežinau ar tiks ar ne, nes jos iš kitos mašinos. Su palange tas pats nesusipratimas, mano esama palange iš kitos mašinos, o toj mašinoj jinai irgi buvo negimta. Bet jinai ko gero tiko. Kai turėsiu naujienų dėl šio klausymo, parašysiu šioje temoje.
Šimtą procentų teigiu, kad stiklų kreipiančiosios skiriasi, tas jaučiasi, kai padedi šalia seną ir naują.
Dėl vidines apdailos negaliu nieko pasakyt ar tiks paprasta ar ne, nelyginau, bet žmones rašo, kad paprastos tinka be problemų.
Dėl vidiniu chromo juostų galiu pasakyt tik tiek, kad jos man pasirodė vienodos ir ten ir ten, pačios chromo juostos plotis ir ten ir ten tas pats, nebent guma gal siauresne.
Dėl pakelėjų tas pats bajeris. Nors dalių kodai pagal katalogą skirtingi, realybėje pakelėjai atrodo identiškai, identiškų didžių motorai, trosų storiai, netgi dalies kodai. Skirtumas tik tame, kad ant dvigubų stiklų pakelėjo buvo prilipdytas lipdukas su kitu kodu, kuris atitiko katalogo kodo. Gal ir skiriasi viduje kažkuo tai, nežinau
Matosi, kad buvo prilipdytas lipdukas.
Žodžiu, ką norit tą ir galvokit
Na ką, pradėsim. Nerašysiu kaip nuiminėt durelių abšyfkių, jau manau kiekvienas BMW‘istas tą dalyką žino
Dureles turėtų būt tuščios, laidynų ir spynų/rankenelių galima nenuiminėt, tik nuimkit abšyfkes, kolonėles, airbag‘us ir nupjaukit gamyklines garso izoliacijas palei perimetrus.
Pradėsim nuo priekinių stiklų.Nuimkit išorinę apdailą palei lango. Apvyniokit atsuktuvą su skuduru ir švelniai spauskit rodykles kryptimi toj vietoj, kuria pavaizduota.
Atlaisvinkit pora žvaigždžių ir langas atsilaisvins.
Nuleiskit langą per pus žemyn ir galit lengvai jį išimt iš dureles.
Pakeiskit guminę kreipiančiąją.
Atsukit varžtus.
Pakeiskit pakelėją.
Įdekit dvigubą stiklą kol jis neužsifiksuos pakelėjo laikikliuose, bet kol kas neužveržkit varžtų.
Pakelkit stiklą i viršų ir tik tada per skylutes užveržkit varžtus, stiklas daugmaž išsicentruos.
Pabandykit pakelt/nuleist stiklą, jei greitis viršuj lėtas, pabandykit atleist biškeli tvirtinimo varžtus arba pabandykit geriau išcentruot tą stiklą.
Galinis šoninis stiklas su fortkePrincipas panašus kaip ir priekyje, bet yra nedidelis skirtumas ir niuansai.
Nuimkit išorinę chromo juostelę tokiu pat principu, tik čia bus sunkiau nes juostele ilgesne.
Atsukit 3 varžtus.
Nuleiskit langą žemyn iki galo. Nuleiskit išorine dekoratyvinę apdailą biškeli žemyn kol pamatysit, kad fiksatorius išėjo iš dureles.
Pobiškeli traukit lauk apdailos viršutine dalį iš gumos (iš vienos puses yra lango gumine kreipiančioji, iš kitos fortkes sandarinimo guma). Poto tiesiog traukit visą apdailą į viršų, nes dar apie 10cm tos apdailos slepiasi durelėje.
Apdaila ištraukta. Dabar ištraukit iš dureles dalį gumines kreipiančiosios kaip pavaizduota nuotraukoj (pilnai nenuiminėkit).
Atsukam vieninteli varžtą, kuris laiko stiklą.
Stiklas taip pat kaip ir ankščiau ištraukiamas lauk.
Dabar reikia pakeist fortke. Jinai sėdi savo vietoj (E38 jinai nepriklijuota, kiek girdėjau yra modelių, kuriuose jinai priklijuota), bet kad ją ištraukt reikia nuimt dureles išorinį ilgą moldingą.
Visu pirma nuimkit dalį sandarinimo gumos, kuri sedi virš to moldingo.
Moldingas tvirtinasi su šitais laikikliais. Juos reikia suspaust su replėm ir tada galima kelt ta moldingą.
Viso moldingo nenuiminėkit, užteks iki dureles centro kažkur tai.
Lengvai keičiama fortke.
Keičiama lango kreipiančioji. Galą, kuris pavaizduotas nuotraukoj kol kas į durelę nekiškit.
Iš pirmo įdedamas dvigubas stiklas. Ir tik poto galima įkišt kreipiančiąją į durelę palei lango apglaubus jį.
Uždedama apdaila.
Paslenkama į viršų iki galo.
Užveržiami varžtai.
Reikia pakelt stiklą į viršų, kad langas išsicentruotu ir per skyle užveržiamas fiksavimo varžtas.
Na štai ir viskas, gražumėlis. Belieka surinkt moldingus, dureles ir mėgautis
Ačiu už dėmesį.
Sėkmės.
BMW E38 S352A Insulating double-glazing двойной стеклопакет