Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 01 Bir 2020, 05:07

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Ši tema užrakinta, jūs negalite redaguoti pranešimų arba atsakinėti į juos.  [ 6 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 14 Sau 2011, 19:08 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2008.04.19
Pranešimai:
245
Sveiki visi.

Kaip ir žadėjau, norėčiau pristatyti atnaujintą versiją temos „BMW NAVIGACINĖS SISTEMOS“.

Kalba eis tik apie BMW NAVI sistemas ir jokias kitas, šiek tiek bus užsiminta apie tokias, kurios buvo įmontuotos gamintojo jau po automobilio pagaminimo, t.y. POST-INSTALLED NAVI sistemos.

Temos struktūra bus tokia, kad neleisiu jai išplisti į 150 puslapių kaip tai buvo daroma anksčiau ir viskas bus keliama į pirmus postus, žinoma, už naudingą informaciją bus padėkota pranešimo apačioje, beverčiai pranešimai bus šalinami.

Tikslas – konkrečiai ir aiškiai išdėstyti visas žinias, tiek kiek pats sukaupiau, tiek kiek kiti pateiks. Pažiūrėsim kaip čia seksis. (Bent jau tos mano temos apie forumiečių GRAND MEETUS gerai pasitarnavo „pirmo posto idėja“).

PASTABA:
Šioje temoje draudžiama talpinti nuorodas į bet kokius puslapius ir nelegalius šaltinius, kuriuose platinama nelegali produkcija. Taip pat norėčiau priminti, kad aš neužsiimu diskų platinimu, tad visi tie, kurie bandys klausti manęs per PM dėl NAVI CD ar DVD, galiu pasakyti - veltui švaistot tiek savo, tiek mano brangų laiką.

Pasitarus su forumo administratoriais, buvo priimtas sprendimas šalinti visas nuorodas, kurios nusakys kelius į nelegalių šaltinių atsisiuntimą. Kilus eiliniui piktybiniu ginčui su forumo administratoriumi / moderatoriumi, kaip tai buvo daroma ne per seniausiai – vartotojai bus įspėjami, blokuojami ar net šalinami iš forumo.


Ši tema taip pat skirta tiems, kas nori atnaujinti NAVI „geležį“. Daugelis žmonių anksčiau rašė šioje temoje norėdami atnaujinti ir modernizuoti savo NAVI sistemas, taigi procesas yra labai gerai suprantamas E38 / E39 / E46 / E53 BMW automobiliuose. Kadangi per keletas metų BMW koncernas montavo skirtingą originalią įrangą ir NAVI sistemos aksesuarus, daugeliui kilo daug klausimų ką reikėtų pirkti ir keisti.

BMW NAVI SISTEMŲ TIPAI:

BMW koncernas gamino tris pagrindines NAVI sistemas mūsų automobiliams:
1. SA 608 navigacijos sistema su Borto kompiuteriu / SA 609 navigacijos sistema su TV imtuvo moduliu (TV funkcija). Gamintojas pateikė net 8 NAVI generacijas. Kad būtų aiškiau, atskleisiu visas kortas. Mums šios sistemos geriau žinomos kaip NAVI MKI, NAVI MKII, NAVI MKIII, NAVI MKIV, NAVI01, NAVI02, NAVI03 ir naujausia CCC sistema.

2. SA 606 MINI navigacijos sistema. Naudoja monochrominį ekranėlį ("NAVIGATION RADIO"). Buvo diegiama į E46, Z4 ir Z8 automobilius. SA 606 teko matyti gyvai. Tokią NAVI sistemą (kartu su NAVI MKII kompiuteriu) turi forumietis „BACHŪRS“. Ši sistema taip pat turi "ARROW DISPLAY" NAVI funkciją, o NAVI kompiuteris vadinosi NAVI MK IIIL. Deja, pastarojo varianto neteko matyti gyvai ir nežinau kaip atrodo jungtys. Kiek teko sužinoti per visagalį GOOGLE, tai šio tipo NAVI kompiuteris turi NAVI MKIII SZ jungtis, jei kas turite kokių duomenų, parašykite, įkelsim čia.

3. SA 602 (Optional Accessory Navigation Systems) arba dar kitaip vadinama POST-INSTALLED NAVI sistema. Buvo montuojama gamintojo įvairiuose BMW modeliuose, mažas ekranas su storu laidu ir bagažinėje įmontuotu NAVI bloku. Tokią NAVI sistemą turi vienas forumietis, vėliau įkelsiu nuotraukas. Šiai dienai toks UPGREIDAS atrodo iš serijos „MOST TRAGIC“.

Taigi, dabar pabandysiu apžvelgti visas NAVI sistemas plačiau. Pradedu savo kelionę po BMW navigacines sistemas kokios jos buvo, yra ir kokios dar bus.


StandartinėParašytas: 14 Sau 2011, 20:40 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2008.04.19
Pranešimai:
245
NAVI MKI

Pirmoji NAVI serija, kurią montavo BMW koncernas. Gamykloje sėkmingai pradėta montuoti į E38 nuo 1994 metų, nuo 1995 metų į E39 modelius.

Žinoma šis įvykis buvo tikras atradimas automobilių rinkoje. BMW bene pirmieji pradėjo montuoti ON – BOARD kompiuterius savo automobiliuose, be NAVI sistemos buvo diegiama ir TV funkcija. Štai kaip atrodo šis techninis stebuklas:

1. NAVI MKI kompiuteris:

Paveikslėlis

Galinė NAVI MKI dalis:

Paveikslėlis




NAVI MKI PRODUKTO NUMERIAI:
65 90 8 175 128
65 90 8 364 421
65 90 8 375 128


2. NAVI 4:3 monitorius:

Paveikslėlis



NAVI MKI kompiuteris yra labai išrankus, kaprizingas ir lėtas. Žinoma, daug ką pasako ir pats laikas. Praėjus šitiek metų, daugelis skundžiasi, kad neskaito navigacinius CD, neveikia, arba skaito su klaidom.

Tačiau jeigu pats blokas tvarkingas, skaito visus CD.
Asmeniškai turiu pripažinti, kad man neteko susidurti su gerai veikiančiu NAVI MKI bloku. Visi, kas lankėsi pas mane su tokia NAVI sistema, turėdavo vienokių ar kitokių bėdų.

Šio NAVI bloko GPS imtuvas yra išorėje, tad tai turi irgi šiokį tokį minusą, kadangi GPS imtuvas mėgsta prisigaudyti drėgmės ir dėl ko salone ant 4:3 NAVI monitoriaus pradeda rodyti „vėjus“.

NAVI MKI GPS antena:

Paveikslėlis

GPS antenos produkto kodas:
65 90 8 361 757


Nusiardyti iki jo, patikėkit manim, ardant E38 visus ten esančius mazgus, reikia gerai paplušėti, nes jis labai giliai ten įmontuotas.

E39 situacija šiek tiek kitokia, čia gamintojas paliko daugiau erdvės. Kaip sakant tokiam ale nedideliam „remontui“ pasitarnauja paprastas plaukų džiovintuvas, GPS daugiau grybo nebepjauna.

NAVI MKI nemėgsta ir subraižytų diskų, tad greitai apie save duoda žinoti. Taip pat sunkiai skaito rašytus CD. Jau geriau dėvėtas ORIGINALUS diskas jam, nei kokia gerai įrašyta kopija.

Jeigu ilgą laiką NAVI MKI blokas nebuvo naudojamas pagal paskirtį, ant lazerio galvutės gali nusėsti dulkių, dėl ko vėliau neįmanoma nuskaityti nei rašytų, nei ORIGINALIŲ diskų. Tenka viską ardyti ir valyti lazerio galvutę.

Nepatartinas „sausas“ valymas, nes tokiu atveju galima padaryti dar daugiau žalos nei buvo iki tol.

NAVI MKI neturėjo daug spalvų ant NAVI 4:3 ekrano. Kaip ir pats NAVI blokas buvo skaitomas „MONO“.

NAVI MKI skleidžia tokį specifinį garsą nuo savęs, pasilenkus girdisi stipriau. Nesijaudinkite, tai visiškai normalu.


TIEMS, KAS NORI KEISTIS Į AUKŠTESNES NAVI MK KOMPIUTERIŲ VERSIJAS:

Tarkim į NAVI MKIII ar NAVI MKIV – visiškai niekas netiks, reiks keisti viską:
1. NAVI MK kompiuterį (čia turbūt savaime suprantama);
2. Mažiuką 4:3 ekraną į 16:9 ekraną;
3. TV modulį (TV blokas);
4. Visus laidus ir sujungimus.

Pakankamai brangus malonumas, pigiau būtų kokį GARMIN įsigyti ir nesukti galvos, bet visgi, jeigu Jūs pasiryžote tikrai keistis senesnę sistemą į naujesnę – tai įmanoma, tik labai netaupu.
16:9 monitoriaus kaina – apie 600 LTL (dėvėtas)
NAVI MKIII kaina svyruoja nuo 300 iki 450 LTL (dėvėtas)
O NAVI MKIV kaina – apie 800 LTL (dėvėtas)
TV modulis (TV blokas) – jeigu analoginis – apie 400 LTL (dėvėtas), jeigu hibridinis (analogas + skaitmeninis) – kainos eBAY šokinėja net iki 1200 LTL.
TV modulį reikia keisti, nes senasis „nemokėtų“ rodyti WAIDINĮ 16:9 režimą.


PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA:

Vėliausia NAVI MKI programinės įrangos versija yra SW 1-1/80, kuri buvo išleista 2004 metų lapkričio mėnesį.
Ji buvo žymima SW v.24.1 versijoje.

Tolesnės programinės įrangos versijos jau nebenešė jokių atnaujinimų NAVI MKI kompiuteriui.
Tad jeigu Jūsų automobilyje rodo žemesnę nei ši aukščiau parašyta versija, galima naujinti NAVI bloką.


KAIP PATIKRINTI KOKIA PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA YRA JŪSŲ AUTOMOBILYJE:

Tai padaryti labai paprasta.
Reikia iš pagrindinio MENIU paspausti SET mygtuką ir ekranėlio viršuje bus parodyta programinės įrangos versija.


KAIP ATNAUJINTI NAVI MKI:

Nepatarčiau dėti naujausius SW diskus (pavyzdžiui SW32 versiją), nes gali iškilti programinių bėdų. Idealiausias variantas būtų iš kažkur gauti SW v.24.1 diską, ar bent jau kopiją su kuriuo ėjo paskutiniai patobulinimai NAVI MKI blokui. Deja tokio CD aš neturiu.

Dar labai svarbus dėmesys, jei naudosite ne originalų diską, reikia kad jis būtų įrašytas su MODE1/2048 formatu. Priešingu atveju rizikuojate visiškai sugadinti savo NAVI MK bloką.

Visgi, jei atnaujinimui naudosite kopiją, tuomet šiek tiek vėliau paaiškinsiu kaip tai reikia padaryti taisyklingai kitame pranešime: KAIP TAISYKLINGAI PARUOŠTI INSTALIACINĮ DISKĄ visų tipų NAVI MK KOMPIUTERIAMS.


KOKIUS NAVI ŽEMĖLAPIUS SKAITO NAVI MKI:

Priima TELEATLAS ir NAVTEQ (tik CD versijas).
Kadangi NAVI MKI buvo kuriamas VDO / DAYTON sistemos pagrindu, jam tinkami tik tokiai sistemai išleisti CD diskai.

Reikia atkreipti dar vieną dėmesį, kad NAVI MKI (kaip ir kiti BMW NAVI įrenginiai) nepalaiko C – IQ, tad svarbus dalykas, kad diskas būtų su NON C – IQ sistemos palaikymu.


TELEATLAS:
http://navigation.teleatlas.com/en/shop ... r7876.html

NAVTEQ:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES

Išsamiai apie BMW navigacinius diskus papasakosiu pranešime: NAVIGACINIAI CD ir DVD DISKAI BMW AUTOMOBILIAMS.


1997 metais NAVI MKI era baigėsi, šį kompiuterį keitė antros kartos NAVI MKII blokas.




NAVI MKI sistemos maketas:

Paveikslėlis


StandartinėParašytas: 14 Sau 2011, 23:01 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2008.04.19
Pranešimai:
245
NAVI MKII


Tai antrosios kartos NAVI MK kompiuteris. Pranašesnis nuo savo pirmtako jis buvo tuo, kad tapo žymiai greitesnis. Deja paveldėjo keletas ir ankstesnių neryškių trūkumų. Kaip ir NAVI MKI, taip ir NAVI MKII turėjo išorinį GPS imtuvą, tad analogiškos problemos kartojosi su drėgmės patekimu į jį, ypatingai tai pasireiškia vėlų rudenį. Bent jau neatsimenu, kad kam nors kildavo problemų vasarą. Daugiau reikėdavo derintis prie to, ką turi skaityti NAVI MKII.

Nuo 1999 metų NAVI MKII buvo montuojamas į E46 modelį. Tad nuo 1999 NAVI sistemas turi E38, E39 ir E46 modeliai.


NAVI MKII PRODUKTO NUMERIAI:

65 90 4 105 062
65 90 6 908 309
65.90 6 908 311
65 90 6 908 312
65 90 6 908 313
65 90 6 908 314
65 90 8 364 421
65 90 8 368 226
65 90 8 372 494
65 90 8 375 128
65 90 8 376 416
65 90 8 378 168
65 90 8 378 169
65 90 8 379 562
65 90 8 385 439
65 90 8 386 849
65 90 8 386 851


Deja neturiu duomenų dėl X5, kadangi juos pradėjo gaminti būtent nuo 1999 metų ir nežinau ar į juos dar montavo NAVI MKII ar jau su nauja sistema – su NAVI MKIII (Jei turit kokių žinių, parašykit, įdėsim čia).

Priekinės NAVI MKI ir MKII kompiuterių paneles yra identiškos, tačiau galinė dalis skiriasi.

Priekinė dalis:

Paveikslėlis

Galinė dalis:

Paveikslėlis


Kadangi navigacine sistema imta montuoti ir į E46, atsirado nedidelių 4:3 monitoriaus skirtumų, nes trečiukams jis buvo sukurtas šiek tiek kitoks, nei prieš tai sukurtas E38 ir E39 modeliams.
Beje, žinau, kad jų buvo dviejų rūšių: kasete iš dešinės ir kasete iš kairės.

Štai kaip jie atrodo:

Paveikslėlis


Paveikslėlis


Monitoriai E38 ir E39 liko beveik tokie patys, gal tik keletas detalių pasikeitė:

Paveikslėlis


Paveikslėlis


Paveikslėlis


Paveikslėlis


Kaip ir NAVI MKI, NAVI MKII nemėgsta ir subraižytų diskų, tad greitai apie save duoda žinoti. Taip pat sunkiai skaito rašytus CD. Jau geriau dėvėtas ORIGINALUS diskas jam, nei kokia gerai įrašyta kopija. Tam turiu tikrų faktų. Buvo atvažiavęs vienas forumietis, skundėsi, kad niekaip negali įrašyti disko su NAVI žemėlapiais. Įdėjau ORIGINALŲ CD ir viskas veikė kuo puikiausiai. Vėliau tas pats žmogus paprašė disko su Austrija. Tą kart originalaus disko neturėjau, teko gaminti kopiją. Deja, kopijos jo NAVI MKII nebeskaitė, nors viską stengiausi padaryti teisingai.

Jeigu ilgą laiką NAVI MKII blokas nebuvo naudojamas pagal paskirtį, ant lazerio galvutės gali nusėsti dulkių, dėl ko vėliau neįmanoma nuskaityti nei rašytų, nei ORIGINALIŲ diskų. Tenka viską ardyti ir valyti lazerio galvutę.

Taipogi nepatartinas „sausas“ valymas, nes tokiu atveju galima padaryti dar daugiau žalos nei buvo iki tol.

Kaip ir NAVI MKI, NAVI MKII skleidžia tokį specifinį garsą nuo savęs, pasilenkus girdisi stipriau. Nesijaudinkite, tai visiškai normalu.

TIEMS, KAS NORI KEISTIS Į AUKŠTESNES NAVI MK KOMPIUTERIŲ VERSIJAS:

Tarkim į NAVI MKIII ar NAVI MKIV – visiškai niekas netiks, reiks keisti viską:
1. NAVI MK kompiuterį į aukštesnės klasės NAVI MK kompiuterį;
2. Mažiuką 4:3 ekraną į 16:9 ekraną;
3. TV modulį (TV blokas);
4. Visus laidus ir sujungimus.


Pakankamai brangus malonumas, tačiau atsiranda kas keičia senas sistemas į naujas.
16:9 monitoriaus kaina – apie 600 LTL (dėvėtas)
NAVI MKIII kaina svyruoja nuo 300 iki 450 LTL (dėvėtas)
O NAVI MKIV kaina – apie 800 LTL (dėvėtas)
TV modulis (TV blokas) – jeigu analoginis – apie 400 LTL (dėvėtas), jeigu hibridinis (analogas + skaitmeninis) – kainos eBAY šokinėja net iki 1200 LTL. TV modulį reikia keisti, nes senas „nemokėtų“ rodyti WAIDINĮ 16:9 režimą.


PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA
Vėliausia NAVI MKII programinės įrangos versija yra SW 2-1/81, kuri buvo išleista 2003 metų vasario mėnesį.
Ji buvo žymima SW v.21 versijoje.

Tolesnės programinės įrangos versijos jau nebenešė jokių atnaujinimų NAVI MKII kompiuteriui.

Tad jeigu Jūsų automobilyje rodo žemesnę nei ši aukščiau parašyta versija, galima naujinti NAVI bloką.


KAIP PATIKRINTI KOKIA PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA YRA JŪSŲ AUTOMOBILYJE:

Tai padaryti labai paprasta.
Reikia iš pagrindinio MENIU paspausti SET mygtuką ir ekranėlio viršuje bus parodyta programinės įrangos versija.


KAIP ATNAUJINTI NAVI MKII:

Kaip ir į NAVI MKI, nepatarčiau dėti į NAVI MKII naujausius SW diskus (pavyzdžiui SW32 versiją), nes gali iškilti programinių bėdų. Idealiausias variantas būtų naudoti ankstesnių versijų SW diskus.

Dar labai svarbus dėmesys, jei naudosite ne originalų diską, reikia kad jis būtų įrašytas su MODE1/2048 formatu. Priešingu atveju savo NAVI bloką galite visiškai sugadinti.

Visgi, jei atnaujinimui naudosite kopiją, tuomet šiek tiek vėliau paaiškinsiu kaip tai reikia padaryti taisyklingai kitame pranešime: KAIP TAISYKLINGAI PARUOŠTI INSTALIACINĮ DISKĄ visų tipų NAVI MK KOMPIUTERIAMS.


KOKIUS NAVI ŽEMĖLAPIUS SKAITO NAVI MKII:

Priima TELEATLAS ir NAVTEQ (tik CD versijas).
Kadangi NAVI MKII buvo kuriamas VDO / DAYTON sistemos pagrindu, jam tinkami tik tokiai sistemai išleisti CD diskai.

Reikia atkreipti dar vieną dėmesį, kad NAVI MKII (kaip ir kiti BMW NAVI įrenginiai) nepalaiko C – IQ, tad svarbus dalykas, kad diskas būtų su NON C – IQ sistemos palaikymu.


TELEATLAS:
http://navigation.teleatlas.com/en/shop ... r7876.html

NAVTEQ:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES

Išsamiai apie BMW navigacinius diskus papasakosiu pranešime: NAVIGACINIAI CD ir DVD DISKAI BMW AUTOMOBILIAMS.


NAVI MKII sistemos maketas:

Paveikslėlis


2000 metais NAVI MKII era baigėsi, šį kompiuterį keitė trečios kartos NAVI MKIII blokas, kuris taip pat su savim atnešė kardinalių sistemos pakeitimų. Kokie jie, skaitykite sekančiame poste.


StandartinėParašytas: 20 Sau 2011, 00:21 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2008.04.19
Pranešimai:
245
NAVI MKIII


Su šia sistema per paskutinius 3 metus labai daug atidirbau. Be to, toks NAVI MK blokas ir mano mašinoje stovi, tai nebuvo kur dėtis, neišardžius jo ir nepažiūrėjus ką jis ten viduj turi. Vėliau įmesiu foto, gal kam bus įdomūs „viduriai“.

Pakankamai greitas už savo pirmtakus, skaito tik CD formato navigacinius diskus. Su NAVI MKIII išleidimu debiutavo ir NAVI 16:9 monitorius, kurio visi taip geidžia.
Montuojamas į E46, E38, E39, E53 (X5). Ir tai dar ne viskas. Šiai sistemai gamintojas pradėjo montuoti naujos kartos tiek garso (BM24) ir vaizdo modulius (kol kas vis dar analoginius).

NAVI MKIII PRODUKTO NUMERIAI:

65 90 4 106 227
65 90 6 903 621
65 90 6 905 923
65 90 6 908 529
65 90 6 908 530
65 90 6 908 531
65 90 6 908 532
65 90 6 908 619
65 90 6 908 620
65 90 6 908 759
65 90 6 915 035 (Balandis 2001)
65 90 6 915 036 (Gegužė 2003)
65 90 6 915 037
65 90 6 915 038
65.90 6 920 182
65 90 6 920 183
65 90 6 920 714
65 90 6 920 758 (Kovas 2002)
65 90 6 920 759
65 90 6 922 720
65 90 6 922 721
65 90 6 924 829
65 90 6 924 830
65 90 6 925 449

Štai kaip atrodo NAVI MKIII:

Priekinė pusė:

Paveikslėlis


Galinė pusė:

Paveikslėlis


NAVI MKIII neturi skleisti jokių pašalinių garsų, išskyrus disko skaitymo kai važinėja lazerio stalčiukas. Pagal tą garsą aš dažnai nustatydavau ar NAVI MKIII visiškai sveikas ir gerai veikia.

Iš pradžių NAVI MKIII neturėjo daug spalvų, tačiau bėgant laikui pasikeitė ir MENIU išdėstymas ir atvaizdavimas, o vėliausiuose programinės įrangos atnaujinimuose atsirado funkcija "SPLIT SCREEN", kuomet NAVI 16:9 ekranas gali būti nedalinamas per pus, o žemėlapius rodyti per visą ekraną.


TIEMS, KAS NORI KEISTIS Į AUKŠTESNES NAVI MK KOMPIUTERIŲ VERSIJAS:

Keisti galima į NAVI MKIV ir tai padaryti labai paprasta.
Reikia tik pakeisti patį kompiuterį, kuris yra bagažinėje. Visos kitos dalys ir sujungimai pilnai tinka, nieko pirkt papildomai nereikia.

Norėčiau atkreipti dėmesį į dar vieną faktą, kad toks keitimas nelabai pavyks kai kuriuose E46 modeliuose. Prieš gerus metus teko matyti trečiuką su NAVI MKIII bagažinėje ir su NAVI 4:3 monitoriumi.
Keista komplektacija įstrigo man į akis, bet taip buvo kurį laiką pereinamuoju laikotarpiu, kai BMW AG jau buvo paleidę į masinę gamybą NAVI MKIII, o monitoriai NAVI 16:9 atsirado truputį vėliau.

Taip pat reikia paminėti ir brolius lietuvius, kurie automobilių turguose pardavinėja BMW automobilius.
Teko matyti daug mašinų su pagal metus neatitinkančia NAVI komplektaciją.
Tarkim turi stovėti NAVI MKIV blokas bagažinėje, o įdėtas NAVI MKIII ir pan.
Tad konkrečiai, išsamiai kokie NAVI įrenginiai turi stovėti Jūsų automobilyje, išdėstysiu
pranešime: KAIP TAISYKLINGAI PARUOŠTI INSTALIACINĮ DISKĄ VISŲ TIPŲ NAVI MK KOMPIUTERIAMS.


PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA:

Vėliausia NAVI MKIII programinės įrangos versija yra SW 3-1/63, kuri buvo išleista 2008 metų birželio mėnesį.
Ji buvo žymima SW v.32 versijoje.
Tad jeigu Jūsų automobilyje rodo žemesnę nei ši aukščiau parašyta versija, galima naujinti NAVI bloką.


KAIP PATIKRINTI KOKIA PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA YRA JŪSŲ AUTOMOBILYJE:

Tai padaryti labai paprasta.
Reikia iš pagrindinio MENIU paspausti SET mygtuką ir ekranėlio viršuje bus parodyta programinės įrangos versija.


KAIP ATNAUJINTI NAVI MKIII:

Įdedat raktą į degimo spynelę į 1 poziciją (TERMINAL R);
Įdedat instaliacinį diską MODE2/FORM1/2352 formatu į NAVI MK III įrenginį, kuris yra bagažinėje;

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Laukiate;

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Instaliacijos metu draudžiama bet ką maigyti salone, bet kokius mygtukus, užvedinėti variklį, klausytis radijo, muzikos, nejunginėkit visiškai nieko.
Įsitikinkite, kad Jūsų akumuliatorius yra pakrautas ir veikiantis.
Instaliacija trunka ne ilgiau 6 min.

Svarbu žinoti, kad NAVI MKIII priešingai nei kiti BMW NAVI MK kompiuteriai naudoja kitokį CD formatą MODE2/FORM1/2352. Todėl labai svarbu parinkti tinkamą diską. Priešingu atveju rizikuojate visiškai sugadinti savo NAVI MK bloką.

Vieni "ABELIAI" prideda forume visokias nuorodas į NAVI MK atnaujinimų puslapius nepaaiškindami kaip tai reikia tiksliai atlikti, paprasti ir nepatyrę forumiečiai atsisiunčia prisirašo ir užlenkia savo NAVI MKIII blokus. Vėliau ne vieno forumiečio teko išklausyti pasakojimų, kad va tas lietuviškas smalsumas - viską padaryti pačiam, turbūt sužlugdė visus planus, jau nekalbant apie tai, padėties kaltininkai SLYPI KAŽKUR ANAPUS.

Tai kas gi atsitinka?
Įdėjus netinkamą diską su MODE1/2048, NAVI MKIII kurį laiką jį paskaito, kiek vėliau jis užgesta ir tas juodumas lieka visą laiką. Praėjus 15 ar 20 min. žmonės puolę į paniką bando spausti NAVI MKIII kompiuterio EJECT mygtuką, kad ištraukti instaliacinį diską. Tačiau spaudyk nespaudęs, diskas lieka viduje. NAVI MK bloko atjungimas ir vėl prijungimas šiuo atveju nepadės. Be to kas baisiausia, kad kompiuterio vienintelė lemputė gali jau ir nebedegti, ką rodo, kad pagrindiniai mikroprocesoriai (ROM) gali būti mirę. Juos žinoma galima persiųti, tik tokia procedūra kainuoja, pigiau pasieškoti naujo NAVI MKIII bloko.

Ką daryti?
Melstis ir tikėtis, kad NAVI MKIII blokas dar galutinai nepažeistas.

O toliau?
Toliau reikia nuiminėti NAVI MKIII kompiuterį iš mašinos ir ardyti. Nuėmus viršutinį dangtelį matysis disko paleidimo mechanizmas ir šiek tiek pats diskas. Tuomet prasideda prievartinis disko lupimas iš stalčiaus.

Procedūrą atlikti reikia labai atsargiai, nes kitaip galima pažeisti, sulenkti, sulaužyti viduje esančius disko paleidimo mechanizmus, ko pasekoje po tokio remonto gali arba nepriiminėti, arba negražinti disko.
Išimtas diskas bus visas subraižytas, tai normalu. Galima diską viduje skaldyti, bet nepatarčiau taip daryti, nes galima pažeisti lazerį. Tuomet remontas dar brangesnis būtų.

Toliau reikia imti diską, kuris yra pritaikytas tik NAVI MKIII kompiuterio naujinimui ir mechaniškai (rankomis) įstumti į stalčių. Viską surinkti ir sujungti su mašinoje esančiais laidais. Būtent tuo metu, jei NAVI MKIII blokas užkuria diską ir pradeda instaliaciją, reikia šokinėt iš laimės, nes įrenginys persirašys ir dirbs kaip naujas. Po sėkmingos instaliacijos NAVI MKIII instaliacinį diską išspjaus pats.

Jei atnaujinimui naudosite kopiją, tuomet šiek tiek vėliau paaiškinsiu kaip tai reikia padaryti taisyklingai kitame pranešime: KAIP TAISYKLINGAI PARUOŠTI INSTALIACINĮ DISKĄ visų tipų NAVI MK KOMPIUTERIAMS.

NAVI MKIII turi dar vieną įdomų programinės įrangos naujinimo ypatumą. Jeigu NAVI MKIII buvo naujinamas nuo SW v.17 versijos į aukštesnę, tuomet Jums dar reikės papildomo disko, kad atrakinti NAVI 16:9 monitorių. Tiksliau tariant po sėkmingo NAVI MKIII atnaujinimo, sistema parašys įdėti NAV KEY CD. Toks diskas eina tik į NAVI MKIII, kitoms BMW navigacinėms sistemoms jis nereikalingas.
Paveikslėlis


KOKIUS NAVI ŽEMĖLAPIUS SKAITO NAVI MKIII:

Priima TELEATLAS ir NAVTEQ (tik CD versijas).
Kadangi NAVI MKIII buvo kuriamas VDO / DAYTON sistemos pagrindu, jam tinkami tik tokiai sistemai išleisti CD diskai.

Reikia atkreipti dar vieną dėmesį, kad NAVI MKIII (kaip ir kiti BMW NAVI įrenginiai) nepalaiko C – IQ, tad svarbus dalykas, kad diskas būtų su NON C – IQ sistemos palaikymu.


TELEATLAS:
http://navigation.teleatlas.com/en/shop ... r7876.html

NAVTEQ:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES

Išsamiai apie BMW navigacinius diskus papasakosiu pranešime: NAVIGACINIAI CD ir DVD DISKAI BMW AUTOMOBILIAMS.


NAVI MKIII sistemos maketas:

Paveikslėlis


2002 metais NAVI MKIII era baigėsi, jį keitė NAVI MKIV kompiuteris su DVD funkcija.


StandartinėParašytas: 27 Sau 2011, 00:10 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2008.04.19
Pranešimai:
245
NAVI MKIV


Tai paskutinės kartos MK kompiuteris. Sukurtas 2002 metais. Masinis montavimas neaišku kodėl, bet buvo pradėtas 2003 metų pradžioje. Tad nenuostabu, kad 2002 metų E39 galėjo būti vis dar su NAVI MKIII.
Kažkada galvojau, kad 2002 metų mašinos jau buvo visos montuojamos su NAVI MKIV. Deja, klydau.

Taigi, šį NAVI kompiuterį dar "pamatė" E39, E46, E53 (X5) automobiliai.
2003 metais E39 keitęs E60 kardinaliai pakeitė ir visą NAVI sistemą.
E38 turbūt dėl visiems suprantamų priežasčių iš gamyklos negalėjo fiziškai išriedėti su NAVI MKIV. Tačiau tai dar nieko nereiškė, kadangi keitimas iš NAVI MKIII į NAVI MKIV labai paprastas - tereikia tik patį kompiuterį išimti ir įdėti su DVD funkciją turintį NAVI kompiuterį.

Štai kaip atrodo NAVI MKIV:

Paveikslėlis



NAVI MKIV galinė pusė:

Paveikslėlis



NAVI MKIV PRODUKTO NUMERIAI:

65 90-9 154 052
65 90-9 133 177 (Birželis 2007)
65 90-6 942 908-03 (Liepa 2004) 6942908
65 90-6 920 182 (2002 Spalis – 2003 Birželis)
65 90-6 920 713
65 90-6 920 714
65 90-6 942 166
65 90-6 942 908 (Liepa 2004)
65 90-6 942 910
65 90-6 942 911
65 90-6 948 983
65 90-6 951 629 (Rugsėjis 2004)
65 90-6 957 604
65 90-6 969 263
65 90-6 971 353 (Balandis 2005)
65 90-6 971 809
65 90-6 972 752
65 90-6 983 311
65 90-6 983 312


NAVI MKIV savybės ir privalumai:

1.Greitis.
Ženkliai greitesnis už savo jaunesnius brolius NAVI MKI, NAVI MKII, NAVI MKIII. Adresų įvedimas, žemėlapio atvaizdavimas žaibiškas, ko nepasakyčiau apie tarkim NAVI MKII.

Kuomet sistema veikia puikiai, o NAVI MKIV nepažeistas, mastelio nurodymai nuo 100 metrų iki 1000 km tetrunka vos 3 sek. Po tokio laiko tarpo, jeigu yra įdėtas NAVI žemėlapis su visa Europa (DVD diskas) ir viskas nusipiešia – Jūsų sistema puikiai atlieka visas komandas.

Taigi, kalbant apie navigaciją, daugiau jokio stabdymo paieškoje.

2. Geresnė grafika.
NAVI MKIV kompiuteris turi ne tik geresnę grafiką, bet taip pat ir vartotojo sąsaja yra daug geresnė. Atsirado DAY / NIGHT funkcija, kuomet įjungus žibintus NAVI 16:9 monitorius atvaizduoja MENIU tamsiau, o su išjungtais žibintais – šviesiau. Žinoma turiu pripažinti, kad mūsų šalyje šis patobulinimas nelabai vykęs, kadangi mes važinėjam visą parą su įjungtais žibintais, pagal seimūnus, dėl mūsų pačių saugumo. Aš asmeniškai dėl įjungtų žibintų tikrai nieko prieš neturiu. Gal net skaitau vieną iš protingiausių patobulinimų keliuose nuo mūsų korumpuotos valdžios.

Atsirado funkcija SPLIT SCREEN. Kaip ir NAVI MKIII, po paskutinių programinės įrangos atnaujinimo, NAVI 16:9 galima dalinti pusiau. Tokiu atveju vienoje langelio pusėje mes galim turėti žemėlapį, o kitoje pusėje koordinates bei gatvių pavadinimus. Norint, galima turėti žemėlapį per visą ekraną. Šią funkciją vartotojas gali pasirinkti per MENIU nustatymuose (SET).

3. Vienas diskas, visa Europa kaip ant delno.
NAVI MKIV naudoja DVD ROM technologiją. Nuo to momento jis priima ir DVD diskus.
DVD diskus gamina NAVTEQ, TELEATLAS šiam NAVI kompiuteriui ir toliau pateikia visą Europą CD versijose (10 CD, Lietuva nupaišyta 3 CD).

Iš pat pradžių užteko DVD – 5 disko talpos. Vėliau NAVTEQ vis tobulino ir tobulino savo žemėlapius ir galiausiai turėjo produkuoti į DVD – 9 (DUAL LAYER) dvisluoksnius DVD diskus. Tačiau su tokiu svoriu reikėjo tobulinti ir patį NAVI MKIV bloką, nes anas dar nemokėjo skaityti didelės talpos diskų. Nuo programinės įrangos SW v.28 versijos NAVI MKIV jau mato ir gali skaityti ir dvisluoksnius diskus.

Reikia pripažinti, kad dvisluoksnius NAVI žemėlapius NAVI MKIV skaito lėčiau. Pats gyvenimas parodė, kad kažką reikia su tuo daryti.
Pasitelkus keletas programėlių, galima iškirpti nereikalingas kalbas, paliekant tik anglų ir visa NAVI info kuo puikiausiai telpa į DVD – 5 diską. Taip palengvėja ir NAVI MKIV darbas.

Nors TELEATLAS žemėlapiai ženkliai tikslesni tiek paieška, tiek nupaišytais keliais, DVD versijos šiam NAVI kompiuteriui nepateikė.

4. 3D PERSPECTIVE režimas.
Atnaujinus NAVI MKIV kompiuterį su SW v.27 programines įrangos versija, atsiranda PERSPECTIVE režimas. Ši funkcija leidžia paversti žemėlapį.


TIEMS, KAS NORI KEISTIS Į AUKŠTESNES NAVI MK KOMPIUTERIŲ VERSIJAS:

Kad nebeliko į ką keisti. Oficialiai NAVI MKIV užbaigė MK seriją. Vėlesniuose modeliuose buvo montuojama jau visai kitokia NAVI sistema. Tad keitimas būtų tik į žemesnės klasės kompiuterius (NAVI MKIII), arba jei Jūsų automobilis nebuvo aprūpintas gamykloje NAVI sistema, galima rinktis alternatyvą neoriginalią sistemą, tarkim tokią:

Paveikslėlis

Išsamus produkto aprašymas anglų kalba:
http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... m-247.html

DVD, HD, IPOD, DVB - T, SD kortelių palaikymas, navigacija, radijas, MP3, 3G internetas, BLUETOOTH, liečiamas ekranas, užsienyje veiktų TMC (informacija apie kamščius keliuose) funkcija, USB lizdas ir kitos malonios funkcijos.


Arba dar štai toks įrenginys:

Paveikslėlis

http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... m-237.html


Panašius įrenginius mūsų BMW automobiliams galima nusipirkti ir Lietuvoje.


Taip pat reikia paminėti ir brolius lietuvius, kurie automobilių turguose pardavinėja BMW automobilius.
Teko matyti daug mašinų su pagal metus neatitinkančia NAVI komplektaciją.
Tarkim turi stovėti NAVI MKIV blokas bagažinėje, o įdėtas NAVI MKIII.

Atsiranda ir tokių variantų, kad išima gerai veikiantį įrenginį, o pirkėjui įkiša sugadintą NAVI MKIV įrenginį. Eilinis žmogus, nieko nesuprantantis apie tas BMW NAVI sistemas gali labai stipriai apsigauti, ko pasekoje gailėtis, nes visgi mes visi norime, kad mūsų automobiliuose viskas veiktų sklandžiai.
Žinoma turint pakankamai pinigų, galima pasikeisti sugedusį įrenginį kitu, tačiau taip būna ne taip jau ir dažnai.


PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA:

Vėliausia NAVI MKIV programinės įrangos versija yra SW 4-1/00, kuri buvo išleista 2008 metų birželio mėnesį.
Ji buvo žymima SW v.32 versijoje.
Tad jeigu Jūsų automobilyje rodo žemesnę nei ši aukščiau parašyta versija, galima naujinti NAVI bloką.

Internete pasirodė keletas variantų, kurie vienaip ar kitaip tobulino programinės įrangos versiją. Tarkim štai šiame puslapyje: http://www.bmwnavi.co.uk/

siūlo už 32 svarų sterlingų atnaujinti savo NAVI bloką iki tariamai SW v.32.2 versijos, kuriame yra įdiegti POI taškai konkrečiame regione.

Ir tokių panašių naujinimų teko matyti kelis. Tačiau visų žiniai oficiali versija yra SW v.32.

Taip pat dar vienas pastebėjimas dėl kalbų keitimo NAVI blokui. Galima padaryti ir lietuvišką MENIU.
Aš ilgą laiką važinėjau su vokiečių, kadangi man ši kalba yra tikrai ne svetima. Visgi, vokišką automobilį vairuoju.

Tačiau forumietis JAROSLAV pakeitė man į anglų kalbą. Na ir aš nesipriešinau. Pačiam įdomu buvo labai. Prieš tai, žinoma, vien tik SW kompaktu nepakako padaryti, kad NAVI 16:9 MENIU atsirastu kalbų punktas EN.
Mano mašinoje gamykliškai buvo DE ir I kalbos.


Paveikslėlis


Norint padaryti MENIU atvaizdavimą EN, LT, RU ir kitokiom kalbom, reikia prisijungti kompiuterio pagalba prie mašinos ir nurodyti jai, kad norima keisti kalbas. Tik po tokios procedūros įdėjus NAVI SW v.32 diską ir atlikus programinės įrangos diegimą, SET laukelyje atsirado užrašas EN (anglų).

KAIP PATIKRINTI KOKIA PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA YRA JŪSŲ AUTOMOBILYJE:

Tai padaryti labai paprasta.
Reikia iš pagrindinio MENIU paspausti SET mygtuką ir ekranėlio viršuje bus parodyta programinės įrangos versija.


KAIP ATNAUJINTI NAVI MKII:

NAVI MKIV naujinasi su MODE1/2048 formato disku. Susipainiojus, galima visiškai sugadinti įrenginį. NAVI MKIV be savo pliusų turi ir minusų. Vienas iš jų - programinės įrangos naujinimo metu gali netikėtai "nusprogti" lazerio galvutė. Įstačius netinkamą diską, problemų dar daugiau. Jums nepavyks taip lengvai išlupti disko iš kompiuterio, kaip tai galima padaryti su NAVI MKIII, aukščiau postu aprašyta instrukcija.

NAVI MKIV disko paleidimo mechanizmas yra žymiai sudėtingesnis, daug visokių mažų, trapių ir lengvai sulaužomų detalių. Per prievartą lupant diskelį, yra 95 proc. tikimybė, kad daugiau toks mechanizmas neveiks ir jums reikės donoro. Tad čia disko paleidimo mechanizmą reikia išrinkti į dvi dalis ir atsargiai išimti diską. Sudėjimo atgal - darbelis irgi ne iš lengvųjų, bet žmogus žinantis šį darbą, turėtų be vargo sudėti tinkamai, kad vėliau viskas funkcionuotų.

Visgi, jei atnaujinimui naudosite kopiją, tuomet šiek tiek vėliau paaiškinsiu kaip tai reikia padaryti taisyklingai kitame pranešime: KAIP TAISYKLINGAI PARUOŠTI INSTALIACINĮ DISKĄ visų tipų NAVI MK KOMPIUTERIAMS.


KOKIUS NAVI ŽEMĖLAPIUS SKAITO NAVI MKIV:

Priima:
TELEATLAS (tik CD versijos - visa Europa 10 CD);
NAVTEQ (CD versijos - visa Europa 10 CD);
NAVTEQ (DVD HIGH versija).


NAVI MKIV buvo kuriamas VDO / DAYTON sistemos pagrindu, jam tinkami tik tokiai sistemai išleisti CD diskai.

Reikia atkreipti dar vieną dėmesį, kad NAVI MKIV (kaip ir kiti BMW NAVI įrenginiai) nepalaiko C – IQ, tad svarbus dalykas, kad diskas būtų su NON C – IQ sistemos palaikymu.


TELEATLAS:
http://navigation.teleatlas.com/en/shop ... r7876.html

NAVTEQ:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES

Išsamiai apie BMW navigacinius diskus papasakosiu pranešime: NAVIGACINIAI CD ir DVD DISKAI BMW AUTOMOBILIAMS.



NAVI MKIV sistemos konfigūracija yra identiška kaip ir NAVI MKIII, tad šiame poste NAVI MKIV sistemos maketo aš neįkelsiu.


StandartinėParašytas: 10 Bal 2011, 11:19 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2008.04.19
Pranešimai:
245
IŠSKIRTINĖ NAVI SERIJA IŠSKIRTINIAMS BMW AUTOMOBILIAMS: NAVI01, NAVI02, NAVI03


2001 m. BMW AG pristatė mums naujos kartos 7 klasės automobilius E65 / E66. Su jų išleidimu į kelius, buvo pristatyta ir nauja NAVI sistema, esanti išskirtinai tik šios klasės automobiliuose.


NAVI01

Pirmasis šioje klasėje NAVI įrenginys. Skaito tik CD standarto diskus. Paprastai galima sakyti, kad funkcionalumu šis NAVI kompiuteris prilygsta senesnės kartos NAVI įrenginiams NAVI MKIII ar net NAVI MKII, kurie buvo montuojami į E38, E39 ar E53.


Priekinė NAVI01 pusė:

Paveikslėlis


NAVI01:

Paveikslėlis


Galinė NAVI01 pusė:

Paveikslėlis


NAVI01 neturėjo PERSPECTIVE MODE, nepalaiko pašto indeksų. Pats kompiuteris įmontuotas bagažinėje, o valdymas salone per iDRIVE.
NAVI01 – skaito CD žemėlapius nuo TELEATLAS ir NAVTEQ.
2003 metų kovą, NAVI01 era baigėsi, jį pakeitė DVD versiją turintis NAVI02 kompiuteris.


NAVI02

Pradėtas montuoti į E65 / E66 nuo 2003 metų kovo. Savo funkcionalumu beveik prilygsta NAVI MKIV kompiuteriui. Šis įrenginys jau turėjo PERSPECTIVE MODE, tačiau tas „perspektyvas“ toli gražu ne toks, koks buvo pateiktas jo jaunesniam broliui NAVI MKIV. Įjungus šį režimą Jūs nepamatysite jokių debesėlių virš maršruto, kaip tai yra rodoma ant NAVI MKIV.


Priekinė NAVI02 pusė:

Paveikslėlis


NAVI02:

Paveikslėlis


Galinė NAVI02 pusė:

Paveikslėlis


NAVI02 vis dar neturėjo pilnos telefono integracijos, tad funkcijos čia skurdokos. Pavyzdžiui, vis dar neintegruota kelionės tikslo detali informacija, mažiau informacijos apie gatvių pavadinimus, trūksta maršruto pasirinkimų, tokių kokių jau buvo integruota į NAVI MKIV kompiuterį.

Lyginant su NAVI01, rodoma ant ekrano spalvų gama pagražėjo. Šis kompiuteris taip pat montuojamas bagažinėje, o visas valdymas vyksta salone per iDRIVE.

NAVI02 skaito CD žemėlapius nuo TELEATLAS, CD ir DVD žemėlapius nuo NAVTEQ.



Tikrai tuo metu buvo labai keistas BMW AG požiūris į navigacines sistemas. Dažnai kildavo klausimas, kodėl jie tiesiog negalėjo į E65 / E66 modelius įdėti NAVI MKIII, o vėliau NAVI MKIV kompiuterio, nes pirmi du naujų septintukų įrenginiai ženkliai „atsilikinėjo“ nuo jau pasiektų BMW technologijų. Tačiau visus nepatogumus gali kompensuoti NAVI03 navigacinis blokas, pilnai tinkantis „upgreidui“ nuo NAVI01 arba NAVI02 nekeičiant papildomų mazgų. Tereikia tik pakeisti patį kompiuterį.



NAVI 03
Tai paskutinis NAVI blokas E65 / E66 modeliui. Iš išorės jis niekuo nesiskiria nuo NAVI02, todėl nėra lengva atskirti juos. Geriausias būdas atskirti, siekiant nustatyti ar tai tikrai yra NAVI03, reikia pasižiūrėti į detalės kodą, pagaminimo datą ir SW versijos numerį.

Priekinė NAVI03 pusė:
Paveikslėlis


Galinė NAVI03 pusė:
Paveikslėlis


NAVI03 pasirodė 2005 metų kovą, tad vėlesniu laikotarpiu pagaminti įrenginiai tikrai bus paskutinės kartos limuzino klasės E65 / E66 automobiliams NAVI kompiuteris.


Produkto kodas:

65 90 6 966 511
65 90 6 983 133
65 90 6 981 967
65 90 9 124 463
65 90 9 122 860

NAVI03 programinės įrangos versija turėtų prasidėti skaičiumi „9“, formatas SW 9.xx Pavyzdžiui, ant įrenginio lipduko gali būti parašyta tokia SW versija SW 9.4.0A.

NAVI02 skaito CD žemėlapius nuo TELEATLAS, CD ir DVD žemėlapius nuo NAVTEQ.

NAVI03 buvo buvo montuojamas iki 2008 metų. Vėliau BMW AG visiškai perėjo prie CCC (Car Communication Computer) kompiuterių.










Laukite tęsinio, jau greit.


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Ši tema užrakinta, jūs negalite redaguoti pranešimų arba atsakinėti į juos.  [ 6 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery