NAVI MKIVTai paskutinės kartos MK kompiuteris. Sukurtas 2002 metais. Masinis montavimas neaišku kodėl, bet buvo pradėtas 2003 metų pradžioje. Tad nenuostabu, kad 2002 metų E39 galėjo būti vis dar su
NAVI MKIII.
Kažkada galvojau, kad 2002 metų mašinos jau buvo visos montuojamos su
NAVI MKIV. Deja, klydau.
Taigi, šį NAVI kompiuterį dar "pamatė" E39, E46, E53 (X5) automobiliai.
2003 metais E39 keitęs E60 kardinaliai pakeitė ir visą NAVI sistemą.
E38 turbūt dėl visiems suprantamų priežasčių iš gamyklos negalėjo fiziškai išriedėti su
NAVI MKIV. Tačiau tai dar nieko nereiškė, kadangi keitimas iš
NAVI MKIII į
NAVI MKIV labai paprastas - tereikia tik patį kompiuterį išimti ir įdėti su DVD funkciją turintį NAVI kompiuterį.
Štai kaip atrodo
NAVI MKIV:
NAVI MKIV galinė pusė:NAVI MKIV PRODUKTO NUMERIAI:65 90-9 154 052
65 90-9 133 177 (Birželis 2007)
65 90-6 942 908-03 (Liepa 2004) 6942908
65 90-6 920 182 (2002 Spalis – 2003 Birželis)
65 90-6 920 713
65 90-6 920 714
65 90-6 942 166
65 90-6 942 908 (Liepa 2004)
65 90-6 942 910
65 90-6 942 911
65 90-6 948 983
65 90-6 951 629 (Rugsėjis 2004)
65 90-6 957 604
65 90-6 969 263
65 90-6 971 353 (Balandis 2005)
65 90-6 971 809
65 90-6 972 752
65 90-6 983 311
65 90-6 983 312
NAVI MKIV savybės ir privalumai:1.Greitis.Ženkliai greitesnis už savo jaunesnius brolius
NAVI MKI,
NAVI MKII,
NAVI MKIII. Adresų įvedimas, žemėlapio atvaizdavimas žaibiškas, ko nepasakyčiau apie tarkim
NAVI MKII.
Kuomet sistema veikia puikiai, o
NAVI MKIV nepažeistas, mastelio nurodymai nuo 100 metrų iki 1000 km tetrunka vos 3 sek. Po tokio laiko tarpo, jeigu yra įdėtas NAVI žemėlapis su visa Europa (DVD diskas) ir viskas nusipiešia – Jūsų sistema puikiai atlieka visas komandas.
Taigi, kalbant apie
navigaciją, daugiau jokio stabdymo paieškoje.
2. Geresnė grafika.NAVI MKIV kompiuteris turi ne tik geresnę grafiką, bet taip pat ir vartotojo sąsaja yra daug geresnė. Atsirado
DAY / NIGHT funkcija, kuomet įjungus žibintus
NAVI 16:9 monitorius atvaizduoja
MENIU tamsiau, o su išjungtais žibintais – šviesiau. Žinoma turiu pripažinti, kad mūsų šalyje šis patobulinimas nelabai vykęs, kadangi mes važinėjam visą parą su įjungtais žibintais, pagal seimūnus, dėl mūsų pačių saugumo. Aš asmeniškai dėl įjungtų žibintų tikrai nieko prieš neturiu. Gal net skaitau vieną iš protingiausių patobulinimų keliuose nuo mūsų korumpuotos valdžios.
Atsirado funkcija
SPLIT SCREEN. Kaip ir
NAVI MKIII, po paskutinių programinės įrangos atnaujinimo,
NAVI 16:9 galima dalinti pusiau. Tokiu atveju vienoje langelio pusėje mes galim turėti žemėlapį, o kitoje pusėje koordinates bei gatvių pavadinimus. Norint, galima turėti žemėlapį per visą ekraną. Šią funkciją vartotojas gali pasirinkti per
MENIU nustatymuose (SET).
3. Vienas diskas, visa Europa kaip ant delno.NAVI MKIV naudoja
DVD ROM technologiją. Nuo to momento jis priima ir DVD diskus.
DVD diskus gamina
NAVTEQ,
TELEATLAS šiam
NAVI kompiuteriui ir toliau pateikia visą Europą CD versijose (10 CD, Lietuva nupaišyta 3 CD).
Iš pat pradžių užteko DVD – 5 disko talpos. Vėliau
NAVTEQ vis tobulino ir tobulino savo žemėlapius ir galiausiai turėjo produkuoti į DVD – 9 (DUAL LAYER) dvisluoksnius DVD diskus. Tačiau su tokiu svoriu reikėjo tobulinti ir patį
NAVI MKIV bloką, nes anas dar nemokėjo skaityti didelės talpos diskų. Nuo programinės įrangos SW v.28 versijos
NAVI MKIV jau mato ir gali skaityti ir dvisluoksnius diskus.
Reikia pripažinti, kad dvisluoksnius NAVI žemėlapius
NAVI MKIV skaito lėčiau. Pats gyvenimas parodė, kad kažką reikia su tuo daryti.
Pasitelkus keletas programėlių, galima iškirpti nereikalingas kalbas, paliekant tik anglų ir visa NAVI info kuo puikiausiai telpa į DVD – 5 diską. Taip palengvėja ir
NAVI MKIV darbas.
Nors
TELEATLAS žemėlapiai ženkliai tikslesni tiek paieška, tiek nupaišytais keliais, DVD versijos šiam NAVI kompiuteriui nepateikė.
4. 3D PERSPECTIVE režimas.Atnaujinus
NAVI MKIV kompiuterį su SW v.27 programines įrangos versija, atsiranda
PERSPECTIVE režimas. Ši funkcija leidžia paversti žemėlapį.
TIEMS, KAS NORI KEISTIS Į AUKŠTESNES NAVI MK KOMPIUTERIŲ VERSIJAS:Kad nebeliko į ką keisti. Oficialiai
NAVI MKIV užbaigė MK seriją. Vėlesniuose modeliuose buvo montuojama jau visai kitokia NAVI sistema. Tad keitimas būtų tik į žemesnės klasės kompiuterius (NAVI MKIII), arba jei Jūsų automobilis nebuvo aprūpintas gamykloje NAVI sistema, galima rinktis alternatyvą neoriginalią sistemą, tarkim tokią:
Išsamus produkto aprašymas anglų kalba:
http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... m-247.htmlDVD, HD, IPOD, DVB - T, SD kortelių palaikymas,
navigacija, radijas, MP3, 3G internetas, BLUETOOTH, liečiamas ekranas, užsienyje veiktų TMC (informacija apie kamščius keliuose) funkcija, USB lizdas ir kitos malonios funkcijos.
Arba dar štai toks įrenginys:
http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... m-237.htmlPanašius įrenginius mūsų BMW automobiliams galima nusipirkti ir Lietuvoje.
Taip pat reikia paminėti ir brolius lietuvius, kurie automobilių turguose pardavinėja BMW automobilius.
Teko matyti daug mašinų su pagal metus neatitinkančia NAVI komplektaciją.
Tarkim turi stovėti
NAVI MKIV blokas bagažinėje, o įdėtas
NAVI MKIII.
Atsiranda ir tokių variantų, kad išima gerai veikiantį įrenginį, o pirkėjui įkiša sugadintą
NAVI MKIV įrenginį. Eilinis žmogus, nieko nesuprantantis apie tas
BMW NAVI sistemas gali labai stipriai apsigauti, ko pasekoje gailėtis, nes visgi mes visi norime, kad mūsų automobiliuose viskas veiktų sklandžiai.
Žinoma turint pakankamai pinigų, galima pasikeisti sugedusį įrenginį kitu, tačiau taip būna ne taip jau ir dažnai.
PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA:Vėliausia
NAVI MKIV programinės įrangos versija yra
SW 4-1/00, kuri buvo išleista 2008 metų birželio mėnesį.
Ji buvo žymima
SW v.32 versijoje.
Tad jeigu Jūsų automobilyje rodo žemesnę nei ši aukščiau parašyta versija, galima naujinti NAVI bloką.
Internete pasirodė keletas variantų, kurie vienaip ar kitaip tobulino programinės įrangos versiją. Tarkim štai šiame puslapyje:
http://www.bmwnavi.co.uk/siūlo už 32 svarų sterlingų atnaujinti savo NAVI bloką iki tariamai SW v.32.2 versijos, kuriame yra įdiegti POI taškai konkrečiame regione.
Ir tokių panašių naujinimų teko matyti kelis. Tačiau visų žiniai oficiali versija yra
SW v.32.
Taip pat dar vienas pastebėjimas dėl kalbų keitimo NAVI blokui. Galima padaryti ir lietuvišką MENIU.
Aš ilgą laiką važinėjau su vokiečių, kadangi man ši kalba yra tikrai ne svetima. Visgi, vokišką automobilį vairuoju.
Tačiau forumietis JAROSLAV pakeitė man į anglų kalbą. Na ir aš nesipriešinau. Pačiam įdomu buvo labai. Prieš tai, žinoma, vien tik SW kompaktu nepakako padaryti, kad
NAVI 16:9 MENIU atsirastu kalbų punktas EN.
Mano mašinoje gamykliškai buvo DE ir I kalbos.
Norint padaryti MENIU atvaizdavimą EN, LT, RU ir kitokiom kalbom, reikia prisijungti kompiuterio pagalba prie mašinos ir nurodyti jai, kad norima keisti kalbas. Tik po tokios procedūros įdėjus NAVI SW v.32 diską ir atlikus programinės įrangos diegimą, SET laukelyje atsirado užrašas EN (anglų).
KAIP PATIKRINTI KOKIA PROGRAMINĖS ĮRANGOS (SW) VERSIJA YRA JŪSŲ AUTOMOBILYJE:Tai padaryti labai paprasta.
Reikia iš pagrindinio MENIU paspausti SET mygtuką ir ekranėlio viršuje bus parodyta programinės įrangos versija.
KAIP ATNAUJINTI NAVI MKII:NAVI MKIV naujinasi su
MODE1/2048 formato disku. Susipainiojus, galima visiškai sugadinti įrenginį. NAVI MKIV be savo pliusų turi ir minusų. Vienas iš jų - programinės įrangos naujinimo metu gali netikėtai "nusprogti" lazerio galvutė. Įstačius netinkamą diską, problemų dar daugiau. Jums nepavyks taip lengvai išlupti disko iš kompiuterio, kaip tai galima padaryti su NAVI MKIII, aukščiau postu aprašyta instrukcija.
NAVI MKIV disko paleidimo mechanizmas yra žymiai sudėtingesnis, daug visokių mažų, trapių ir lengvai sulaužomų detalių. Per prievartą lupant diskelį, yra 95 proc. tikimybė, kad daugiau toks mechanizmas neveiks ir jums reikės donoro. Tad čia disko paleidimo mechanizmą reikia išrinkti į dvi dalis ir atsargiai išimti diską. Sudėjimo atgal - darbelis irgi ne iš lengvųjų, bet žmogus žinantis šį darbą, turėtų be vargo sudėti tinkamai, kad vėliau viskas funkcionuotų.
Visgi, jei atnaujinimui naudosite kopiją, tuomet šiek tiek vėliau paaiškinsiu kaip tai reikia padaryti taisyklingai kitame pranešime:
KAIP TAISYKLINGAI PARUOŠTI INSTALIACINĮ DISKĄ visų tipų NAVI MK KOMPIUTERIAMS.KOKIUS NAVI ŽEMĖLAPIUS SKAITO NAVI MKIV:Priima:
TELEATLAS (tik CD versijos - visa Europa 10 CD);
NAVTEQ (CD versijos - visa Europa 10 CD);
NAVTEQ (DVD HIGH versija).
NAVI MKIV buvo kuriamas
VDO / DAYTON sistemos pagrindu, jam tinkami tik tokiai sistemai išleisti CD diskai.
Reikia atkreipti dar vieną dėmesį, kad
NAVI MKIV (kaip ir kiti
BMW NAVI įrenginiai) nepalaiko
C – IQ, tad svarbus dalykas, kad diskas būtų su
NON C – IQ sistemos palaikymu.
TELEATLAS:http://navigation.teleatlas.com/en/shop ... r7876.htmlNAVTEQ:http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YESIšsamiai apie BMW
navigacinius diskus papasakosiu pranešime:
NAVIGACINIAI CD ir DVD DISKAI BMW AUTOMOBILIAMS.NAVI MKIV sistemos konfigūracija yra identiška kaip ir
NAVI MKIII, tad šiame poste
NAVI MKIV sistemos maketo aš neįkelsiu.