Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 14 Gru 2019, 04:49

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Forumo taisyklės


Šioje srityje vartotojai apraso savo nuveiktus darbus tvarkant/perdarant automobilius.
Čia draudžiamos diskusijos, užklausimai ir kiti panašūs dalykai. Tam yra PM.
Pranešimai atsiranda tik su moderatorių patvirtinimu.



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 17 Lie 2016, 01:36 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2010.10.15
Amžius:
35
Pranešimai:
3111
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E38 728iA '96
F25 28iX '17
Sveiki,
Šiandien kalba eis apie visą multimediją, t.y.: DSP, 16:9 monitorius, navigacija, CD-changer‘is. Na arba beveik visą. Nes iki pilnumo trūksta opcijos S602A Onboard monitor with TV. Opcija S602A – tai papildomas TV modulis, kuris leistu žiūrėt analoginę televiziją. Bet kiek žinot analogines televizijos jau nebeliko Lietuvoje, dėl to aš nelabai ir nusivyliau, kai man pasitaikė būtent toks komplektas, be TV opcijos. Nusprendžiau apibendrint visus šituos modus vienoje temoje, nes praktiškai visi šitie dalykai jungiasi prie vieno bendro multimedijos laidyno.
Dabar biškeli apie sąlygas: mano mašina 96/06 metų, o donoras buvo amerikietis 2000/06. Palyginau schemas tarp 2000m europietiškų ir amerikietiškų E38 ir pasirodė, kad tų skirtumų ten teoriškai jokių ir nebuvo. O faktiškai vietoje normalaus europietiško Becker audio bloko amerikietiški modeliai gaudavo alpine C43 audio bloką, kuris iš tikrųjų yra lievas. Tuo aš įsitikinau pats, dėl to jau nusipirkau europietišką BM24 garso bloką.
Kas bus reikalinga modui? Jei kalbėt apie pilną multimedijos komplektą įskaitant TV funkcija, tai jį sudarys sekančios opcijos:

1. S602A On-board monitor with TV
2. S609A Navigation system Professional
3. S672A CD changer for 6 CDs
4. S677A HiFi System Professional DSP

1. S602A On-board monitor with TV
Apie šia funkciją daug nešnekėsiu, nes ja neturiu dabar, tiktai galiu pasidalint teorinem žiniom. Kai yra ši opcija, tai video signalą apdoroja papildomas video blokas. Kai jos nėra, tai video apdorojimu užsiima navigacijos blokas. Šiai opcijai įdiegt, papildoma reikėtu prie laidyno pajungt video bloką (mano laidyne jau yra paruošta užplombuota fiškę), galinėse stojkese organizuot TV stiprintuvus (nedideli blokeliai) o taip pat pravest papildomą laidyną į saloną prie kuriuo reikės pasijungti po ortakiu esančia mygtuku juostele.

Paveikslėlis


2. S609A Navigation system Professional
Buvo kelios navigacijos kartos E38 kėbule.

• MK1 – labai senas dinozauras, man rodos iki 95 ar 96 metu.
• MK2 – buvo pora versijų, senesne ir naujesne. Senesne buvo dedama (galiu sumeluot) nuo 95-96 iki 98, o vėliau nuo 98 iki 2000/09 ėjo naujesne MK2. Man kaip tik tokia ir pasitaikė.
• MK3 – ėjo nuo 2000/09 iki E38 gamybos pabaigos

Dar egzistuoja MK4, kurie buvo dedami i E39, E46, E53, kuriuos dar gamino po E38 gamybos sustabdymo. Šitie blokai turi dar geresne grafika, o atnaujinus iki paskutines versijos išvis galima mėgautis Perspective vaizdo režimu (taip vadinamu 3D). Taip pat šitie blokai jau skaito DVD diskus ir nereikia turėt krūva regioniniu diskų, tiesiog užtenka vieno DVD disko, sakykim „East europe“. Dar šitie blokai skiriasi tuo, kad juose jau integruotas GPS receiver‘is. O pvz. senesniuose versijose (MK1, MK2, MK3) buvo naudojama atskira dėžute šiam tikslui. Anksčiau GPS antenos laidas jungėsi prie GPS receiver‘io dėžutes, o dabar tiesiai prie navi bloko.
Šitie blokai puikiai tinka ir E38, kaip tik tokį bloką sau ir įsidėjau. Bet rašo, kad lengvai atsinaujint iki MK4 versijos galima tiktai iš MK2 naujesnes ir MK3 versijų. Turint MK2 senesne versija, reikalingas papildomas ladas-perejimas. Draugaujant su WDS, greičiausiai galima tiesiog pažaist su navi bloko fiškių pinais ir sutvarkyt šitą reikalą pačiam.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Jei dėsit sau MK4, tai ją reikės atnaujint. Procedūra gana lengva, bet jinai skirta tik MK4, jei turit kitas sistemas, ieškokit kitų procedūrų. Visą informaciją rasite žemiau apteiktuose puslapiuose.

MK4 atnaujinimo procedūra bus sekančia:
Opcijose viršutiniame dešiniame kampe žiūrim kokia pas mus versija.

Paveikslėlis

Žiūrim į lentelę: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/29257, lyginam, matom, kad sena. Reikia atsinaujint iki paskutines įmanomos versijos, o tai yra v32.
Siunčiam ja iš čia: http://www.E38.org/nav/NAV_SW(v32).rar
Iš torrentų taip pat atsisiunčiau Bmw road map high dvd 2016 vol2 (lietuva, rusija, žodziu visa rytų europa).
Visą tą dalyką užrašiau su ImgBurn programa: http://download.imgburn.com/SetupImgBurn_2.5.8.0.exe
Rašiau ant Verbatim dvd-r diskus su 4x greičiu.

Iki 2000/09 buvo dedami maži 4:3 monitoriai, taip vadinami šileliai, o po to pradėjo dėt 16:9 didelius.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Buvo daug klausymu apie tai o kas bus jei pajungt naujesnį 16:9 monitorių prie senesniu MK2 navigacijos blokų. Veiks ar ne? Atsakyt i šį klausymą negaliu, nes pats netestavau, bet skaičiau, kad jei perkraut navi bloką žaidžiant su F69 saugikliu MK2 blokas gali prisitaikyt prie 16:9 monitoriaus ir rodys normaliu režimu o ne 4:3 formatu.

3. S672A CD changer for 6 CDs
Netgi nežinau ką čia ir rašyt. Reikėjo pajungt pora laidų, vieną maitinimo o kitą coaxialinį, kuri reikėjo pajungt prie DSP stiprintuvo :)

4. S677A HiFi System Professional DSP
E38 turėjo trys audio sistemas:

a. Stereo
b. HiFI
c. HiFi DSP


a. Stereo
Pati paprasčiausia sistema, bet ja galima buvo lengvai pagerint – tiesiog vietoj standartines magnetolos įsidėt kokia nors šiuolaikišką ir pajungti papildomą stiprintuvą ir išvest bosoviką per galinę palange. Sistema susidėjo iš sekančiu komponentu:

• Garso blokas (jei yra monitorius, tai garso blokas randasi bagažinėje, jei monitoriaus nėra, tai garso blokas randasi priekinėje konsolėje, pačiame magnetofone kur įsideda kasete.
• Stereo laidynas
• Priekiniu durelių Stereo/Hifi kolonėles
• Priekiniu durelių tweet‘erius
• Priekiniu durelių Stereo laidynai
• Galiniu durelių Stereo/Hifi kolonėles
• Galinių durelių Stereo laidynai


B. HiFi
Nesu girdėjęs kaip skamba ši sistema. Greičiausiai, kad biškeli geriau negu Stereo, nes čia jau naudojamas gamyklinis stiprintuvas. Bet čia naudojamos tos pačios paprastos kolonėles, kurios buvo naudojamos Stereo sistemoje. Sistema susidėjo iš sekančiu komponentu:

• Garso blokas (jei yra monitorius, tai garso blokas randasi bagažinėje, jei monitoriaus nėra, tai garso blokas randasi priekinėje konsolėje, pačiame magnetofone kur įsideda kasete.
• Hifi laidynas
• Priekiniu durelių Stereo/Hifi kolonėles (tokios pačios kaip ir Stereo sistemoje)
• Priekiniu durelių HiFi tweet‘eriai
• Priekiniu durelių HiFi mid-range dinamikai
• Priekinių durelių HiFi/DSP laidynai
• Galiniu durelių Stereo/Hifi kolonėles (tokios pačios kaip ir Stereo sistemoje)
• Galiniu durelių HiFi medium trebble dinamikai
• Galiniu durelių HiFi/DSP laidynai
• HiFi gamyklinis stiprintuvas


B. HiFi DSP (Digital sound processor)
Įsidėjau sau būtent tokia sistema. Prieš 20 metų gal jinai ir neblogai skambėjo, bet šiuolaikines sistemos gros daug geriau. Jei spręst ar investuot konkrečia pinigu suma DSP sistemos pirkimui ar šiuolaikiškos sistemos pirkimui, manau, kad rinkit šiuolaikiška sistema :) Aišku jei lygint Stereo ir DSP, tai čia nėra ką lygint, švarus garsas, daugiau boso. DSP turi vieną didelį minusą – jai trūksta boso, dėl to reikia įsidėt papildomą stiprintuvą su papildomu bosoviku porankyje. Būna dviejų versijų DSP, taip vadinamas DSP1 ir DSP2. Sako, kad senesnes versijos gana blogo, dažnai dega stiprintuvai (Philips). Naujesniuose versijose viskas daug stabiliau. Kokiais metais buvo perėjimas nepasakysiu dabar.

Sistema susidėjo iš sekančiu komponentu:

• Garso blokas (jei yra monitorius, tai garso blokas randasi bagažinėje, jei monitoriaus nėra, tai garso blokas randasi priekinėje konsolėje, pačiame magnetofone kur įsideda kasete.
• DSP laidynas
• Priekiniu durelių DSP kolonėles
• Priekiniu durelių DSP tweet‘eriai
• Priekiniu durelių DSP mid-range dinamikai
• Priekinių durelių HiFi/DSP laidynai
• Galiniu durelių DSP kolonėles
• Galiniu durelių DSP medium trebble dinamikai
• Galiniu durelių HiFi/DSP laidynai
• DSP gamyklinis stiprintuvas
• DSP galinio lango palange

Kaip atskirt DSP dinamiškus nuo kitų? Jie turi oranžinius lipdukus, o visi kiti – žalius.

Paveikslėlis


Geriausiai ieškot tokios mašinos, kur bus visas komplektas, nes vėliau bus sunku rast atskirus komponentus, nes prie galines DSP palanges dar bus reikalinga kitą užuolaidėles palangę, jinai per pus siauresne.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Be to, Stereo tweet’eriai turi paprastus rėmelius, o HiFi ir DSP tweeter‘ių rėmeliai jau yra skirtingi, dėl to geriau jei komplekte bus gatavos neliestos durelių abšyfkes su viskuo.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Durelių laidynai būna dviejų tipų:

• Stereo
• HiFi/DSP

Stereo
Priekinėse durelėse naudojamos dvi poros laidu: viena pora skirta dinamikams/tweeter‘iams, kita pora telefono signalui.
Galinėse durelėse yra tiktai viena pora laidu skirta dinamikams.

Hifi/ DSP
Šiuose sistemose priekiniuose durelėse yra 3 poros laidų: viena pora skirta kolonėlėj o kitos dvi poros dviem tweeter‘iams.
Galinėse yra dvi poros laidų: dinamikui ir tweeter‘iui

Jei pas Jus Stereo, tai praktiškai galima pravest trūkstamas laidų poras pačiam, bet tai papildomas laiko gaišimas. Jeigu pas jus HiFi, taigi su durelių laidynais galima nieko nedaryt, viskas bus tas pats kaip ir DSP sistemoje. Aš surinkinėjau laidynus pats, nes turėjau papildomu užduočių su rankenėlių apšvietimu, Airbag‘ais ir kitais mod‘ais.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Jei užduosit klausymą ar galima turint HiFi sistemą, pakeist i DSP mažu krauju. Tokio aš modo nedariau, bet esu įsitikinęs, kad viskas įmanoma. Teks patikrint WDS‘e kokie yra skirtumai stiprintuvo ir kitų komponentų pajungime. Teks pakeist stiprintuvą į DSP stiprintuvą, instaliuot DSP palange, pakeist dureles dinamikus ir tweeter‘ius, pravest palanges laidus ir visas.

Gana teorijų, dabar apie pajungimą. Multimedijos laidynas – tai atskiras laidynas, kuris sujungia tarpusavyje: audio bloką, monitorių, DSP stiprintuvą, navi bloką, CD-changerį, TV bloką, GPS receiver‘i. Taip pat šito laidyno atšakos keliauja į durelių fiškes. Jisai jungiasi prie mašinos per dvi juodas fiškes, viena jau mašinoje egzistuoja, nes prieš tai prie jos buvo pajungtas Stereo sistemos laidynas. Antra fiške teks surinkt pačiam, bet ten yra tik trys laidai, taigi nieko sudėtingo nėra. Apie ja pašnekėsim vėliau.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Ardoma bagažinės kairioji pusė, ardoma galinio stiklo palangė, nuimama galinė kairioji stoikė, nuimamos sėdynės, ardoma tunelio konsole, pakeliami kilimai ir pravedamas naujas laidynas vietoj seno Stereo ar HiFi laidynų – tais pačiais keliais.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Prie-FL ir FL durelių fiškes skiriasi, dėl to gali prireikti fiškių pinų perkėlimas iš vienos fiškes i kitą ir litavimas, nes FL laidyne keletas pinu – stačiakampinio tipo. Tokių dar nebuvo prie-FL laidynuose.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Savo kilimą perpjoviau viduryje, kad butu lengviau tempt laidus. Vėliau dvi dalis sujungiau su plastikiniais chomutais.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Po galine palange tvirtinama GPS antena.

Paveikslėlis


Bagažinėje esančia pagrindine juoda fiške jungiam prie mašinos juodos fiškes. Čia viskas plug-n-play.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Dar reikės pajungti trejų laidų papildoma juodą fiškę (WDS sistemoj vadinasi x1310), deja čia viskas ne plug-n-play ir reikės vest pora laidų i laidų sujungimo dėžę, kuri randasi už daiktadežės, o trečią laidą i šviesos bloką. Šitie laidai atsako už mašinos greičio ir atbulines eigos informacijos perdavimą.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Visi blokai jungiami prie laidyno ir visas blokų išdėstymas surenkamas (šita foto donoro, nes dar nesurinkau savo bagažines iki galo). Čia tai bus tikras puzzle‘as :)

Paveikslėlis


Ten kur bus tvirtinama galine DSP palange, reikia nuimt plastikini gabalą ir vietoj jo jau uždėt DSP ir užuolaidėles palangę.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Įkišamas F69 (30A) saugiklis bagažinėje.

Paveikslėlis


4:3 ir 16:9 monitoriams reikalingas kitoks centrinis rėmelis nei kai yra paprasta magnetola paslėpta po medine apdaila. Tas rėmelis turi didesne skylę. Pajungiam monitorių, surenkam saloną.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Beliko pasijungt diagnostinį laidą ir įrašyt visas įmanomas instaliuotas opcijas i ZCS ir užprogramuot blokus. Kiek atsimenu ten tiktai galima papildyt ZCS su DSP, Navigacija ir TV. Plačiau apie kodavimą ir BMW elektro schemas (WDS) galite pasiskaityt šituose temose:

WDS - wiring diagram systems
Kodavimas us NCS Expert


Mėgaujamės rezultatu :)

Paveikslėlis


Na ką gi, sėkmės darbuose. E38 dsp navigation cd-changer навигация DSP CD-ченжер


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery