Lietuvos BMW Klubas
http://forumai.bmw-klubas.lt/

[E38] Stogo keitimas į stogą su liuku
http://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=29&t=140317
Puslapis 11

Autorius:  dionich [ 04 Spa 2015, 16:56 ]
Pranešimo tema:  [E38] Stogo keitimas į stogą su liuku

Sveiki,
Negalėjau įsivaizduoti, kad užmanysiu kada nors daryt šitą modą. Laikas nuo laiko galvojau apie tai, kad jau tiek daug darbo padaryta mašinoj o liuko taip niekados neatsiras, nes man, kaip ir bet kuriam normaliam žmogui atrodė, kad pjaustyt stogą per „stoikes“ – tai žiaurus reikalas. Vis dėlto, po šito modo užbaigimo, mano normalumas - tai ginčijamas klausymas, bet viskas ne taip ir baisu kaip atrodė iš pirmo žvilgsnio.
Viena diena internete pamačiau E34 stogo keitimo projektą ir supratau, kad viską galima padaryt mažu krauju, bet stoikių pjovimų ir saugumo praradimo. Štai kaip atrodė tas projektas.

Turėjo žmogus E34 ir užsimanė liuko.

Paveikslėlis

Išpjovė stiklus.

Paveikslėlis

Stogo skardos perimetru, su specialiu grąžtu išgręžė gamyklinius suvirinimo taškus. Gręžė ne kiaurai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Stogo skardos viduriai prie stogo karkaso tiesiog priklijuoti.

Paveikslėlis

Nupjovė jis tą medžiagą, perpjovė stoikių viršutinį metalo sluoksnį ir gavo štai tokį kabrioletą.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Tą patį padarė ir su donoro stogu.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pamatavo viską, uždėjo naują stogo skardą, suvirino, paruošė ir nudažė.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

"Na ka gi, Peace of cake" pagalvojau aš. Galima pabandyt įvykdyti šitą projektą, vis vien mašina bus dažoma ir bus klijuojami nauji stiklai.
Jau žinojau kur galėčiau gaut stogą kartu su stikliniu liuku. Pradėjau ieškot kas galėtų atlikt keitimo darbą. Paaiškėjo, kad tokį darbą galėtu padaryt bet koks kėbulistas; kiek tu muštų mašinų su keistais stogais važinėja Lietuvoje? Daug :) Klausymas buvo tiktai tame "kiek tai kainuos"? Vienoje vietoje pasiūlė keist už 1500lt, kitoje 1800lt. Dėkui Evaldui, davė man vieno žmogaus kontaktus Mažeikiuose, kuris užsiima grynai kėbulu atstatymo darbais, darbas kainavo 300€ ir buvo padarytas gerai.
Pasukau E38 ardytojui, susitariau su juo, kad už 80€ atvešiu savo "turbinkę" ir mes nupjausim ardomoj mašinoj stogą. Jis bus labai nustebęs :) Paskolinau miniveną su ragais, nulėkėm į Klaipėdos apskritį, nupjovėm stogą ir parvežėm i garažą.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Liukas - tai tiesiog dėže su visais liuko mechanizmais/stiklu. Kad ja nuimt reikia perimetru atsukt varžtus + nuimt varikliuką (laikosi su 3 varžtais). Taip pat dėžes galinėje dalyje iš šonų reikia atlaisvint pora fiksatorių. Jinai nenukris, nes priekyje dar yra tokia metalinę kišenę, kuria laiko priekinę dalį. Ta kišenę galima pamatyt sekančioje nuotraukoje. Taip pat šioje nuotraukoje matome, kad stogo skarda su liuku, turi specialius laikiklius liukui. Dėl to daryt skyle stoge - ne variantas, paprastas stogas netiks.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Papildomai priekyje yra pora vamzdeliu, kurie išeina į lauką toj vietoj kur yra stiklo guma. Juos reikės perkelt i savo stogą.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pavyzdžiui kaip matome, mano stoge ne buvo nei kišenės, nei vamzdeliu.

Paveikslėlis

Taip pat paimkit stogo laidyną su mygtuku.

Paveikslėlis

Būtinai paimkit drenažinius vamzdelius. Priekiniai trumpi, o galiniai ilgi ir eina pro galines stoikes/bagažinę, išeina į galinio bamperio ertmę.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Drenažo galutinis vaizdas.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Čia mano mašinos stogo keitimo eiga.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Štai taip viskas ir vyko. Dabar biškeli apie techninę dalį.
Liukai būna metaliniai, opcija S401A ir stikliniai S403A. Pavyzdžiui, jei pas jus metalinis liukas ir norit stiklinio, tai tiesiog nuimat lubas, išimat liuko dėžę, perkat visa liuko dėžę su stikliniu liuku, keičiat ja ir viskas.
Prie komplekto jums prireiks mygtuko ir nedidelio laidyno, sujungiančio mygtuką ir liuko modulį. Valdymo modulis integruotas kartu su varikliuku.

Paveikslėlis

Pats liuko pajungimas lengvas, yra tiktai 4 laidai.

Paveikslėlis

- Maitinimas iš 51 saugiklio (20A) bagažinėje. Pajungimo detaliu nerašysiu, galit pasižiūrėt šitą temą dėl pajungimo smulkmenų:

Paveikslėlis

- Minusas galinėje dešinėje stoikėje

Paveikslėlis

- Mygtuko apšvietimo laidas. Dar nepasijungiau, nuotraukos neturiu. Originali pajungimo vieta – Sujungimo taškas po keleivio kilimu.
- P-Bus informacinis laidas. Diagnostikai ir komforto funkcijoms. Pvz, kai ilgai spaudžiat pultelio uždarymo mygtuką, užsidaro langai; kartu su jais užsidarys ir liukas. Irgi dar nepasijungiau to laido. Sujungimo taškas randasi prie daiktadežės.

Po pajungimo liuką reikia sureguliuot. TIS sako, kad galu gale galas turi būt pakeltas 1mm, o priekis nuleistas 1mm.
Visu pirma reikia padaryt inicializacija/normalizacija. Tai veiksmu seka aprašyta TIS (dokumentas 54 12 003) ir WDS, kiekvienam modeliui atskiros instrukcijos. Nukopijuosiu tekstą iš WDS.

Cituoti:
Initialisation

Since the position transmitters are integrated in the sunroof module, they do not have fixed allocation to the sunroof mechanism. In order to achieve this allocation, the module must register the mechanical settings and store them internally. This procedure is termed standardisation. Only the ”close” and ”lift” functions can be run with a sunroof that is not standardised.

For the anti-trapping protection, it is necessary for the module to register the mechanical resistance of the sunroof and learn a corresponding characteristic curve internally for the anti-trapping protection.

Initialisation of the sunroof comprises standardisation and learning of the characteristic curve for the anti-trapping protection.

Initialisation must be carried out:

•After replacing the sunroof module (sunroof drive motor)

•After replacing mechanical parts of the sunroof

•When the single-strike function is no longer possible

Standardisation
Set the sunroof in the ”lift” end position for standardisation purposes. On reaching this position, press and hold the switch in ”lift” for at least 15 seconds. Once this time has elapsed, the drive is activated until it blocks and then moves back a little. The position of the position transmitters is stored internally. The sunroof is standardised.

Anti-trapping protection characteristic curve
The following applies to series E38 to 9/98 and series E39 to 3/98:

Sunroof module with diagnosis index 20 (refer to diagnosis program identification)

The module automatically learns the characteristic curve during sunroof operation. The module recognises positions with mechanical stiffness and adapts the characteristic curve accordingly. Following initialisation, open and close the sunroof at least once by pressing the switch.

If the anti-trapping protection triggers in certain positions, the fault may be eliminated by passing over the corresponding position with the switch overshot.

The following applies to Series E39 from 3/98 and Series E53 (X5):

Sunroof module with diagnosis index 21 (refer to diagnosis program identification)

The following procedure is necessary in order to learn the characteristic curve:

•Carry out standardisation procedure (see Standardisation)

•Once the sunroof has been standardised (switching sound can be heard), briefly release the switch and, within 5 seconds, press and hold again in the ”lift” position.

•After approx. 15 seconds, the roof is lowered and assumes the ”open” position.

•After stopping briefly in the opened position the sunroof moves in the direction ”closed” and stops in the end position.

•The characteristic curve is now learned.

The switch must be held in the ”lift” position during the entire procedure.

Caution! The anti-trapping protection is not active during this procedure.

The following applies to series E38 as from 9/98:
The sunroof module is connected to the K-bus and can be operated independent of the ZKE III general module. The characteristic curve for the anti-trapping protection is defined by means of the coding data. It is written into the control unit by means of encoding.


Kai padarėt reikiamą jūsų kėbului procedūrą, galima pradėt reguliuot liuką.
Pakeliat liuką iki viršutinio taško. Jums reikia ištraukt gumine armonika šonuose. Jinai įkišta pačioje viršuje. Pradekit ją traukt už galinę dalį. Kad jinai nemaišytu man, užkabinau ją už lubų dangti.
Yra 6 varžtai kuriuos reikės atlaisvint, po 3 iš kiekvienos puses; 2 gale ir vienas priekyje. Kaip tik nuotraukoje matome galinius varžtus. Juos nereikia pilnai išsukinėt, tiktai reikia atlaisvint.

Paveikslėlis

Atlaisvinot visus 6 varžtus, įsitikinkite, kad liukas lengvai juda aukštyn/žemyn visuose kampuose, pajudinkit su ranka.
Dabar nuleiskit liuką iki parkavimo pozicijos.
Kad išlygint kampus, įkišau popieriaus gabalus ir išlyginau liuką kaip rašo TIS, priekis 1mm žemiau, galas 1mm aukščiau.

Paveikslėlis

Užsukam visus varžtus.

Paveikslėlis

Ir voila :)

Paveikslėlis

Taip pat neužmirštam, kad GM bloke reikės sukoduot liuko opcija, o taip pat įtraukt opcija S401A arba S403A i ZCS, paskaičiuot nauja ZCS ir suprogramuot blokus.
Apie kodavimą galima paskaityt čia.

Štai taip ir buvo įvykdytas šitas modas.
Taigi, jeigu planuojat dažyt mašiną, neturit liuko ir labai jo norit .. nedidelė papildomų lėšų injekcija į jūsų projektą ir jūsų svajone išsipildys :)

Ačiū už dėmėsi ir sėkmės.

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/