Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 17 Lap 2019, 16:16

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Forumo taisyklės


Šioje srityje vartotojai apraso savo nuveiktus darbus tvarkant/perdarant automobilius.
Čia draudžiamos diskusijos, užklausimai ir kiti panašūs dalykai. Tam yra PM.
Pranešimai atsiranda tik su moderatorių patvirtinimu.



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 18 Gru 2014, 11:02 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2010.10.15
Amžius:
34
Pranešimai:
3099
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E38 728iA '96
F25 28iX '17
Sveiki.
Neseniai nusipirkau sau šildomą vairą, įdėjau jį prieš pora dienu ir galiu pasakyt, kad tai labai geras ir malonus upgreidas :)
Na visu pirma paprasti (ne M tipo) vairai būna dviejų kartu:

1. Su vairo rite pritvirtinta prie vairo (pagaminti nuo pradžios iki 03/99)
2. Su vairo rite pritvirtina prie kolonėles (pagaminti nuo 03/99 iki galo)

Jie absoliučiai skirtingi, ir nemanau, kad jie keičiami tarpusavyje, taigi pirkit vairą savo kartos. Mano atvejis yra toks: mašina pagaminta 06/96, šildomas vairas iš donoro pagaminto 04/98. Vairo rite nuo šildomo vairo irgi skiriasi nuo rites iš paprasto vairo, jinai turi gale pora takeliu per kuriuos ant šildomo vairo paduodamas maitinimas ir žeme. Pirkit šildomą vairą tiktai kartu su rite. Kontaktą tarp mašinos ir rites sudaro specialus jungiklis (pavaizduotas pirmoje nuotraukoje).

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Šildomo vairo rites jungikliai tokie patys, kaip ir paprasto vairo rites jungikliai. Juos sudaro 6 pinu baltas jungiklis (WDS sistemoj žinomas kaip X10170) ir oranžinis airbag jungiklis.

Paveikslėlis


Dar yra toks niuansas, kad vairo mygtukų moduliai būna skirtingi:

1. MFL - tai yra atskiras modulis, pritvirtintas prie vairo kolonėles iš kaires puses (pagamintas nuo pradžios iki 09/96)

Paveikslėlis

Paveikslėlis

2. MFL2 – naujesnio tipo modulis, integruotas pačiuose vairo mygtukuose (pagamintas nuo 09/96 iki 03/99)

Paveikslėlis


Tai buvo kaip tik mano atvejis - sena mašina su senu MFL moduliu, naujesnis vairas su MFL2 moduliu, savaime aišku, kad reikėtu atjungt senąjį modulį ir pajungt naująjį. Bet nieko sudėtingo nėra, reikia atjungt MFL modulio jungiklį ir sulituot tarpusavyje keletas laidu ir pravest dar vieną laidelį, bet prie šito klausymo grįšim vėliau. Šildomam vairui reikalingi tiktai 2 laidai, tai maitinimas ir žeme. Su maitinimu viskas lengva: nuo spyneles kontaktoriaus 10 pino, eina laidas i 36 saugikli (po kapotu), per tą saugiklį jisai grįžta į vairo ritę.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Su žeme irgi viskas aišku - vienas laidas einantis į žemes tašką X173, kuris randasi po vairuotojo sėdynes kilimu.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Na ka gi, galima nuimt vairą, išardyt plastikine apdaila aplink ir po vairu. Galit pasiziureti šita tema kaip visus šiuos dalykus padaryt. Minėta apdaila išardyta, i paruošta vieta (skylute) įdedamas ir užsifiksuojamas specialus jungiklis, kuris sudarys ryšį tarp mašinos ir vairo rites. To jungiklio laidai pravedami per kolonėles viršutinę dalį ir užsifiksuojami su plastikiniu chomutu. Jei pastebėjot, šitas jungiklis turi 4 laidus, 2 žali ir 2 rudi. Vėliau juos reikes sulituot tarpusavyje pagal spalvas ir gausis pora laidu - vienas maitinimo ir vienas žemės laidai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Pradėsim nuo žemes laido. Nuimam šoninę plastikinę apdailą, taip pat apdaila kurioje randasi bagažines atidarymo mygtukas/kapoto atidarymo rankenėle.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Atsukam sėdynes varžtus ir atsilošiam sėdynę atgal (sėdynes troselį ir jungiklį atjungti nebūtina). Dabar galima atlenkti kilimo kraštą, iškarto pamatysit žemes laidu sujungimo taškus. Jungiam prie vieno iš jų žemes mūsų laidą. Tokio tipo jungiklių kištukus galit nupirkt šrote arba Krastoj.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Žemes laidą vedam prie vairo kolonėles palei laidu magistrale.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Dabar reikes pravesti maitinimo laidą. Lengviausias būdas - tai butu nupirkt saugiklio laikiklį ir pajungt jį tiesiai prie vairo kolonėles, kad nereikėtu vest laidus i saugiklynę po kapotu.

Paveikslėlis


Jei vest laidus į saugiklynę, tai yra 3 budai:

1. Per variklio skyrių / per guminį kamštį prie stabdymo cilindro
2. Per guminį kamšti prie saugiklynes
3. Per saugiklynes ventiliacijos vamzdį

Pasirenkau vest laidus per variklio skyrių, nes laidų kelias jau buvo prieš tai praskintas :) 2 ir 3 būdui reikalinga butu vest laidus per saloną. Kažkaip tingėjau eit šituo keliu, plius buvo salta užsiminėt tokiom dalykom. Na ka gi, važiuojam toliau: atsukam 4 varžtus ir nuimam saugiklynes dangtelį.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Mum reikiamo 36 saugiklio vieta tuščia. Nėra nei vienos saugiklio kojeles.

Paveikslėlis


Ištraukiau variklio DME kompiuterį, ten matosi guminis kamštis su laidais per kurį galit pravest laidus, tai ir bus antras būdas.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Jei pasiziureti salone, tai po daiktadeže galima pamatyt baltą ventiliacijos vamzdį, per ji tai pat galima pravest laidus, tai bus trečias būdas. Bet asmeniškai, bučiau pasirinkęs pirmą ar antrą budus.

Paveikslėlis


Važiuojam toliau. Ištraukiam reikiamą saugikliu dėžutę.

Paveikslėlis


Iš šono ištraukiam baltą fiksatorių. Jis užsifiksuoja saugiklius. Neištraukius jo, negalėsit įdėt naujų saugiklio kojelių.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Turėjau likusius saugikliu kojeles nuo kitų projektų. Galit juos nupirkt Krastoje, apie 8lt už vienetą, ar geriau nupirkt iškarto visą saugiklynę šrote, tu kojelių užteks turbūt visam gyvenimui :)

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Įdedamos abi kojeles.,

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Įdedamas 10A saugiklis.

Paveikslėlis

Viskas užsifiksuota, surinkta ir įdėta atgal.

Paveikslėlis


Atidarom dangtelį ir pravedam laidus į saloną.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Nuvesti 2 laidai į saloną. Vienas iš jų lituojamas prie tu dviejų sulituotu kartu žalių laidėlių einančių į specialųjį rites jungiklį. O kitas lituojamas su 2,5mm pinu, kuri nusipirkau Krastoj.

Paveikslėlis


Atjungiamas spyneles kontaktoriaus kvadratinis jungiklis, įdėsim mūsų laidą su 2,5mm pinu į 10 skylutę.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Kažkaip negalėjau lengvai įdėt 2,5mm piną į skylutę, tai teko išardyt ta kvadratinį jungiklį. Po ardymo, įdėjau jį lengvai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Dabar belieka susitvarkyti MFL laidus. Atjungiam ir išardom MFL jungikli.

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Dabar grįžtam prie jungiklio X10170. Šituose dviejuose schemose parodytas senesnio tipo pajungimas (iki 09/96).

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Čia parodytas naujesnio tipo pajungimas nuo 09/96. Jei lygint su pirmomis schemomis, tai matosi, kad čia nėra seno MFL modulio A105, laidai ateina tiesiai į jungiklį X10170. Taip pat nėra mygtuku apšvietimo laido.

Paveikslėlis


Belieka nukirpt MFL jungiklio laidus ir sulituot keletas iš jų tarpusavyje ir pravest vieną laidą į jungiklį X10170. Neliestas belieka tiktai garsinio signalo laidas. Laidų pajungimas pavaizduotas šioje schemoje.

Paveikslėlis


Na ka gi, MFL modulis išoperuotas, jo vieta dabar tuščia. Laidai sutvarkyti, prisegti su plastikiniais chomutais, viskas surinkta ir pratestuota. Viskas veikai puikiai. Nieko koduot nereikėjo, viskas veikia ir taip. Tiktai man atrodo, kad gal būt reikes pririšt naują MFL2 modulį prie mašinos (pakeist jo ZCS), kad šitas modulis butu matomas su diagnostika. Kol kas dar nežiūrėjau šita dalyką, kai patikslinsiu, vėliau atrašysiu šitoje temoje.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Ačiū už dėmesį.
Sėkmės.


StandartinėParašytas: 18 Gru 2014, 18:09 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2010.10.15
Amžius:
34
Pranešimai:
3099
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E38 728iA '96
F25 28iX '17
Padariau MFL2 diagnostika su INPA. Prisijungt prie modulio imanoma. Visi langai veikia. Tiktai kazkodel tai nerodo modulio dalies numeri ir gamybos metus. Langas F5 irgi veikia, tiktai nepadariau screenshoto.
Taip pat prisijungiau prie masinos su NCS, sito modulio sarasuose nerasta, taigi arba as kazko tai nezinau, arba modulio ZCS pakeist negalima. Jei turit informacijos arba sprendima butent siuo klausymu, prasau rasykit, mielai isklausysiu :)

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


StandartinėParašytas: 25 Sau 2015, 03:41 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2010.10.15
Amžius:
34
Pranešimai:
3099
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E38 728iA '96
F25 28iX '17
kiesha rašė:
Pas bent 4 auto E39 MFL modulio data yra 00/00 (2001-2003m), vadinasi modulis nepriristas prie metu =D>


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery