Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 29 Kov 2024, 02:56

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Forumo taisyklės


Šioje srityje vartotojai apraso savo nuveiktus darbus tvarkant/perdarant automobilius.
Čia draudžiamos diskusijos, užklausimai ir kiti panašūs dalykai. Tam yra PM.
Pranešimai atsiranda tik su moderatorių patvirtinimu.



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 24 Lie 2014, 20:54 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2010.10.15
Amžius:
39
Pranešimai:
3363
Miestas:
Klaipėda
Automobiliai:
E38 728iA '96
F25 28iX '17
Neplanavau daryti šio projekto, bet pasitaiko labai pigus europietiškas Comfort salonas su atmintim, kaip tik man buvo reikalingas juosmens priputimas kitam projektui. Sėdynės oda savaime aišku už tokia kainą buvo mirusi, bet visi mechanizmai buvo veikiantys. Salonas pragulėjo garaže gerą pusmetį, kai gavau dešinės sėdynės modulį su atmintim nuo anglo iškarto pradėjau projektą. Projektui reikės.

1. Modifikuoti savąją ar įdėti anglišką sėdynę su atmintim.
2. Pravest durų laidyną atminties mygtukams.
3. Pravest P-bus laidą nuo dešinės sėdynės jungiklio iki GM modulio, kuris randasi už „bardačioko“
4. GM modulio kodavimas.
5. Durų modulio keitimas (jei galu gale atmintis neveiks)



1. Sėdynės modifikavimas. Pats lengviausias būdas būtu - nupirkti iškarto angliška saloną ir tuo atveju reikės tiktai:

1. Išvest iš atminties modulio papildomą žemės laidą.
2. Paimti nuo kairės (keleivio) sėdynės apatinį poroloną su oda, kurioje yra keleivio sėdėjimo elementas.
3. Paimti nuo kairės (keleivio) sėdynės sėdėjimo modulį ir nuo jo pravest 1 žemės laida, ir 2 laidus iki sėdynės jungiklio. Jei nepadarysit 2 ir 3 punkto, skydelyje degs raudona lempute (nėščias vyriškis), rodanti kad SRS sistemoj yra gėdimu.
Paveikslėlis

4. Priklausomai nuo to, kokiu metu mašina ir nupirktas salonas, gali prireikti apatinio šildymo elemento laidyno modifikavimas, nes iki Rugsėjo 95 apatiniam šildymo elementui buvo naudojami 2 jungikliai, o vėliau tiktai vienas. Bet modifikavimas labai lengvas, reikės ištraukti viena kištuką su mėlynu laidu iš vieno jungiklio ir įdėti jį į kitą jungiklį kur bus geltonas ir rudas laidai. Taip pat antrame jungiklyje reikės ištraukt žemės kištuką ir įdėt į kitą lizdą. Schemoj viską pamatysit.
Paveikslėlis iki rugsėjo 95

Paveikslėlis po rugsėjo 95


Jei jūsų donoras – europietiškas salonas , tai reikes eit sunkiuoju keliu, kurio ėjau ir aš, tai – sėdynės pilnas modifikavimas. O tai reiškia, kad reikės: išardyt donoro sėdynę su atmintim, nuimti iš jos motorus su atmintim, išimti laidyną, išardyt savo keleivio sėdynę, išimti iš savo sėdynės motorus be atminties, išimti laidyną, sukurti vieną laidyną iš dviejų, įdėti motorus su atmintim i savo keleivio sėdynę, įdėti sukurta laidyną, surinkti atgal sėdynę. Visas šitas procesas užėmė apie 12 valandų krapštaus darbo.

Nuėmiau keleivio sėdynę (kaip nuimti galit pasiziureti čia).
Paveikslėlis


Su vienu žmogumi pasikeičiau sėdynes moduliais. Ačiū jam. Atidaviau jam savo europietiškus, o jis man savo angliškus. Nes moduliai su atmintim ir be jos skiriasi, paprastas modulis, kuris stovi jūsų keleivio sėdynėje netiks. Moduliai su atmintim yra storesni ir platesni, su skirtingais mygtukais. Moduliai be atminties yra siauresni ir ilgesni.
Paveikslėlis

Iš donoro sėdynes nuėmiau laidyną.
Paveikslėlis


Pradėjau ardyt savo sėdynę. Nuimamas galinis plastikinis dangtis. TIS‘e yra aprašymas kaip teisingai nuimti. Iš pradžių reikia nuimti viršutinę dalį, patraukiam ja žemyn ir ant savęs (pažymėta raudonai). Apatine dalis: pirma reikia trenkti su ranka į vietą pažymėta geltonai, atsilaisvins vienas laikiklis, galėsit atlaisvinti ir kitą laikiklį, poto traukiam visa dangtį į apačia (pažymėta žaliai).
Paveikslėlis


Nuimam plastikinį šoninį dangtį, jis tvirtinasi su pora Torx varžtais ir keletas plastikiniu mygtuku.
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Nuimam oda su paralonu: pagal sėdynes perimetrą reikia atlenkti metalinius odos laikiklius.
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Apatinėje dalyje matom 2 jungiklius, vienas skirtas šildymui, kitas keleivio elementui.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Dabar reikės iš vienos sėdynės į kitą permest varikliukus su atmintim. Varikliukai su atmintim turi juoda dėžutę, kuria veikia naudojant Ripple Counter technologija, WDS‘e apie tai parašytas straipsnis.
Paveikslėlis

Vienas po kito pradedam keist motorus. Užduotis nesunki, tiesiog yra nepatogių vietų.
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Liko krūva paprastų motorų.
Paveikslėlis


Parodysiu dabar kaip atrodo panaudoti diržo itempėjo pirošuviniai. Pirmam paveiksliuke normalus itempėjas. Antram paveiksliuke matos kad diržo trosas labai sutrumpėjo kai dirzas buvo įtemptas.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Taip pat dažnai nuo senumo, gali kabėti sėdynės galinę kišenę, galit biškeli sulenkti spyruoklės kojeles, kad jos būtu sandaresnes. Vietoj suprasit, kad daryt.
Paveikslėlis


Kad testuoti sėdynę, galima ja pajungti prie akumuliatoriaus pakrovėjo, 6A srovės pilnai užteks kad ja vartyt ir žiūrėti ar viskas teisingai veikia ar ne.
Paveikslėlis


Dabar reikia sukurti vieną laidyną iš dviejų. Nedariau nuotraukų, nes buvau užsiėmęs ir kažkaip pamiršau. Visu pirma, nuo seno laidyno reikia nuimti keleivio modulio jungikli su 3 laidais ir pritaikyti ji donoro laidyne. Pravedami pora laidu iki sėdynės jungiklio ir 1 žemės laidas i bet kuri žemės sujungimo tašką.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Reikia išvesti papildomą žemes laidą iš atminties modulio. Jei WDS‘e paligint kairės ir dešinės puses modulius su atmintim, jie bus beveik identiški, vienas iš skirtumų bus kaip tik – papildomas žemės laidas, kuris ir nustato ar blokas yra vairuotojo angliškas, ar keleivio europietiškas.
Paveikslėlis


Dabar jau neprisimenu, būtent ką konkrečiai dariau su priputimo laidais, schemoj dabar tikrai neparodysiu, bet ten buvo biškeli hemorojaus. Knisausi gera valandą su šiais laidais, nes laidynas-donoras buvo senas, mano mašina yra naujesnių metų, ten yra biškeli skirtingi laidynai, taip pat ten yra skirtumai tarp kairės ir dešinės sėdynės priputimo mygtukų, taip pat keletas laidu sukeisti vietom, įdėti į skirtingus kištukus. Iš pradžių priputimas veikė neteisingai, pute ne i reikiamas kameras. Kol viską sutvarkiau, praradau laika. Reikia vietoj žiūrėt WDS schemas, bandyt, testuot.
Kad pritaikyt kaires sėdynės laidyną dešinėj sėdynėj, jį reikia paguldyt 180 laipsnių kampu. Tuo atveju vieno priekinio motoro laido atšaką jau bus kitoje sėdynės vietoje ir neužteks ilgio, kad pajungt prie motoro. Ta laidą reikės prailgint. Taip pat reikes prailgint laidus skirtus priputimo vožtuvu blokui. Viską suprasit prie sėdynės ką reikes daryt.
Išėjo taip: raudonai pažymėjau vietas kur originaliai ėjo ir buvo pritvirtintas laidynas, o geltonai parodžiau vietas kur pritvirtinau modifikuotą laidyną. Tvirtinau su plastikiniais chomutais, patogu ir nebrangiai.
Paveikslėlis


Surinkau viska atgal.
Paveikslėlis

Paveikslėlis



2. Durų mygtuku pravedimas. Visu pirma reikia nuimti durų apmušalą. Pasižiūrėkit youtube video kaip tai daroma http://www.youtube.com/watch?v=eXQoBOL0l0M. Bus labai sunku pradėt ardyt, bet kaip sakoma akys bijo, rankos daro. Nuotraukose pavaizduota kairiojo durų apmušalo nuėmimas. Dešinė pusė nusiima analogiškai. Nuimkit apatinė lempą su plokščiu atsuktuvu ir atjunkit jungiklį.
Paveikslėlis


Ten kur stovi durų rankenėle, nulupkit maža apvalia dangtelį ir pamatysit paprastą varžtą. Išsukit tą varžtą.
Paveikslėlis


Visa panėle laikoma žaliais pipsiukais panėles perimetru aplink. Dar yra vienas didelis laikiklis centre. Pradekit traukt ant savęs panėles viršutini kraštą, kaip pavaizduota ant foto. Ir po truputi nulupkit visus pipsiukus aplink panėlę. Tiktai atsargiai, be fanatizmo, kad nesulaužyt tų vietų prie kuriu tvirtinasi tie pipsiukai.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Panėle dabar laikoma tiktai centrinio laikiklio. Dabar paimkit už panėles rankenos ir pakelkit panėle i viršų ir jinai bus nuimta. Atjunkit visus jungiklius. Štai taip atrodo tas metalinis laikiklis.
Paveikslėlis


Štai čia jis randasi (pabriežta raudonai).
Paveikslėlis


Iš apmušalo pusės yra toks plastikinis laikiklis kuris maunamas ant to metalinio laikiklio duryse.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Durų apmušalas nuimtas.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Tam tikroje paruoštoje vietoje su peiliu atsargiai iškerpame stačiakampi, ten įdėsim durų mygtukus.
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Įdedami mygtukai.
Paveikslėlis


Krastoj buvo nupirktas universalus jungiklis, dalies numeris: 61 13 6 954 554. Nuo praeitu projektų turėjau kištukus.
Paveikslėlis


Pajungimas: prie-facelift E38 WDS‘e yra pilnas bardakas šiuo klausymu, nieko konkretaus. Informacija reikia ieškot skirtinguose schemose ir bandyt suprast kas ir kur. Post-facelift E38 WDS‘e yra normalia schema, ja ir naudosim. Nuo durų mygtuku iki durų modulio A24 eina 4 laidai, dar yra vienas žemės laidas ir yra vienas apšvietimo laidas, kuri prilituosim prie lango mygtuko apšvietimo laido.
Paveikslėlis


Randam rūdų laidų sujungimo tašką, nuimam žalią gaubtuvėlį ir lituojam ten žemes laidą.
Paveikslėlis


Randam lango mygtukų laidyną ir lituojamės prie pilkai/raudonojo apšvietimo laido.
Paveikslėlis


Pagal schemą įkišam kištukus i tam tikras vietas durų modulio viduriniame baltame jungiklyje.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Viskas gražiai pravesta ir sutvarkyta. Kol kas nerekomenduoju dėti atgal durų apmušalą, nes kai užbaigsit visą projektą gali būt kad atmintis neveiks dėl to, kad pas jus prastas durų modulis. Nusipirksite šitą modulį šrote ir iš karto jį išbandysite.
Paveikslėlis

Paveikslėlis



3.P-bus laido pravedimas. Nuo sėdynės jungiklio iki GM bloko reikia pravesti vieną laidą. Pakolkas nedėkit sėdynę į mašiną, vis tiek reikės kelt kilimą.
Nepadariau reikalingų nuotraukų, tai įdėjau keletas iš kito puslapio, kuri radau per google.
Nuimam apatinį plastikinį dangtelį.
Paveikslėlis


Nuimam šoninį dangtelį virs šviesos modulio
Paveikslėlis


Nuimam „bardačioką“: Apačioje yra pora varžtu. Taip pat iš kaires pusės nuimam duju amortizatorių ir iš dešinės pusės vieną laikiklį. Atjungiam atidarymo troselį (reikia nuimti plastikini dangteli).
Paveikslėlis


Nuimam kilimo šonini dangtelį. Paveiksliuke, autorius tiesiog nuėmę viršun, bet tokiu būdu galima sulaužyt laikiklius.
Paveikslėlis


Patikimiau būtu tiesiog nustumti tą dangtelį į priekį. Taip atrodo laikikliai iš apačios.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Pakeliam kilimą.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Turėjau kištuką nuo likusiu projektų, įdėjau jį į reikiamą 4-ta skylutę sėdynės jungiklyje X279.
Paveikslėlis

Paveikslėlis


Pravedžiau laida iki GM modulio per laidų trasa mašinos dešinėje pusėje.
Paveikslėlis


Nuimam baltą kairinį jungiklį nuo GM modulio ir randam mėlynai/raudoną laidą, kuris eina į 25-ą kištuką.
Paveikslėlis


Lituojam mūsų laidą prie šito laido. Surenkam viska atgal. Įkišam atgal sėdynė. Liko tiktai kodavimas.
Paveikslėlis



4. GM bloko kodavimas. Su NCSdummy ir NCS Expert pagalba, GM bloke reikia aktyvuoti „PM_SITZMEMORY_BEIFAHRER“ opcija. Kaip tai padaryt, galit pasiziuret čia
Paveikslėlis


Na praktiškai štai ir viskas, tai buvo vidutinio sunkumo projektas, gana kruopštus, bet rezultatas labai malonus.
Sėkmes darbuose :)

_________________
https://www.youtube.com/@dionich


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery