Lietuvos BMW Klubas

Lietuvos BMW Klubo Forumas

Dabar yra 25 Rgp 2019, 17:20

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 25 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 29 Sau 2009, 17:12 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Klubo Garbės Narys
Klubo Garbės Narys
Vartotojo avataras
Registracija:
2004.08.31
Amžius:
44
Pranešimai:
2400
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
ex E39 540 M62 '99 Touring
Daugeliui kyla pagunda prikelti antram gyvenimui, kokį senesnį BMW modelį, bet kai geriau pagalvoji, tai šiek tiek baugoka darosi, nes informacijos ką, kur ir kaip daryti nėra tiek daug.

Klube yra keltas narių, kurie savo kailiu patyrė kas yra automobilio restauravimas Lietuvoje ir galėtų savo patirtimi pasidalinti. Per tuos keleta metų sukaupta informacija iš kur siųstis dalis, kur daryti kėbulinius darbus, kur tvarkyti saloną ir t.t. Ir svarbiausia yra informacijos, kur NEREIKIA ką nors daryti, nes paskui bus didelis galvos skausmas.

Sukūrėme atskira el.pašto adresą classic@bmw-klubas.lt , kuriuo galima rašyti visais su restauracija susijusiais klausimais.
Taip pat, klubiečiai esant galimybėms, galės vietoje, pas interesantą, pakonsultuoti.

Taigi, nesidrovėkit, klauskit, o aktualiausią informaciją iš susirašinėjimų, su autoriaus leidimu, patalpinsime čia.


StandartinėParašytas: 03 Vas 2009, 12:03 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2007.10.05
Amžius:
39
Pranešimai:
589
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
[E32] 735 `91
[E36] 320 `91
[E38] 740 `94
[E39] 530d `99
Laba diena BMW klubo nariai ir forumiečiai..
Man pačiam teko prieš kelis metus restauruoti nuo iki E32 metu modeliuką.
Gal tai nėra klasikinis modelis dėl kurio reikėtų stengtis, bet tas auto man prie širdies buvo, todėl ėmiausi darbo 1 metam į prieki..
Norėčiau pasidalinti šiokia tokia patirtimi, todėl pavardinsiu papunkčiui ir konkrečiau. Kas domins plačiau papasakosiu, gaila kad neturiu pats foto reportažo:
1. taigi pats esminis ir pagrindinis klausimas kuri turi iškelti prieš restauruodamas automobili turi apsispręsti ar tikrai verta ta daryti ir ar užteks kantrybes tai daryti.

2. Antras dalykas restauravimas nelygu tiuningavimui, ta prasme nereikia iš mašinos daryti lėktuvo, automobilį palikti stock, nebent pagerinti komplektaciją vadinamu retrofitings.

3. Susidaryti pilna darbu sąrašą ką apsiimi daryti ( patartina restauruoti iki smulkiausio varžtelio)

taigi darbu sąrašas:
1. pilnas automobilio išrinkimas iki pliko kėbulo ir ardant patartina iškarto rašytis trukumus į pirkinių sąrašą. Taipogi neversti visko į vieną dėže, kad lengviau būtų surinkt ir atrinkt.

2. Motoras. Jei išmanai motoro remontą, galima pačiam, jei ne ieškotis meistrų kas tai daro. Motoras turi būti išvalytas, nudažytas, kur buvo dažytas, nupoliruotas ir panašiai, kad jis atrodytu kaip naujas.. vengti pigiu detaliu t.y. turgaus kas liečia pirkinių sąrašą.

3. Įvairūs variklio skyriaus mazgai. Taip pat restauruoti, atnaujinti eilinius dėvėjimosi komponentus. Dėžės restauravimas, reduktoriaus ir t.t.

4. Kėbulas. Tai turbūt skausmingiausia ir daugiausia laiko užimanti dalis. Kėbulą reikia visa gramdyti iki nuogo metalo tiek dažus, tiek vidų kur tik menkiausia detale pažeista rudžių. Ypač tai liečia dugną. Toliau seka virinimo, stiprinimo darbai, dažymas, gruntavimas ir panašiai.

5. Surinkimas. Labai verta užsisakyti naują elektros instaliaciją, nes visgi metai nemaži, laidai pakietėję ir pan. Prieš užsakant vadinamą 'pravodkę', reikėtų atsiminti ką norėjote patobulinti (tiek el. sėdynes, tiek įvairiausius komforto priedėliukus kas ORIGINALIAI ėjo į BMW modeli). Toliau vazuoklė. Ją irgi reikia tikrinti visą iki smulkiausio varžtelio. Nepatingėkit nušveisti komponentus, perdažyti dažomas detales, kad galva pakišus irgi viskas ciki atrodytu.
Sudėti važiuoklę, motorą ir visus komponentus kas priklauso į nudažytą kėbulą. Tada lieka salonas ir visa kita.

Taigi taip glaustai aš nupasakojau savo E32 restauravimą, tiksliau principinius reikalus. Restauracija man atsipirko nei daug nei mažai ~18 tūkstančiu litų ir metai kantrybes.

Visada esu pasiruošęs padėti, patarti ir pan. Tikiuosi sudomino :)

Geros dienos

Kriugeriux


StandartinėParašytas: 28 Bal 2009, 18:06 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2004.12.10
Amžius:
44
Pranešimai:
252
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
E30 320 88'
kazkaip vis kirba mintis pasilikti savo E30 ir kada nors restauruoti. Tuo labiau, kad anas tokis is retesnes komplektacijos, t.y. Touring su galine SelfLeveling pakaba.
Klausimas pakilo tokis, ar Lietuvoje kebulus sveicia rugsciu voniu pagalba? Teko matyti per Discovery laida (apie restauravima), kur berdos UK kebulus sveicia juos panardindami i rugsti. Po to nupurskia antikoroziniu ir atiduoda seimininkui, kuris ir pamato visa grazuma...


StandartinėParašytas: 29 Bal 2009, 09:20 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.09.26
Amžius:
39
Pranešimai:
1340
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
E9 3.0 CSi M30 '72
E24 635 CSi M30 '89
E31 850 Ci M70 '93
K43 K1200R '08
Laba diena p. Virgi,

Taip, kebulo nardinimas i rugsti - geriausias budas prieiti prie visokiu pasleptu rudziu zidiniu, bet.... deja Lietuvoje niekas to nedaro.


Jeigu tik atsiras noro islaikyti savo automobiliuka ateities kartoms, manau tikrai rasite daug daug palaikymo ir pagalbos.

Laurynas

_________________
Protect me from what i want


StandartinėParašytas: 11 Geg 2009, 17:25 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2007.10.05
Amžius:
39
Pranešimai:
589
Miestas:
Kaunas
Automobiliai:
[E32] 735 `91
[E36] 320 `91
[E38] 740 `94
[E39] 530d `99
rugsties vonios Lietuvoje yra islikusios Achemoje tik nezinau kaip su priejimo iki to..


StandartinėParašytas: 26 Bir 2009, 20:41 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.10.11
Amžius:
32
Pranešimai:
962
Miestas:
Panevėžys
Kriugeriux rašė:
...
2. Antras dalykas restauravimas nelygu tiuningavimui, ta prasme nereikia iš mašinos daryti lėktuvo, automobilį palikti stock, nebent pagerinti komplektaciją vadinamu retrofitings.
...

Nenoriu gadint temos, bet užkabino mane šitas punktas. Kažkada ateis laikas, kai reikes ir man rimtai galvot apie komplektaciją ir retrofittings. Turiu konkretų pavyzdį: garaže turiu E21 modeliuką, pagal pagaminimo metus, jau yra facelift'inis. Bet va galėčiau numirt dėl senesnio modelio veidrodėlių (blizgučių :) ) ir įdomų, kaip būtų vertinamas ir toleruojamas sprendimas panaudot šiuos veidrodėlius facelift'iniam modeliui, kai siekiama kuo labiau atkurt jo autentiškumą/originalumą. Klausimas ne apie "darau taip, kaip man gražiau"...


StandartinėParašytas: 02 Lie 2009, 16:41 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Klubo Garbės Narys
Klubo Garbės Narys
Vartotojo avataras
Registracija:
2004.08.31
Amžius:
44
Pranešimai:
2400
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
ex E39 540 M62 '99 Touring
Automobilio atstatymą galima skaidyti į kelis variantus:
1. Visiškas originalumo išlaikymas. Kai stengiesi išlaikyti visas originalias dalis. Jas kiek įmanoma restauruoji, bet nekeiti(kad ir į tokio pačio modelio). Tada turėsi visiškai autentišką egzempliorių, kuris turi didžiausią išliekamą vertę.

2. Automobilį atstatai į jo originalią būsena naudodamas naujas dalis ar iš kitų automobilių dėvėtas, bet geriau išsilaikiusias. Aišku dalys imamos tik tavo konkrečiam modeliui(ir komplektacijai) ėjusias. Tada turėsi egzempliorių, kuris bus puikios būsenos, to meto automobilis, kaip išriedėjęs iš gamyklos. Jis taip pat turi nemažą išliekamą vertę, nes atstovauja konkrečiai automobilių klasei.

3. Analogiškas antram variantui, tik jau naudoji retrofitines dalis. taip siekdamas kažkokių tikslų(atitinkantį tavo skonį, pilnesnė komplektacija). Tada turėsi egzempliorių, kuris atitinka tavo pageidavimus, jei būtum pirkęs šį automobilį pats. Bet, mano įsitikinimu, tai jau gerokai mažesnę vertę turintis egzempliorius.

Antram variante jei kažkas nepatinka automobilyje, tai susitaikai su tuo, nes taip buvo originale ir tiek. O jei po trečio varianto kažkas nepatinka, tada jau atsiranda priekaištai restauratoriui, kad tas čia nesąmones padarė.

4. Toliau jau sektų senų automobilių tiuninimas pagal dabartines galimybes. Bet to nenagrinėsiu.

Retas kuris restauratorius atstatinėja automobilį vien tik dėl savęs ir į aplinkinius jam giliai vienodai. Dauguma už savo tikrai nemažą triūsą nori gauti moralinę grąžą, kai jo darbas įvertinamas, o jei tai dar ir iš pakankamai autoritetingo asmens šioje srityje, tai išvis pasaka, iškart atsiranda jėgų kitam projektui(nors šio projekto metu daugelis prisiekinėja, kad daugiau gyvenime į tokias avantiūras nelys).
Tai ir mąstyk ar tu norėsi kiekvienam (suprantačiam) aiškinti, kodėl veidrodėliai ne tie, kurie ėjo pagal metus. Ir ne kiekvienas bus toks diplomatiškas ir patylės, neleptelėjęs, kad tikrai be reikalo, kad sugadinai ir pan.

Tiek minčių :)


StandartinėParašytas: 02 Lie 2009, 17:50 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Klubo Narys
Klubo Narys
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.01.17
Amžius:
35
Pranešimai:
2141
Miestas:
Falklando salos
Automobiliai:
BMPT-72 2013
Reiskias as busiu didziausias nusidejelis, prikrausiu visokio gerio kurio originaliai pas mane nebuvo, uzdesiu lengvojo lydinio ratlankius nuo E38 ir negana to dar ir spalva pakeisiu, kad butu kuo toliau nuo gamyklinio varianto... :twisted:

_________________
Turbo - I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.


StandartinėParašytas: 02 Lie 2009, 22:50 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.10.11
Amžius:
32
Pranešimai:
962
Miestas:
Panevėžys
Dėkui už išsamų atsakymą. Na, teks spręsti dilemą ir rinktis tarp antro ir trečio variantų (pirmąjam jau per vėlu, o ketvirtasis visiškai nepriimtinas :) ). So long, Alpina front lip... :lol:
Bet va, vėl klausimas - kaip reikėtų rinktis ratlankius ? Ar čia galioja tos pačios "taisyklės" (jei taip, tada bus: "so long, Alpina wheels..." :lol: )?


StandartinėParašytas: 03 Lie 2009, 09:37 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2004.09.03
Amžius:
38
Pranešimai:
1860
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
E24 635 CSi '81
ex Alpina B3 3.0 '95
Nikas:
Masta J
Mano nuomone, ratai toks dalykas, kur gali nebūtinai palikt pvz. R14 originalus - gali puikiausiai uždėti tam modeliui skirtus ir jo laikmetį atitinkačius ratus (o jau ten pasirinkimas tikrai yra - alpinos, bbs'ai buvo daromi ir tiems modeliams ir tiks 110%) R16 alpinos ant maniškio neužkliuvo net priekabiems olandams, nors mašina vertindami net kilimėlius kilojo :) aišku, kai ant klasikos būna prisukami ten R20-21 ir šiū laikų, tada gal geriau original, bet tai vėl imho :)

_________________
A high-end two-door luxury sports coupe dubbed the 'Bavarian Ferrari', the 6-series is considered by many to be the most aesthetically pleasing BMW of all time.


StandartinėParašytas: 03 Lie 2009, 10:50 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.10.11
Amžius:
32
Pranešimai:
962
Miestas:
Panevėžys
Masta J rašė:
aišku, kai ant klasikos būna prisukami ten R20-21 ir šiū laikų, tada gal geriau original, bet tai vėl imho :)

Ne ne, čia jau ne apie tai eina kalba :) . Mane būtent tai ir domina, ar didelis nusižengimas, naudoti to laikmečio (tam modeliui skirtas dalis), nors iš gamiklos išėjo be jų. Apie tai jau "Dėdė" Igoris papasakojo :D
Tik va su ratais, manau, kita kalba. Įdomus atvejis būtų, jei tam modeliui būtų skirti keli "styling'ai" (kaip kad naujesniems modeliams). O Alpinos pas mane, tokios, kaip ir priklausytų - R15, pats pirmas modelis (B6 ir C1 berods vienodi buvo).

Masta J, taviškis E24 parodose/konkursuose dalyvauja ? :)


StandartinėParašytas: 03 Lie 2009, 11:24 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2004.09.03
Amžius:
38
Pranešimai:
1860
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
E24 635 CSi '81
ex Alpina B3 3.0 '95
Nikas:
Masta J
Praktikantas rašė:
Masta J, taviškis E24 parodose/konkursuose dalyvauja ? :)

Vieną kartą BCE meet'e Olandijoj sudalyvaut teko - pamenu nustebino detalumas apžiūros.
Paveikslėlis
O šiaip iki dalyvavimo parodose man kaip minimum reiktų atledyt kėbulą, jau žinau ir kaip, ir kur noriu daryt, bet piniginėj db kryzė :)

_________________
A high-end two-door luxury sports coupe dubbed the 'Bavarian Ferrari', the 6-series is considered by many to be the most aesthetically pleasing BMW of all time.


StandartinėParašytas: 03 Lie 2009, 11:43 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2006.10.11
Amžius:
32
Pranešimai:
962
Miestas:
Panevėžys
Ė ė ė, ką tie su specofkėm prie sixerio veikia? :lol: joke
Smagu, kad LT ne tik tiuning atstovų yra. Dėl kėbulo atledyjimo, tai turiu vieną spėjimą, kartais ne pas "dėdės" Lauryno restauratorių? :)


StandartinėParašytas: 22 Lie 2009, 07:26 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Registracija:
2004.09.15
Amžius:
37
Pranešimai:
2104
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
E28 M535i DC71
Ratai is esmes gali buti bet kokie - svarbu atitinkamo lygio. Nes jei uzsideti kokias replikas R18, ar italiska fuflo - geriau pasilikti prie stockiniu.

Vat pvz su M535 tai tokia istorija - jeigu pasilikti prie originalo, reiketu usinti nestandartinio didzio ratus. Kainos dideles, isvaizda super bet...
Islaikant masina originale, jos kaina zinoma didziausia. Bet diskai faktiskai jokios reiksmes neturi, jeigu skoningai parinkti. Tada gali buti ir R18. Realus pavyzdis: uzmaciau kazkada M535i mobile.de saite. Kaina buvo ispudinga - 11.000 Euru. Zinoma masina buvo kaip saldainis: idealus kebulo stovis, idealus techninis stovis, salonas ledinis, juoda spalva, maza rida, DC71 modeliukas. Na esme, kad tikrai buvo i ka akis paganyti - ratai buvo R18. Ir net nepasakysiu kokios firmos, bet matesi kad tikrai kazkokie special. Na o skelbimas, gaila, dingo po savaites. Tai kaina pasirodo buvo reali uz ta masina.

_________________
E28 Mobile Club


StandartinėParašytas: 30 Lie 2009, 09:33 
Atsijungęs
 Aprašymas  
 
 
Vartotojo avataras
Registracija:
2005.09.26
Amžius:
39
Pranešimai:
1340
Miestas:
Vilnius
Automobiliai:
E9 3.0 CSi M30 '72
E24 635 CSi M30 '89
E31 850 Ci M70 '93
K43 K1200R '08
BMW.SauberF1Team rašė:
Ratai is esmes gali buti bet kokie - svarbu atitinkamo lygio. Nes jei uzsideti kokias replikas R18, ar italiska fuflo - geriau pasilikti prie stockiniu.

Vat pvz su M535 tai tokia istorija - jeigu pasilikti prie originalo, reiketu usinti nestandartinio didzio ratus. Kainos dideles, isvaizda super bet...
Islaikant masina originale, jos kaina zinoma didziausia. Bet diskai faktiskai jokios reiksmes neturi, jeigu skoningai parinkti. Tada gali buti ir R18. Realus pavyzdis: uzmaciau kazkada M535i mobile.de saite. Kaina buvo ispudinga - 11.000 Euru. Zinoma masina buvo kaip saldainis: idealus kebulo stovis, idealus techninis stovis, salonas ledinis, juoda spalva, maza rida, DC71 modeliukas. Na esme, kad tikrai buvo i ka akis paganyti - ratai buvo R18. Ir net nepasakysiu kokios firmos, bet matesi kad tikrai kazkokie special. Na o skelbimas, gaila, dingo po savaites. Tai kaina pasirodo buvo reali uz ta masina.


Arba apsigalvojo parduoti... :D :D


Na paskaites matau, jog vel rutuliojasi diskusija kas galima o ko ne... :D gal tam tema sukurti reiktu o ne rasyti i pagalbos restauratoriams skyreli?

_________________
Protect me from what i want


Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 25 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Part of BMW Club Lithuania | Also visit BMW Club Gallery