...
Nuo ko viskas prasidėjo
1972 metais Vokietijos automobilių gamintojas „BMW AG“ įkūrė dukterinę įmonę „BMW M“. „BMW M“, taip pat žinoma kaip „M-Technik“ arba tiesiog „M“ (angl. „for Motorsport“ – auto sportui), iš pradžių buvo skirta palengvinti veiklą „BMW“ lenktynių programoje, kuri buvo itin sėkminga 1960-aisiais ir 1970-aisiais. Pirmasis lenktynių projektas buvo trijų litrų darbinio tūrio varikliu apginkluotas „BMW CSL“. Vėlyvaisiais 1970-aisiais buvo pagaminta pirmoji važinėti gatvėmis skirta patobulinta mašina. Šis modelis buvo skirtas lenktyninių automobilių vairuotojams, su kuriais „BMW“ turėjo sutartis, kaip kasdieninė mašina.
„BMW M“ sėkmė lenktynėse ir auganti galingų sportinių automobilių automobilių paklausa paskatino pardavinėti patobulintus automobilius plačiai visuomenei. Pats pirmasis „M“ ženklu pažymėtas automobilis „M1“ buvo pristatytas parodoje „Paris Motor Show“ 1978-aisiais. Vis dėlto, „M1“ buvo labiau lenktyninė nei kasdieninė mašina. Tačiau požiūris į „M“ automobilius pasikeitė 1979-aisiais, kuomet pasirodė „M535i“ – aukštų charakteristikų, populiaraus „BMW“ 5-osios serijos vidutinio dydžio sedano, versija.
Nuo 1978-ųjų „BMW M“ savo klientams siūlė beveik visų „BMW“ automobilių modifikuotas versijas, išskyrus 7-ąją seriją ir X serijos sportinius automobilius. Šiuo metu „BMW M“ tęsia savo veiklą ir rinkai siūlo nemažai aukšto lygio patobulintų gatvės automobilių. Įmonė gali apginkluoti automobilį modifikuotu varikliu ir pakaba, interjero apdaila, aerodinaminiais elementais ar išorės stilizavimu (stilingu). „BMW M“ pagrindinis tikslas – visuomenei pateikti gamyklinius sportinius automobilius, kurie pakankamai patogūs kasdieniniam vairavimui ir tuo pačiu siūlo ypatingus vairavimo pojūčius bei charakteristiką.
Rinka didėja
Automobilių tobulinimas (tiuningas) tapo pasauliniu verslu, siūlančiu nuo nedidelių iki intin egzotiškų mašinų modifikacijų. Buvo įkurta daug įmonių, kurios klientams galėjo pasiūlyti modifikacijas visiškai be jokios automobilio gamintojo kontrolės. „Alpina“, „AC Schnitzer“, „Hartge“ ir kitos kompanijos, konkuruojančios su „BMW M“ tobulindamos naujus automobilius ir turinčios pusiau oficialų statusą. „Daimler-Chrysler“, vienas didžiausių „BMW“ konkurentų, turi panašų padalinį, klientams gerai žinomu „AMG“ vardu. „AMG“, kaip ir „BMW M“, yra tiesiogiai susijusi su pagrindine kompanija. Savo ruožtu, „Audi GmbH“ taip pat siūlo panašius patobulinimų variantus, žymimus „S“ ženklu (pvz.: „S4“, „S6“ ir „S8“). Tačiau „Audi“ modifikacijos laikomos papildomai pasirenkamais patobulinimais, o ne išskirtinės konstrukcijos analogiškų modelių variantais.
Panaudota info iš tinklapio :
http://www.autonews.lt